AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #21 Skrevet 25. mai 2012 jeg synes Ts burde vokse opp. greit å dra hjem til mor noenganger men herregud 21 år å klarer ikke bo alene virker for meg som en veldig svak person. Hvis det er noen som viser seg som en veldig svak person her, så er det deg.
Theoline Skrevet 25. mai 2012 #22 Skrevet 25. mai 2012 Trenger da vel ikke å være svak for å bo hjemme. Og er det egentlig så rart når det er blitt slutt mellom TS og flørten hennes at hun ikke vil være alene? Det å bo alene for første gang er en stor overgang for de fleste og en må venne seg til det, alderen har ikke noe å si, noen er seksten, mens andre er godt ovet tyve når de flytter hjemmefra, men det gjør ikke overgangen mindre for noen. Å være så bastand uten å kjenne TS og situasjonen hennes sier meg at du heller ikke er så moden. jeg skjønner man ikke vil være alene hele tiden når det har blitt slutt med noen men . synes at det er litt vel teit å ville flytte hjem pga det. jeg mener bare når man er blitt 21 er det på tide å klare seg selv.
Theoline Skrevet 25. mai 2012 #23 Skrevet 25. mai 2012 Hvis det er noen som viser seg som en veldig svak person her, så er det deg. jeg ser ikke helt den. jeg klarer meg utmerket alene.har bodd både med venninner og samboer og alene.ikke bodd hos foreldrene mine på 7 år.har utdanning og en lederstilling. men vis det anses som svak så er det helt okei for meg. selv om jeg ikke ser det på den måten.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #24 Skrevet 25. mai 2012 jeg skjønner man ikke vil være alene hele tiden når det har blitt slutt med noen men . synes at det er litt vel teit å ville flytte hjem pga det. jeg mener bare når man er blitt 21 er det på tide å klare seg selv. Det er ikke teit å flytte hjem hvis en har behov for det. Og selv om en er 21, betyr det ikke at en ikke trenger støtte og omsorg i blant. TS er fremdeles en ung jente og da er det ikke rart at hun søker støtte hos moren når hun trenger det, de fleste gjør det i blant. jeg ser ikke helt den. jeg klarer meg utmerket alene.har bodd både med venninner og samboer og alene.ikke bodd hos foreldrene mine på 7 år.har utdanning og en lederstilling. men vis det anses som svak så er det helt okei for meg. selv om jeg ikke ser det på den måten. Det å ha jobb og samboer trenger ikke å ha noen sammenheng med det å være sterk. En kan ha oppnådd mye og fremdeles være svak. Og de fleste har vel jobb, hatt kjæreste og bodd alene, men det gjør dem ikke sterkere som personer, og en som bor hjemme hos foreldrene trenger heller ikke å være svak. Har mange venner som studerer og bor hjemme, slik at de slipper å ta lån - hva er galt med det? En blir jo ikke automatisk svak av det. Jeg kan også være bastant å si at mennesker som er ferdig med u-skolen burde beherske rettskriving og tegnsetting, men det sier jeg ikke, for jeg er ikke så trangsynt.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #25 Skrevet 26. mai 2012 TS her . Setter pris på alle de som har vært høflige og kommet med god respons, Jeg vet at det er på tide og kanskje flytte ut fra min mor, og ja.. vi har et utrolig usunt forhold.. men vi har ingen andre, det er bare oss to.. Hun har ingen venner og nekter å få nye.. hun har støv på hjernen og er besatt av at ting skal gå slik hun vil det i hjemmet.. det er nesten som et fengsel hvor hun er vakten og jeg er fangen .. når man har bodd i fengsel i 21 år .. også slippes ut og det med vanskeligheter, hun støtter meg ikke i noe, hun snakker stygt til meg, og får meg til å føle meg mislykket .. dette er ikke sunt jeg vet det.. men hun er moren min.. jeg har ingen andre.. faren min ga opp og dro i 2002 .. jeg hadde en bror men han fikk diagnosen schitsofreni når han var 12 og vi har ikke hørt noe fra han siden fordi han rett og slett ikke vil ha noe med oss å gjøre.. familie har vi heller ikke .. alle dere der ute som mener jeg burde vokse opp og bli mer moden.. hvordan i all verden kan jeg gjøre det med en mor som dette ?
Steinar40 Skrevet 26. mai 2012 #26 Skrevet 26. mai 2012 TS her . alle dere der ute som mener jeg burde vokse opp og bli mer moden.. hvordan i all verden kan jeg gjøre det med en mor som dette ? Nå har du muligheten ved å flytte inn i den leiligheten og stå på egne ben.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #27 Skrevet 26. mai 2012 Det var jammen på tide å kutte navlestrengen Men mindre en havner i akutt økomisk krise eller trenger et par uker på å finne nytt sted å bo etter ett brudd så er det usunt å bo hjemme hos foreldrene i voksen alder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå