Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har oppdaget sider ved min kjæreste som jeg ikke var helt klar over. Han er veldig forutinntatt, f.eks mener han at damer er rare, uten å kunne si hva det er med meg som gjør meg rar. Han sier alle damer er "sjefen", uten å kunne si at jeg har bestemt noe spesielt.

Jeg ble forkjøla noen dager her og var helt elendig. Jeg er ikke den som syter og klager, men vet at det går over om noen dager likevel og holder meg for det meste i ro. I løpet av en samtale kunne han fortelle meg at jeg hadde uffa meg og vært så syk, så han hadde holdt seg unna meg, fordi ingen liker å bli klenga på når de er syke. Jeg ble litt lei meg, fordi jeg har ikke sagt noe om formen min annet enn når han har spurt "Hvordan er formen i dag?" og jeg hadde svart som sant er "Føler meg helt forferdelig, ikke noe bedre i dag". Jeg syns ikke det er å uffe seg, og jeg har heller mer et behov for nærhet når jeg er syk enn at han trekker seg unna. Men han mener at ingen liker å bli klenga på når de er syk derfor har han bevisst holdt seg unna? Selv når jeg fortalte han at jeg liker nærhet og klemmer når jeg er syk, så virka det som han ikke trodde på meg "for alle er jo sånn og sånn".

Det avslutta med en filleting som en gjenstand som lå på et merkelig sted. Den datt plutselig ned, og jeg sa "hva var det?" Han svarte hva det var, og at det var jeg som hadde lagt den der. Jeg svarte at det stemte ikke, siden jeg ikke ante noe om hvorfor gjenstanden lå der. Han sa noe sånt som at "Jeg vet jo at det jeg sier er sant, jeg har ikke lagt den der, derfor MÅ det jo være deg." Jeg ble litt oppgitt og svarte at "Men jeg vet jo at det jeg sier også er sant, og jeg har ikke lagt den der". Da ble han sint og mente det ikke var noe å diskutere. Jeg sa at det kunne vært NN som hadde lagt den der, men da var han allerde blitt så sint at det var på en måte for sent.

Det var jo likegyldig om den gjenstanden lå der den ikke skulle være, men måten han fikk det frem på , at HAN vet sin sannhet derfor må det være jeg som er "synderen", selv om jeg forteller han at det ikke stemmer, siden jeg vet min sannhet også, skremte meg litt, at han kan være så påståelig om noe angående meg, som faktisk ikke stemmer?

Det endte med at han med en sint stemme sa "Det er ikke mer å diskutere, jeg skjønner ikke hva du vil nå?? Det er ikke mer å diskutere, TAKK."

Nå har jeg fått et innblikk i hvordan han er, og jeg oppfatter han som en person som er veldig påståelig om meg, selv når det ikke stemmer og jeg forteller han det. Jeg lurer på hvordan jeg skal forholde meg til dette fremover, siden det sikkert kommer mer etterhvert.

Skal jeg 1) Latterliggjøre hans påstander, som han kommer med enten gjennom forutinntatthet eller tatt bare fra "sin sannhet"? eller 2) Ignorere det, i tilfelle han er ute etter å sette seg høyere og kanskje lager en diskusjon uvbevisst for å vise meg at han har rett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ajaj, slik var exen min også. Han ble bare værre og værre med tiden og jeg ble helt nedbrutt av påståligheten hans. Det var somregel filleting som med den gjenstanden du nevnte. Men det skjedde så ofte og etterhvert ble jeg faktisk usikker på meg selv. Hadde han rett?

Hvor lenge har dere egentlig vært sammen?

Er redd både alternativ 1 og 2 vil ressultere i krangel.. Ville heller vurdert å ta opp temaet og problemet på generelt grunnlag uten å ta utgangspunkt i en spesiell hendelse (i alle fall ikke ta det opp mens han er sint). Du kan jo ikke finne deg i dette så håper han vil forstå hva du mener og prøve å endre holdning...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes han høres ganske gærn ut jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ajaj, slik var exen min også. Han ble bare værre og værre med tiden og jeg ble helt nedbrutt av påståligheten hans. Det var somregel filleting som med den gjenstanden du nevnte. Men det skjedde så ofte og etterhvert ble jeg faktisk usikker på meg selv. Hadde han rett?

Hvor lenge har dere egentlig vært sammen?

Er redd både alternativ 1 og 2 vil ressultere i krangel.. Ville heller vurdert å ta opp temaet og problemet på generelt grunnlag uten å ta utgangspunkt i en spesiell hendelse (i alle fall ikke ta det opp mens han er sint). Du kan jo ikke finne deg i dette så håper han vil forstå hva du mener og prøve å endre holdning...

trist å høre med eksen din.. Det er vanskelig når en til slutt ikke lengre kan være sikker på seg selv.

Vi har vært sammen ca 6 mnd, uten så mye som en uenighet fram til nå. Jeg vet ikke helt hva som holder på å skje her nå egentlig.

Det rare er at i dag husker han ikke helt hva vi prata om i går, og han sa at han var egentlig ikke sint på meg i går, noe som er rart, siden han tydelig var det..

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg fatter ikke at dere giddder slike fyrer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...