Gå til innhold

Dine beste grilloppskrifter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har endelig fått oss gassgrill og nå skal det grilles for alle penga. Jeg vil gjerne høre hva dine beste grilloppskrifter eller din favoritt grillmat er. :nigo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar også gjerne i mot oppskrifter/tips til tilbehør og salater.

Skrevet

Jeg synes disse er veldig gode. Greit å variere tilbehøret som alltid har vært spyd med champignon, paprika og løk :)

Eller liker jeg klassikerne; flintsteik, pølser av ymse slag og diverse kjøtt med gode marinader :) Er ikke så oppfinnsom når det gjelder grilling dessverre

Skrevet

Salat:

Vestfoldsalat

Ruccola

Agurk

Rødløk

Fetaost

En god olje

Litt salt og pepper

Tzatziki:

Gresk yoghurt

Agurk

Hvitløk

Salt og pepper

Ellers er jeg ikke så kresen på kjøttet, så lenge det er godt kjøtt, mørt og gjerne marinert. Kylling er vel kanskje det jeg liker best

Skrevet

Nå er det virkelig grilltid! Siden jeg ikke spiser kjøtt blir det ofte fokus på tilbehøret.

Fisk er fint å grille i folie, og scampi kan man grille enten på spyd eller i folie.

Jeg griller ofte

- maiskolber

- grønnsaksspyd (f ex sopp, paprika, squash, sukkererter,tomat (skvis ut saften), evt blomkål og brokkoli)

- diverese vegetarburgere, enten hjemmelagde bønneburgere, eller ferdig kjøpte.

Av tilbehør er jeg glad i

- blomkålsalat (blomkål i små buketter, rømme, krydder, litt sitron og evt urter)

- mango og tomatsalat (finhakk og bland)

- potetsalat med olivenolje, salt og ojle (ikke kremet).

Nyt sommeren :)

Vi har endelig fått oss gassgrill og nå skal det grilles for alle penga. Jeg vil gjerne høre hva dine beste grilloppskrifter eller din favoritt grillmat er. :nigo:

Skrevet

Tuuusen takk for mange fine tips, dere. :nigo: Det ble flinkstek i dag, men en smuuule stusselig for meg som må ha det helt gjennomstekt (er gravid). :gjeiper: Men det blir nok grilling ihvertfall hele helgen. :fnise:

Skrevet

Jeg syns det er utrolig godt med grillet indrefilet og bare en enkel tomatsalat ved siden av.

Ellers liker jeg skikkelig "rølpegrill" med pølser, grillskiver, koteletter, spareribs ol. Tilbehør som mais, bakt potet, godt brød, salat ol er en selvfølge.

:heks:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker hvitløk og sjalottløk lagt i hver sine aluminiumspakker (altså en pakke med hvitløk, og en med sjalottløk). Ha på litt sesamolje eller lignende, og litt salt. NAM! Mais er også godt.

Ellers kan jo koteletter (både svin og lam) marineres og varieres i uante mengder. Synes også grilling av fisk er undervurdert av mange. Det er jo bare å prøve seg fram. Vanskelig å bli lei av grillmat når man varierer. :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...