AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 jeg har tre fotvorter som jeg helt sikkert har pådratt meg på treningssenteret. Nå har jeg tenkt å få en time hos fastlegen for å fjerne disse, og lurer på om noen har noe erfaring med det ? Er det fryktelig vondt ?
venus_ Skrevet 24. mai 2012 #3 Skrevet 24. mai 2012 Det kommer litt an synes jeg. Jeg fjernet noen for en stund siden da gjorde det ikke særlig vondt, men husket jeg fjernet en for noen år siden og da var det mye vondere. Men flasken (eller hva man kaller det) som ble brukt da så annerledes ut enn nå, så kanskje den var kraftigere eller noe.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #4 Skrevet 24. mai 2012 Det kommer litt an synes jeg. Jeg fjernet noen for en stund siden da gjorde det ikke særlig vondt, men husket jeg fjernet en for noen år siden og da var det mye vondere. Men flasken (eller hva man kaller det) som ble brukt da så annerledes ut enn nå, så kanskje den var kraftigere eller noe. Hvordan er det egentlig det foregår? Kan du fortelle litt om prosessen ? TS
Busthead Skrevet 24. mai 2012 #5 Skrevet 24. mai 2012 Prøv heller å smøre baconfett på dem, det funker på mine !
Sugerøret Skrevet 24. mai 2012 #6 Skrevet 24. mai 2012 Du får bedøvelsessprøyte® i tåen.De gjør *** vondt .Resten kjenner du lite av før etter bedøvelsen er borte. SØnn min sa han kjente godt at det gjorde vondt i tåen og han kunne ikke tråkke ned med full tyngde på nesten en uke. Som med alt annet,det varierer fra person til person
Kayli Skrevet 24. mai 2012 #7 Skrevet 24. mai 2012 Guttungen fjerna ei gedigen fotvorte i fjor vinter. Først fikk han bedøvelse - og det var det verste med hele seansen, veldig smertefullt å få sprøyte under foten! Så skar legen ut vorta, stappa hullet med gasbind og bandasjerte. Alt dette var ille nok, men marerittet begynte vel egentlig først da jeg måtte ta ut gasbindet om kvelden..... Da var det ingen bedøvelse, og gasbindet hadde også "grodd" fast... Vi gråt begge to før vi var ferdige. Jeg kommer ALDRI til å utsette han for dette igjen, med mindre vortene blir så plagsomme at det blir vanskelig å greie seg uten rullestol. Håper dine vorter er mindre. Du har også sannsynligvis høyere smerteterskel enn en 7-åring. Jeg ønsker deg masse lykke til!
venus_ Skrevet 24. mai 2012 #8 Skrevet 24. mai 2012 Det er da ikke nødvendig med operasjon? Med mindre fotvortene er vonde tror jeg. Er ikke det vanligst at de fryser de bort?
muttra Skrevet 24. mai 2012 #9 Skrevet 24. mai 2012 (endret) hvordan det gjøres er f.ex å fryse de med nitrogengass eller du får et middel som skal pensles på (redigert inn manglende mellomrom) Endret 24. mai 2012 av muttra
Kayli Skrevet 24. mai 2012 #10 Skrevet 24. mai 2012 Det er da ikke nødvendig med operasjon? Med mindre fotvortene er vonde tror jeg. Er ikke det vanligst at de fryser de bort? Spørs hvor store de er. Er de veldig store, er det ifølge vår lege, lite sannsynlig at det vil lykkes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå