Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på slankern og er så matlei nå at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å klage.

Jeg er lei av havregryn, brød, rugsprø, knekkebrød, alle eggeretter, kylling og de eneste påleggene jeg liker er salami og syltetøy, men det får jeg ikke spise.

I dag må jeg på butikken og se etter noe slags pålegg, har du et tips til hva jeg kan prøve?

Kan vel presisere her at jeg ikke liker noe slags skinke eller kalkunpålegge..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle foreslå kalkunpålegg, kyllingpålegg og skinke, men da melder jeg meg ut igjen :)

Du kan jo spise salami en gang i blant, hvorfor ikke, om du er flink og ligger unna alt annet usunt..

• Liker 2
Skrevet

Avokado med pepper.

Tomat og agurk med salt og pepper

Skinkeost - den er hvertfall uten karbo, men sikkert mye fett

Banan

Eller du kan lage syltetøy selv. Rørte jordbær (uten sukker - evt med sukrin eller noe sånne liksomsukkergreier)

spekeskinke

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke avokado eller tomat heller.. :sjenert: Skinkeost er jeg lei av og banan får jeg heller ikke ha på skiva :(

Skrevet

Røkt laks med agurk

Varmrøkt laks og makrell

Mager salami, finnes ikke det

Tunfiskrøre (rør sammen en boks tunfisk med kesam og krydre med sitron og pepper)

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du skal spise noe annet enn brødmat?? Hva med å spise salat i ymse varianter til lunsj/frokost i steden?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Philadelphiaost med paprika og agurk

Hjemmelaget hummus med paprika og agurk

Paté med agurk

Salatblad, reker, dill og sitron

Salatblad, gulost, paprika, reddiker, agurk

Makrell i tomat

• Liker 1
Skrevet

Du er lei av pålegg som kylling, men hvordan lager du brødskiva da?

Bare smør og ei skive med kyllingpålegg?

For du kan jo freshe det opp litt. Ha på en salatblad, ruccola, kyllingpålegget, agurk- og reddikskiver.

Evnt prøve nytt brød eller rundstykker. Kanskje noe du kan steke så det smaker så ferskt som mulig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Servelat

Fårepølse

Baconost

Leverpostei

Skrevet

Lag ditt eget syltetøy/rørte bær hvis det er det du har lyst på! Kjempeenkelt og sunt (hvis du søter med f.eks sukrin eller stevia) :)

Gjest Gagaen
Skrevet

Servelat

Fårepølse

Baconost

Leverpostei

Servelat og fårepølse kan vel ikke regnes som sunt , servelat er noe av det feteste som finns av pålegg

Mitt beste tips er makrell i tomat , sunt og godt ! :) Jeg spiser en hel stor boks til lunsj , to knekkebrød til og spiser resten av boksen med gaffel :)

Gjest KateW
Skrevet

Den magre salamien fra Gilde kan du vel variere med? Ikke fråtse i, men ha ei skive på av og til?

• Liker 1
Gjest scorpius
Skrevet

- egg

- cottage cheese

- roastbiff

- mager leverpostei

Skrevet

servelat er noe av det feteste som finns av pålegg

Mitt beste tips er makrell i tomat , sunt og godt ! :) Jeg spiser en hel stor boks til lunsj , to knekkebrød til og spiser resten av boksen med gaffel :)

Makrell i tomat er fetere enn servelat, bare så det er sagt.

• Liker 1
Skrevet

Makrell i tomat inneholder sunnt fett, servelat inneholder dårlig animalskt fett. Fråts ivei i makrell i tomat sålenge du holder tellinga på kaloriene :D

Litt pesto og kremost er godt ilag :)

Gjest Gagaen
Skrevet

Makrell i tomat inneholder sunnt fett, servelat inneholder dårlig animalskt fett. Fråts ivei i makrell i tomat sålenge du holder tellinga på kaloriene :D

Nettopp! Og servelat er farsepordukt med masse skjult fett . Har ikke spist servelat på ti år jeg tror jeg :P

Sild i alle varianter er supert pålegg , og i det hele tatt ; rene produkter i stedet for farsepølsemat er bra .

Skrevet (endret)

Animalsk fett er ikke noe mer eller mindre sunt enn annet fett. Etter at den bittelille andelen essensielle fettsyrer er dekket. Hvorfor er det så mange som tror det?

Endret av kråkefjas
  • Liker 1
Gjest KateW
Skrevet

Faren er vel at mange bytter ut "hel" produkter med lettprodukter og feilaktig tror at det er sunnere. Som regel er det helt ok å spise vanlig pålegg så lenge man ikke spiser unormale mengder. Problemer er når folk bytter til lettprodukter og verken får en skikkelig metthetsfølelse, eller spiser dobbelt så mye fordi det er sunt. En skive pålegg i løpet av en dag eller to gir neppe det store utslaget på vekta.

• Liker 1
Gjest Vodka
Skrevet

Det er palmeolje i Makrell i tomat. Vet ikke om det er så sunt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...