Gå til innhold

Chihuahuaeiere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, som trådtittelen spør: hva tenker du om chihuahuaeiere? Jeg har selv en chihuahua og føler at jeg alltid må 'forsvare' mitt valg av rase ovenfor andre hundeeiere.. mulig jeg er litt paranoid :fnise:

En annen ting jeg har bitt meg merke i er alle som skal gi meg 'råd og veiledning' når det kommer til rasen.. husk passe på ledd/øynene/ hodet, pass på at han ikke blir engstelig/redd/gneldrete, la han gå på bakken/ikke i veske osv osv..

Ja, jeg vet alt dette. Jeg er oppvokst med hunder og andre dyr og jeg mener at jeg er relativt kvalifisert til å ha hund og at jeg er relativt oppegående når det kommer til oppdragelsen av valpen.

Jeg kan ikke huske å ha blitt belært så mye og på denne måten når jeg har hatt andre raser..

Så helt ærlig - hva tenker du om chihuahuaeiere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på. Om jeg møter jenter på trikken som har hunden i en rosa veske, og som gjerne er solariumssvart og har på seg kjole som ikke dekker rumpeballene, da tenker jeg "moteslavefjols som skaffer deg bikkje fordi det er in". Ser jeg normale og vettuge folk som går på tur med en chi, så tenker jeg ikke noe om eieren, annet enn at jeg ikke helt ser poenget med å ha en hund som er på størrelse med en liten katt :fnise:

Men det gjelder jo alle små hunder, jeg synes det bør være litt størrelse på hundene, men det er jo mine personlige preferanser. At folk liker små hunder er helt greit, det. Så lenge de ikke bærer rundt på de i rosa vesker og kler på dem små hundebunader på 17. mai og slikt ;)

• Liker 4
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

jeg har liten hund selv og har samlinger med andre småhundeiere regelmessig, er mange der med chihuahua og ganske mange av dem er gamle mennesker som ikke klarer store hunder. Venninnen min sin chi er gårdshund, vi har en som trener blodspor, en som er med på jakt og så en del som "bare" er kosete turhunder. Har aldri møtt en chi-eier som behandler hundene sine sånn som enkelte sier at "alle" med chi gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer veldig ann på eieren. Jeg har litt fordommer når jeg ser en "bimbo" med chihuahua. Med mindre det ser ut til at de faktisk behandler hunden som en hund, noe jeg sjeldent ser hos de her i byen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker egentlig ikke noe annerledes om dem enn om andre hundeeiere, bortsett fra at jeg synes folk med små hunder generelt er flinkere til å ta hensyn til folk de møter når de er på tur etc.

• Liker 1
Gjest _La Femme
Skrevet

Jeg tenker egentlig ikke noe annerledes om dem enn om andre hundeeiere, bortsett fra at jeg synes folk med små hunder generelt er flinkere til å ta hensyn til folk de møter når de er på tur etc.

Dette er jeg faktisk enig i!

Har en liten hund selv, ikke chi (litt større enn en chi), og jeg forstår ikke hvorfor folk trenger en større hund. Jeg ser absolutt fordelene med en mindre hund. Den trenger mindre plass i en bil, er lettere å håndtere f.eks. på tur, mange småe hunder er lettere å dressere, og mange småhunder er selskapshunder som passer utmerket for oss som bare ønsker en familievenn som vi kan ha med oss på tur og litt lett agility osv :)

Jeg tenker det samme om chi-eiere som om alle andre hundeeiere. Behandler de hunden slik den fortjener, er flink å dressere den og gir den det den trenger - FLOTT! :) God hundeeier.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De som reker rundt i Oslo med sånne hunder ser gjerne ut som bloggere. Har ikke så mye til overs for de der.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ver svar skyldig i at jeg er jålete og relativt ung. Jeg har hverken bleika hår eller rosa hundeveske - men jeg liker å pynte og å sminke meg.. Men hunden føler jeg at folk legger mye mer vekt på det enn tidligere og anser meg for å være en steriotypisk chihuahuaeier.

Uansett, til AB over her - det er mulig du ser meg bære på hunden min - den klarer feks ikke å nå opp til buss/trikk enda. Videre er det ofte jeg tar den på armen om jeg feks er på vei til parken og heller vil gå lengere der enn å bruke 10min ekstra fordi han skal snuse/spise på absolutt allt! :hund::rodmer:

Skrevet

De som reker rundt i Oslo med sånne hunder ser gjerne ut som bloggere. Har ikke så mye til overs for de der.

Vi ser tydeligvis ikke de samme meneskene.

Evt. er du noe forutinntatt :sukk:

Skrevet

Dersom dyret er lite og fjollete (og gjerne assosiert med rosabloggere og paradishotellbeboere), bør man nesten kompensere med et forholdsvis hardbarket inntrykk selv. Det kan gjøres slik, for eksempel.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi ser tydeligvis ikke de samme meneskene.

Evt. er du noe forutinntatt :sukk:

Skulle ikke tro forutinntatthet har så mye å si, men kanskje vi definerer 'blogger' forskjellig. Hvordan ser chihuahuaeierne du ser ut da? De er ikke unge, pene, jålete jenter, men kanskje store tatoverte bikere?

• Liker 1
Skrevet

Det kommer vel litt an på det. Om det er en vandrende Barbie som tydeligvis vil ha litt ekstra søtt tilbehør så tenker jeg stakkars hund.

Hvis det er folk som lar hund være hund så tenker jeg at de liker rasen og at den har en personlighet som passer til dem.

En ser veldig fort forskjell på å ha hund til pynt og det å ha hund for å ha hund.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jeg faktisk enig i!

Har en liten hund selv, ikke chi (litt større enn en chi), og jeg forstår ikke hvorfor folk trenger en større hund. Jeg ser absolutt fordelene med en mindre hund. Den trenger mindre plass i en bil, er lettere å håndtere f.eks. på tur, mange småe hunder er lettere å dressere, og mange småhunder er selskapshunder som passer utmerket for oss som bare ønsker en familievenn som vi kan ha med oss på tur og litt lett agility osv :)

Jeg tenker det samme om chi-eiere som om alle andre hundeeiere. Behandler de hunden slik den fortjener, er flink å dressere den og gir den det den trenger - FLOTT! :) God hundeeier.

Tja.. Se for deg en småhund trekke slede da? Eller fungere som en "bodyguard" på tur sent på kvelden. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja.. Se for deg en småhund trekke slede da? Eller fungere som en "bodyguard" på tur sent på kvelden. :)

Hvis det å ha en hund som livvakt er din grunn til å skaffe deg hund så bør du for det første la det stakkars dyret få slippe, og for det andre flytte/bytte venner/skifte miljø.

Hunden dominerer deg om du er svak og trenger dens beskyttelse. Og det er dårlig lederskap og hundehold.

• Liker 5
Skrevet

Skulle ikke tro forutinntatthet har så mye å si, men kanskje vi definerer 'blogger' forskjellig. Hvordan ser chihuahuaeierne du ser ut da? De er ikke unge, pene, jålete jenter, men kanskje store tatoverte bikere?

Egentlig ser jeg ofte anske vanlige folk med små hunder.. Kanskje ikke bikere akkuratt.. men de burde mulighens heller ikke ha hund?

Uansett, svaret var mynet på holdningen din.. du vet, den ovenfraogned?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det å ha en hund som livvakt er din grunn til å skaffe deg hund så bør du for det første la det stakkars dyret få slippe, og for det andre flytte/bytte venner/skifte miljø.

Hunden dominerer deg om du er svak og trenger dens beskyttelse. Og det er dårlig lederskap og hundehold.

Haha :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Ikke verre enn at overfallsmenn blir mer skeptisk hvis jenta går med en mastiff, som ikke er like enkel å sparke bort uten å få dødelig bitt. Verden er ikke sort hvitt vettu! ;)

Og du la kanskje ikke merke til at jeg nevnte slede? Det er min grunn for å ha større hund.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer vel litt an på det. Om det er en vandrende Barbie som tydeligvis vil ha litt ekstra søtt tilbehør så tenker jeg stakkars hund.

Hvis det er folk som lar hund være hund så tenker jeg at de liker rasen og at den har en personlighet som passer til dem.

En ser veldig fort forskjell på å ha hund til pynt og det å ha hund for å ha hund.

Helt ærlig, hvordan kan du se det? Kan ikke en 'vandrende Barbie' være en god dyreeier? Om hunden får dekket sine behov, tror du det spiller filla for den om den var tenkt på som 'et søtt tilbehør'? Hva kvalifiserer forøvrig til å være en Barbie?

Skrevet
Hva kvalifiserer forøvrig til å være en Barbie?

Gå inn på blogg.no og sjekk topplisten.

• Liker 4
Gjest navnelapp
Skrevet

Eg tenker ikkje så mykje på barbiedamene som har desse hundane (det er maaange av dei i mitt nabolag), men når bolemennene deira går tur med den vesle dotten åleine ser det unekteleg litt komisk ut.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...