Gå til innhold

17 år og alkoholiker?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 17 år og jeg begynner å lure på om jeg har alkohol problemer.

Første gangen jeg drakk alkohol var jeg vel rundt 8 år, jeg drakk meg full første gang da jeg var 13 år. Det er vanskelig for meg å få tak i alkhol siden jeg er under 18. Men jeg går hele tiden rundt og føler jeg MÅ ha alkohol. Når jeg først får alkohol så har jeg bare lyst til å drikke helehele tiden og klareri kke stoppe det er et eller annent.. Og når jg ikke har mer så blir jeg helt fra meg. Føler en trang til å drikke heletiden, og som nevnt før får jeg ikke drikket så ofte så når jeg først blir tilbudt alkohol går alt over stokk og sten. Idag begynte jeg å drikke med engang jeg sto opp. Min far har alkoholproblemer. Men Har jeg et problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du har et problem. Om du ikke har et klinisk problem, har du i hvert fald et alvorlig problem med psykologisk avhengighed. Det du beskriver, er typiske alkoholisttanker.

Ta kontakt med helsesøster, fastlege eller en voksen du stoler på. Det du penser ind mod, er ikke et liv noen har lyst til å leve. Dette er alvorlig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å tenke litt ettersom jeg har begynt å drikke ting jeg avskyr smak på som eksempel øl, det liker jeg ikke men jeg drikker fordet. Men pleier ikke alkoholikere å ikke vite selv hva som skjer?

Skrevet

joda, mange alkoholikere vet godt hva de driver med. Men ikke alle ønsker hjelp, alkoholen er deres beste venn ikke sant. Men er man sterk nok til å gå og skaffe seg hjelp så er jo det det beste.

Ta en snakk med helsesøster ja, og vær ærlig. Så vil du nok bli henvist til noen som kan hjelpe deg ordentlig:)

• Liker 1
Skrevet

Alkoholist kan man blive både bevidst og ubevidst. Du drikker ikke for å kose deg, men for helt andre grunder, virker det som. At man ikke ved hva som skjer, er svært ofte mere en fornektelse, end ren uvidenhet.

Du har alt å vinde på å søke hjelp nå. Forsøk å la være å drikke i det hele tatt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...