AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Har hatt en låsning i skulder-nakke. Skal ha flere beh,men er det normalt å være svimmel, føle at en går med bomull i hodet. Plagsomt
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 Jepp... helt vanlig å være svimmel med nakkeplager. Jeg har flere skader og låsninger i nakke og rygg. Av og til bølger det og av og til går det rundt. Skikkelig plagsomt når det står på som verst, da er det best å ligge helt i ro. Går jeg er det langs vegger og bord slik at jeg har noe å støtte meg til. (Men nå har jeg ganske mye skader i nakken jeg da) Ps Slik at du per litt forberedt, så kan en samme dag og dagen etter behandling kan en få en forverring både i smerter og svimmelhet. Siden de rører på ting som er i lås og kanskje litt irritert. Så ikke planlegg for store aktiviteter like etter behandlingene.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Jepp... helt vanlig å være svimmel med nakkeplager. Jeg har flere skader og låsninger i nakke og rygg. Av og til bølger det og av og til går det rundt. Skikkelig plagsomt når det står på som verst, da er det best å ligge helt i ro. Går jeg er det langs vegger og bord slik at jeg har noe å støtte meg til. (Men nå har jeg ganske mye skader i nakken jeg da) Ps Slik at du per litt forberedt, så kan en samme dag og dagen etter behandling kan en få en forverring både i smerter og svimmelhet. Siden de rører på ting som er i lås og kanskje litt irritert. Så ikke planlegg for store aktiviteter like etter behandlingene. Takk. Er som å være sjøsyk i mild form....Uggen følelse. Hadde tidligere prolaps i nakken, nå er skulder og rygg låst. Hatt en del kiropaktorbehandlinger,gått over til fysioterapi. Føler meg i fin form akkurat etter beh, men to timer etterpå siger jeg sammen. Småkvalm osv.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2012 #4 Skrevet 23. mai 2012 Takk. Er som å være sjøsyk i mild form....Uggen følelse. Hadde tidligere prolaps i nakken, nå er skulder og rygg låst. Hatt en del kiropaktorbehandlinger,gått over til fysioterapi. Føler meg i fin form akkurat etter beh, men to timer etterpå siger jeg sammen. Småkvalm osv. Kjenner godt til det ja. Har også forsøkt fysioterapi, men det synes jeg at jeg bare ble strammere og mer irritert i muskler og sener av. Veldig flott like etterpå, men fy,,, noen timer etter det. Ikke mulig å gjøre noe som helst da. Kiropraktor var ikke noe for meg,, Behandling mellom skulderbladene ble jeg bare utrolig svimmel av vær gang. Litt slik letthetsfølelse med en gang, men synes det skled tilbake igjen kort tid etterpå. Gikk et helt år opp til 2 ganger i uka. Ble ikke verre, men heller ikke bedre av det. Det ble bare en behandling på nakken med to knekk, akutt svimmel etterpå og en sinnsyk hodepine i flere uker etterpå, så det stoppet jeg med raskt. Forsøker Osteopat nå. Mye mildere behandling hvor han samtidig ser på hele kroppen. Hadde skjevheter og muskelstramninger jeg ikke ante jeg hadde engang. Holder på å løse opp i det nå og har fått ganske god bedring bare etter 8 behandlinger. (1 gang i uken) Spennende å se om det er noe som varer. Er noe svimmel etter behandlingene, men langt fra så ille som ved kiropraktor og fysioterapi (Gjest som svarte deg tidligere)
Gjest Belle Gunnes Skrevet 23. mai 2012 #5 Skrevet 23. mai 2012 Jeg har hatt god nytte av akupunktur sammen med behandling. Gått da ofte til en manuellterapeut og innimellom en naprapat. Naprapaten satte en del nåler, som løsnet veldig. Men det tar tiiiid å blir bra igjen. Jeg skadet meg for over 12 år siden og må fortsatt behandles med jevne mellomrom. Bruker også Nikken halskjede med merkbar effekt. Dette er magneter. Er det helt låst og verkende, kan dette løsne opp en del. Kaldt og rått vær er drepen for nakken og da må jeg bruke høyhalsa genser/sjal og nikken-kjede. Og ja man blir sjøsyk som faen når det er på det mest låste. Men jeg merke selv at det hjelper med trening. Man får jo gjerne låsninger nedover hele rygge om det er problemer i nakke/skuldre-område. Men med riktig trening av skuldre/rygg, så får man holdt disse låsningene i sjakke. Manuellterapeuten min ga meg gode øvelser for meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå