Gå til innhold

Hvor oppbevare vin?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en karton hvitvin idag, men jeg vet ikke hvor jeg skal ha den. Som dere skjønner så drikker jeg aldri vin, den er til en veninne som kommer over i kveld :gjeiper:

Skal den i kjøleskapet?

Videoannonse
Annonse
Gjest this is silly
Skrevet

Neida, den skal i magen! :)

Eventuelt mørkt og kjølig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neida, den skal i magen! :)

Eventuelt mørkt og kjølig.

Ja, men vil mørkt og kjølig si kjøleskapet? Leser flere steder at vinen blir ødelagt av det.

Skrevet

Hør med venninnen din. Jeg liker best hvitvinen kald, og det er det mange som gjør. Andre liker den best romtemperert, eller bare så vidt kjølig. Da bør du vente med å sette den kaldt.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøleskapet går fint - det er i utgangspunktet for kaldt til at vinen kan utvikle seg på en god måte, men for en kartongvin som skal drikkes snart så spiller vel ikke det noen som helst rolle ;)

Uansett - mye bedre å lagre vinen litt for kaldt enn for varmt, og styr for all del unna et sted med mye variasjoner i temperaturen.

AnonymBruker
Skrevet
Andre liker den best romtemperert, eller bare så vidt kjølig.

Men så fort den havner i glasset så vil den jo raskt bli varmet opp. Vil anbefale kjøleskapet.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, da tror jeg at jeg setter den i kjøleskapet et par timer før hun kommer, så får den sikkert en fin temperatur :)

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Den skal i vinkjelleren :tronderbart: <--- snobbebart, ikke trønderbart.

Jeg har den alltid i kjøleskapet, jeg liker kald vin best.

Skrevet

Om sommeren er hvitvinen best når den har stått i kjøleskapet, synes jeg.

Må si du er en god venninne som kjøper en kartong hvitvin til besøket, selv om du ikke drikker vin selv. Deg ville jeg holdt på, var jeg henne ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...