Gå til innhold

Bergen - avstander?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å flytte til Bergen om ikke så lenge. Men så er jeg ikke så kjent der - og har noen spørsmål.

Er det langt mellom de forskjellige bydelene - f.eks. fra Sentrum - Åsane, Fana, Fyllingsdalen, Arna osv., og til Toftøy? Tar det lang tid med buss?

Tenker om jeg får meg leilighet nærmere sentrum, er det da greit å jobbe/studere på Åsane/Breistein eller andre bydeler uten at det skal bli for mye kluss med buss og reising (eller motsatt)?

:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

www.gulesider.no/kart

AnonymBruker
Skrevet

Åsane er greit så lenge du bor i nærheten av bussterminalen, ellers er det langt unna. Fana er svært, så det kommer helt an på hvor i fana du tenker deg. Hvis du bor i nærheten av bybanen er det greit, ellers er det meste langt unna med skal bussforbindelse for en student. Fyllingsdalen, god bussforbindelse, men langt om du skal gå/sykle til byn. Arna tar kort tid med toget, men det forutsetter at det går et tog, og at du bor rett ved siden av stasjonen. Buss tar fort en liten time i rushen. Tofterøy er LANGT vekke, type der bergensere har hytte. Det går nesten ingen busser, og det tar laaaaang tid til byn. Anbefaler å se i områdene damsgård/laksevåg, solheimssiden, minde, paradis, sletten, landås, kronstad, fjellsiden, sandviken og breiviken

AnonymBruker
Skrevet

Noen busser er gjennomgående, f.eks nummer 4 fra Fyllingsdalen til Åsane, det kan være praktisk. Men bor du på Minde, og skal jobbe i Fyllingsdalen, så må du ta to ulike busser, selv om det ikke er så langt i luftlinje pga. fjellet som ligger i mellom. Så bruk kart, sjekk bussrutene (tide.no) og velg slik at du ikke skaper trøbbel for deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...