Gå til innhold

Fikk leilighet pga han

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er en jente, på 21 .. har en god jobb med en nokså grei inntekt.

bor hjemme med moren min.

jeg var dypt forelsket i en gutt, som bare brukte meg for sex.. jeg ble på en måte blendet av han og tenkte hmm nå som jeg har fast inntekt kan jeg få egen leilghet også kan han komme på besøk hele tiden..

vel, fikk meg leilighet ( leier ) og har leid siden mars.

innredet og alt, men han er ikke å høre ifra.. han svarer meg ikke på noe og osv..

Dette er egentlig ikke den eneste grunnen til at jeg fikk leiligheten, jeg har et usunt nært forhold med min mor, vi er alt for avhengi av hverandre..

nå skal hun reise utenlands fordi faren hennes er dødssyk og hun blir borte i et halvt år..

jeg angrer på at jeg har leid denne leiligheten, jeg har prøvd å være der et par kvelder, men det har kommet seg slik at jeg ikke klarer det.. er der i et par timer så tar jeg nattbuss hjem..

jeg vet det høres barnslig ut og at jeg kanskje kaster bort penger.. men jeg vil ikke være der.. jeg mener jeg har gjort en stor feil, med å leie denne leiligheten, dette er en som man ikke kan si opp det første året..

er et Thon bygg, altså jeg leier fra Thon.. er det noen som vet om noe smutthull som kan gjøre slik at jeg kan bryte ut av kontrakten`?

på forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet

Hva har han med ditt valg om å leie en leilighet å gjøre? Det var din besluttning og han har ingen forpliktelser fordi han sannlynligvis ikke aner noe om situasjonen. Altså du må ikke skylde på han. Ta kontakt med utleier og finn ut hva som er oppsigelsestiden og hvordan leiekontrakten kan brytes. Så enkelt er det.

• Liker 10
Gjest Nuppdupp
Skrevet

du flyttet for hans skyld og tenkte det var greit å binde seg til en avtale der du ikke kan si opp på 9 måneder? :gjeiper: hva hadde du planer om? at han skulle flytte inn der han også? :gjeiper:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men du kan jo ta kontakt med JussBuss.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal bo i leiligheten, for du er jo voksen med egen inntekt. På tide du får deg eget hjem. Moren din kan imidlertid leie ut hjemmet sitt i den perioden hun er borte.

• Liker 5
Gjest Peaches
Skrevet

du er 21, voks opp!han har ikke tvunget deg til å flytte for deg selv. det får du ta på din egen kappe!!

har forresten selv bodd alene siden fylte 17.man skulle tro en 21 åring skulle klare det da....

• Liker 3
Skrevet

Dette er det langt oppe på listen over drøye og morsomme innlegg.

Tror du at problemet blir løst med å si opp leiligheten? Hvor lenge skal du bo hjemme da?

Slutt å være en 7 åring og bli en 21åring. Bli voksen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser at du har fått flere usaklige og sarkastiske svar her. Jeg har bodd alene siden jeg var syttenår, men jeg har faktisk evnen til å være nyansert og reflektere over TS sin situasjon. I følge HI virker det som at kun har vært TS og moren hennes gjennom hele oppveksten hennes og da er det ikke rart at en får et nært forhold og at en får problemer til å være alene. Vet om flere kvinner og menn som ikke takler det å være alene etter at det blir slutt med partneren, men det var plutselig et mye større problem når det var snakk om moren?

Jeg syns at du, TS, skal benytte anledningen til å tilbringe tid i leiligheten din mens moren din er bortreist. Bli vant til å være alene og stå på dine egne ben. Det at du leide en leilighet er ikke et feiltrinn, det er noe enhver må gjøre da de blir voksne. Å bli vant til å bo alene og klare seg selv.

• Liker 5
Skrevet

Kjære... Er dette seriøst?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke sikkert fyren brukte deg for sex. kanskje han bare ble skremt av det tette avhengighets forholdet du har til moren din? Jeg må innrømme at jeg har droppet en fyr på samme grunnlaget.

• Liker 3
Skrevet

Ser at du har fått flere usaklige og sarkastiske svar her. Jeg har bodd alene siden jeg var syttenår, men jeg har faktisk evnen til å være nyansert og reflektere over TS sin situasjon. I følge HI virker det som at kun har vært TS og moren hennes gjennom hele oppveksten hennes og da er det ikke rart at en får et nært forhold og at en får problemer til å være alene. Vet om flere kvinner og menn som ikke takler det å være alene etter at det blir slutt med partneren, men det var plutselig et mye større problem når det var snakk om moren?

Jeg syns at du, TS, skal benytte anledningen til å tilbringe tid i leiligheten din mens moren din er bortreist. Bli vant til å være alene og stå på dine egne ben. Det at du leide en leilighet er ikke et feiltrinn, det er noe enhver må gjøre da de blir voksne. Å bli vant til å bo alene og klare seg selv.

det synes jeg ikke.tror ts trenger et spark bak for å stå på egne bein.

og slutte å skylde på han fyren for at hun har fått egen leilighet.Ta ansvar. jeg har gjort mye dumt og idiotisk i liv men jeg tar ansvar for hva jeg gjør å lever med det. ikke rømmer hjem til mamma ved første anledning.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hva ble du å gjøre TS?

AnonymBruker
Skrevet

og slutte å skylde på han fyren for at hun har fått egen leilighet.Ta ansvar. jeg har gjort mye dumt og idiotisk i liv men jeg tar ansvar for hva jeg gjør å lever med det. ikke rømmer hjem til mamma ved første anledning.

Det hjelper ikke på situasjonen at folk er usaklige og tyr til angrep og latterliggjøring, det gjør saken mye verre for TS - latterliggjøring og personangrep vil ikke hjelpe en person til å innse noe, det vil bare såre en person. Er det det folk er ute etter, å såre en person som sliter med noe?

AnonymBruker
Skrevet

Og hva du gjorde når du møtte motstand har ingen relevans her, vil det hjelpe TS å høre at du var så mye tøffere og rømte ikke til moren din når du var lei deg?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo si opp leiligheten om du mistrives, og så bo hjemme i huset til din mor frem til hun kommer tilbake, og neste gutt dukker opp. Men i bunn og grunn, så burde du ha ditt eget sted. Du sier selv at du har et usunnt forhold til din mor. Det beste du kan gjøre er jo da å bo litt alene.

Skrevet

Og hva du gjorde når du møtte motstand har ingen relevans her, vil det hjelpe TS å høre at du var så mye tøffere og rømte ikke til moren din når du var lei deg?

jeg synes Ts burde vokse opp. greit å dra hjem til mor noenganger men herregud 21 år å klarer ikke bo alene virker for meg som en veldig svak person.

AnonymBruker
Skrevet

jeg synes Ts burde vokse opp. greit å dra hjem til mor noenganger men herregud 21 år å klarer ikke bo alene virker for meg som en veldig svak person.

Trenger da vel ikke å være svak for å bo hjemme. Og er det egentlig så rart når det er blitt slutt mellom TS og flørten hennes at hun ikke vil være alene? Det å bo alene for første gang er en stor overgang for de fleste og en må venne seg til det, alderen har ikke noe å si, noen er seksten, mens andre er godt ovet tyve når de flytter hjemmefra, men det gjør ikke overgangen mindre for noen. Å være så bastand uten å kjenne TS og situasjonen hennes sier meg at du heller ikke er så moden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså...han har ikke brukt deg for sex bare fordi han trekker seg unna nå da. Følelser går over, og kan hende han ble litt skremt av at du ble så raskt avhengig... At du skulle bytte ut mora di med ham liksom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...