Gå til innhold

Chihuahuaeiere

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nja. Jeg tenker vel heller at de har skaffet seg en rotte og ikke ei bikkje. Dersom du dobler størrelsen så har du fortsatt en liten bikkje. Ler litt for meg selv når jeg ser voksne menn lufter noe så smått. Tenker at madammen har fått gjennomslag og gubben må trå til med lufting. I tillegg så synes jeg rasen overhode ikke er pen å se på.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Quelleriel
Skrevet

Det er ikke størrelsen som teller, det er hvordan du bruker'n. :fnise:

Har selv en chihuahuavalp på 16 uker. Har ikke fått noen negative reaksjoner fra fremmede, de vil som regel bort å hilse på :)

Gjest Nuppdupp
Skrevet

De ser ut som rotter, så jeg er redd for å tråkke på de.

• Liker 2
Skrevet

Takke meg til en ordentlig hund som jeg og ungene kan kose med og klemme på, som ikke bjeffer i tide og utide, og som både kan være med på alt vi gjør, men heller ikke får raptus om den ikke får lang tur hver dag. <3 irsk ulvehund.

Skrevet (endret)

Jeg tenker ingenting spesielt om eiere av en spesifikk rase.

MEN, jeg har merket meg at veldig mange med små hunder (ofte chihuahua men ikke alltid) tror det er fritt fram å bære de på armen inne på matbutikker og det irriterer meg grenseløst. En hund er en hund.

Jeg og samboeren har diskutert om vi skal bære med oss leonbergeren innpå matbutikker der vi har sett gjentatte ganger folk med småhunder uten at betjeningen reagerer.

Og nei, dette er ikke fordommer, jeg har også en liten hund selv.

Endret av Sinner
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at chihuahua-eiere er folk som har har jævla dårlig smak, og ganske lite vett. Chihuahua ser jeg ikke på som en hund, men som et misfoster, eller en blanding av gremlins og rotte. Hva er poenget med å ha noe slikt i hus? Hver eneste chihuahua jeg har møtt, har sett ut til å være i psykisk ubalanse. De er nervøse, aggressive, skjelvne og ekstemt gneldrete alle sammen, så det er ikke spesiellt sympatiske dyr. Disse stakkars krekene kan ikke ha det godt med seg selv. Og ved å gå til anskaffelse av en slik, er man egentlig med på å støtte dyremishandling.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk aldri sett en veskehund av typen chihuahua.

Alle de chihuahua jeg har sett er som alle andre hunder, som luftes i bånd langs turstier. Aldri sett noen mannevonde hunder av den rasen.

AnonymBruker
Skrevet

Selv har jeg en chihuahua, så tenker ikke noe negativt eller noe om andre med samme rase, selvom eieren er en "bimbo" kan hun være snill med hunden:)

Klumpen min er HERLIG og absolutt ikke en veskehund. Kunne ikke falt meg inn å puttet han i en veske. Men han elsker å bli bært. Ofte kommer han bort å stiller seg på to bein å vil bli løftet opp. Men springer også som en gal etter baller ute i hagen. Han er ikke noen gneldrebikkje, men han er på vakt ute, det er han. Så han må skremme vekk folk som går forbi:P

Ellers er det en VELDIG snill hund, kunne aldri bitt ( han beit da han var valp, men er ikke antydning til det nå lenger, aldri sett at han har vært irritert noen gang) Han vil bli med overalt, og blir fra seg om han ikke får bli med ut. Han graver ned kjøttbein som hvilken som helst annen stor hund, springer rundt å leker, hopper opp i sofaen selv og ikke noe mer kresen enn andre hunder. Han er veldig glad, og "alle" liker ham. Jeg er nesten sikker på at folk som ikke liker chihuahuaer ville likt gullklumpen min. Han er litt stor ( ikke overvektig, men stor generelt ) orange med fin kort pels, en søt kosebamse-snute og en HERLIG personlighet.

Kan ikke forstå at det er folk som ikke liker den rasen, vet ikke om alle er som min, men gutten min er i alle fall en utrulig flott hund!

Ergo gneldrebikkje.

Jeg forstår meg ikke på hundeeieren som vil ha sånne små hunder som bjeffer etter ALT og ingenting. Det gjelder forsåvidt alle hunder generelt.

I gaten vår bor det ei som har en sånn liten tibetansk spaniel, hver eneste bidige gang hun går ut på tur med den bjeffer den. Så snart den er ute av døren bjeffer den. At folk orker.. Jeg hadde vært flau.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syntes chihuahuaer er like flotte som alle andre hunder, og har ingen fordommer mot hverken dem eller deres eiere - uansett hvordan eierne ser ut ;)

Fordomsfulle mennesker er det over alt.... disse slenger dritt og har negative tanker om det meste når det kommer til andres hundehold.

Pene "barbie-lignende" damer/jenter med chi - blir snakket om.

Litt tøffe jenter/damer m/ f.eks tattoveringer osv med rottweiler eller dobermann - blir snakket om.

Litt kraftige/tykke folk med krevende og energiske hunder - blir snakket om.

Osv osv osv. Alt blir kritisert, uansett om du gir hunden din mer velstand enn deg selv, så blir du kritisert utifra utseendet ditt og hundens. Må være slitsomt å henge seg opp i andres hundehold hele tiden, hvorfor ikke heller bry seg om sitt eget?

Gjest Quelleriel
Skrevet

De som sier at en chihuahua ikke er en "ordentlig" hund, og bare bjeffer, vet ærlig talt ikke bedre.

Det kommer helt ann på hvordan eieren har oppdratt hunden, og om man har vært for overbeskyttende mot den som valp, eller om den ikke har fått nok sosialisering. Det å skylde på rasen (og størrelsen) er bare så teit, og kortenkt.

AnonymBruker
Skrevet

De som sier at en chihuahua ikke er en "ordentlig" hund, og bare bjeffer, vet ærlig talt ikke bedre.

Det kommer helt ann på hvordan eieren har oppdratt hunden, og om man har vært for overbeskyttende mot den som valp, eller om den ikke har fått nok sosialisering. Det å skylde på rasen (og størrelsen) er bare så teit, og kortenkt.

Vel. All den tid det drives så mye bakgårdsavl av chi vil jeg påstå at det veldig ofte er grunnet hunden i seg selv, ikke bare oppdragelse, at den gneldrer, er nevrotisk osv. Alle chier jeg har møtt har virket ekstremt psykisk ustabile og jeg mistenker at mye av dette kommer av uheldig avl.

• Liker 1
Gjest Elissima
Skrevet

Jeg likte ikke chihuahuaer før jeg dro til Mexico faktisk. Der var de overalt, og jeg ble såå sjarmert av disse dyrene! Hadde ikke trodd de skulle ha så mye personlighet. Trodde også de var gneldrebikkjer, men har opplevd andre raser som gneldrer mer. De som skaffer seg chi bare for å ha den i veska og kle på den rare antrekk er ikke seriøse hundeeiere. Selv er jeg blond men ingen bimbo.. Skal få meg chi men han skal få gå masse turer. Det viktigste er vel at eierne tar vare på hunden sin, uansett rase :)

• Liker 1
Skrevet

Noen av dere ikke-chi eiere som faktisk har tenkt over hvorfor noen har miniatyrhundene i en veske når de er på byen?

Jo, fordi det er ikke særlig gøy å være en hund på 2 kg og gå på bakken blant masse mennesker og bli tråkka på. eller måtte stå i en trang og overfyllt trikk midt i rush-tiden. Det beste er jo selvsagt å unngå å ta med hunden til sentrum, men noen ganger er ikke det mulig.

det er nok hovedgrunnen til at det eksisterer vesker for miniatyrhunder.

synes det er veldig feil å bli stemplet fordi man er chihuahua-eier. patetisk!

:popcorn:

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker ingenting spesielt om eiere av en spesifikk rase.

MEN, jeg har merket meg at veldig mange med små hunder (ofte chihuahua men ikke alltid) tror det er fritt fram å bære de på armen inne på matbutikker og det irriterer meg grenseløst. En hund er en hund.

Jeg og samboeren har diskutert om vi skal bære med oss leonbergeren innpå matbutikker der vi har sett gjentatte ganger folk med småhunder uten at betjeningen reagerer.

Og nei, dette er ikke fordommer, jeg har også en liten hund selv.

Jeg jobber i matbutikk og blir så irritert hver gang neon bærer med seg en liten hund inn i butikken! Og jeg sier ifra! Har tatt det opp med flere kollegaer også og vi er flere som sier fra om vi ser det.

Det verste er jo når vi sier fra at de må ta hunden ut av butikken og de svarer "Jamen, den er jo så liiiten" eller "Kan jo ikke la den sitte i bilen, den kan jo bli stjålet".

Skal også sies at det er lov til å ha hunden i gangen på senteret matbutikken jeg jobber i er og jeg har faktisk flere ganger sagt det er greit at kunden binder hunden ved kassen min så jeg kan holde øye med den - Problem Solved =)

Gjest uShine
Skrevet

Helt ærlig tenker jeg huff huff.. dumt av meg.. spesielt hvis man bærer de i vesker og de ikke oppfører seg og eieren og hunden er rosa.... Det er paris hilton og gjengen som har gitt oss fordømmingen av hundeiere.. samtidig økt salget av hunden..

Men det er hun som alle andre! så det er jo utrolig dumt, jeg lo meg skakk da en eldre mann i familien skaffet seg en sånn hund... Men jeg lo ikke så lenge, det var faktisk en ordentlig tur hund :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...