iselin91 Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 heii heiii Har jo vært noen solfylle dager, og jeg har jo klart å påføre meg soleksem, som jeg først trodde var myggstikk. Er det noen som vet hva som hjelper mot dette? Og om det er "farlig" På forhånd, takk
Anglofil Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 Jeg har solallergi, som igjen gir soleksem. Og nei, det er ikke farlig. Eller, du bør sjekke med legen, men er det soleksem er det helt ufarlig. For min del så blir huden "vablete" og klør veldig. Jeg har fått krem som man smører på, i tillegg anbefaler jeg solkrem som spesielt er rettet mot dette. Hør på apoteket hvilke de anbefaler. Selv får jeg også allergitabletter mot dette, du kan jo høre med legen hva anbefales. Jeg opplever at soleksemen blir bedre av å bruke betakaroten, men det er bare en opplevelse jeg har. For min del forsvinner soleksemen når jeg har blitt solbrent og går over til å bli brun. Forøvrig synes jeg også aloe vera lindrer litt, når det klør som verst. Mvh Yvonne
iselin91 Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2012 Da skal jeg nevne det for legen. Jeg begynner snart på Zyrtech, så det kan jo være det hjelper da. Ja det klør grusomt, var derfor jeg var så sikker på at det var myggstikk. Bruker sofaktor 15. Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #4 Skrevet 24. mai 2012 Jeg har også hørt at det skal hjelpe å bruke betakaroten, men vet ikke om det må forebygges eller om man kan starte på det om sommeren også.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #5 Skrevet 25. mai 2012 For å lindre utbruddene funker Yoghurt Naturell fantastisk
Gjest Bamsemumsa Skrevet 25. mai 2012 #7 Skrevet 25. mai 2012 For min del så hjelper betakaroten veldig for å motvirke soleksem:-) jeg kjøper i Sverige for der har hver pille høyere dose karoten enn de i Norge. 25mg motfor 6mg. Stor forskjell! Det lureste er å begynne tidlig. Sånn rett etter påske er passe:-)
iselin91 Skrevet 27. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 27. mai 2012 Hvor får man kjøpt det? og hvor mye koster det ?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #9 Skrevet 27. mai 2012 Gå på apoteket og hør hva de anbefaler. For mange år siden fikk jeg noe flytende som jeg smurte på med en bomullsdott, det var mer effektiv enn hydrokortison. Uansett, bruk så høy faktor som mulig, og helst legg noe over området slik at det ikke får sol på seg.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #11 Skrevet 28. mai 2012 Jeg har alltid fått soleksem, hver eneste sommer! I år prøvde jeg betakaroten, begynte etter påske med 1 pille hver dag, og gikk opp til 2 piller daglig for ca 1 uke siden. Har nå solt meg hver eneste dag i en uke, og har ikke hatt et snev av soleksem! Helt utrolig!!
iselin91 Skrevet 28. mai 2012 Forfatter #12 Skrevet 28. mai 2012 Jeg må vist det ja :gjeiper: Men dette er jo hele meg, uten om ansiktet. Men hele brystet , armene, lårene er dekket. Men på apoteket skal jeg, Er bare så vant med at de bare gir meg ting som ikke funker der
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå