Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor lett/vanskelig det er å forflytte seg mellom disse to flyplassene?

Vi kommer til Newark i 10 - tida om morgenen og skal nå et fly fra Jfk kl. 16.15. en lørdag i sommer.

Noen som har erfaring med dette og vet noe om hvordan det er greiest å gjøre det?

Hvor lang tid osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvilken måte det er greiest å forflytte seg (taxi mest sannsynlig) men tiden dere har til rådighet bør absolutt være nok!

Skrevet

Ta en taxi. Vet ikke hvilken terminal du kommer inn til på Newark,men flyr du continental er det vel C og flyr du Sas blir det vel B.

Sist kom vi inn på B og skulle ha taxi til Times Square. Når du kommer ut av terminal B så går du til venstre ca 50 -70 meter. Der finner du en taxistasjon. (sikkert kø der). Når du står i køen så kommer det en person og spør hvor du skal. Deretter skriver han det opp på et gult papir og det står også prisen.

Så venter du til det er en ledig bil( de står i kø og tar fortløpende opp passasjerer).

Veldig greit system. Du vet du får en ok taxi og prisen er fast så du blir ikke lurt.

Men prisen er uten skatt og tips så du må legge til litt.

Skrevet

Ta en taxi. Vet ikke hvilken terminal du kommer inn til på Newark,men flyr du continental er det vel C og flyr du Sas blir det vel B.

Sist kom vi inn på B og skulle ha taxi til Times Square. Når du kommer ut av terminal B så går du til venstre ca 50 -70 meter. Der finner du en taxistasjon. (sikkert kø der). Når du står i køen så kommer det en person og spør hvor du skal. Deretter skriver han det opp på et gult papir og det står også prisen.

Så venter du til det er en ledig bil( de står i kø og tar fortløpende opp passasjerer).

Veldig greit system. Du vet du får en ok taxi og prisen er fast så du blir ikke lurt.

Men prisen er uten skatt og tips så du må legge til litt.

Takk skal du ha, Caroprins, har du noen ide om hvor mye det koster, sånn cirkacirka?

Skrevet

Takk skal du ha, Caroprins, har du noen ide om hvor mye det koster, sånn

Har ikke kjørt den strekningen men fra newark og inn til byen ga jeg vel mellom 80 og 90 dollar alt inkludert. Det tok vel en god halv time pluss litt kø.

Skrevet

Det går flybuss inn til Times Square/Grand Central også. Mye billigere enn taxi. Hvis jeg ikke husker totalt feil så var det 25$ for en tur/returbillett. :klo:

Skrevet

Du må regne 90 minutter minst mellom de to flyplassene så hvis flyet er i rute bør det gå bra:

http://www.panynj.gov/airports/ewr-airport-connections.html

Men du skal jo hente bagasje og sjekke den inn igjen så det skal ikke mye forsinkelse til for at det blir knapt med tid. Personlig hadde jeg aldri orket å flytte meg mellom de to flyplassene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...