Gå til innhold

Irriterte legger...?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får alltid så irriterte legger etter barbering. Det blir ikke nupper, men masse røde prikker. Som om hårsekkene blir røde nærmest. Det er ganske mye også, og det gir seg heller ikke. Sånn er liksom leggene mine stort sett hele tiden, men det blir litt bedre når de får litt farge om sommeren og verre rett etter shaving. Hva kommer det av og hva kan jeg gjøre mot det? Noen som har det lignende? Har sett/hørt at noen venninner har det samme, men det er ikke på langt nær så heftig som mitt!

Bruker btw. venus breeze (altså bruker jeg ikke krem til barberingen heller) og aldri sløv høvel.

Videoannonse
Annonse
Gjest Surrehodet
Skrevet

Jeg lærte noe nytt av min datter.

Hun bruker fuktighetskrem istedenfor barberskum.

Så jeg har begynt å smøre på ett lag Spenol, høvler så over leggene og har etter det ikke fått nupper og røde prikker. Prøv det du......

Skrevet

Så jeg har begynt å smøre på ett lag Spenol, høvler så over leggene og har etter det ikke fått nupper og røde prikker. Prøv det du......

Jeg har problemer med at det klør helt infernalskt etter barbering! Funker det på dette også tro? :)

(Sorry for å kuppe tråden, TS!)

• Liker 1
Gjest Surrehodet
Skrevet

Det skader ikke å prøve, jeg bruker spenol fordi det er billig og uten parfyme.

Skrevet

Jeg blir ikke rød som du men blir ganske tørr på leggene av barbering, jeg prøvde å ha på fuktighetskrem (uten parfyme) og da fikk jeg masse røde nupper som klødde og svei noe helt forferdelig. Så da måtte jeg bare fortsette uten, barberer meg i dusjen helt til slutt. Det hjelper litt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke brukt spenol da det kan få håret til å vokse fortere.

Skrevet

Har akkurat skrevet et innlegg om denne i iherb-tråden:

http://www.iherb.com/Tierra-Mia-Organics-Raw-Goat-Milk-Soap-Shaving-Soap-for-Women-0-15-lbs/40049?at=0&rcode=HIK691

Merket en fantastisk forskjell ved første barbering, men har ikke rukket å bruke den mer enn én gang enda, så er usikker på om jeg tør å anbefale den. Uansett, mistenker at de røde prikkene kommer av kombinasjonen barbering og baberskum/-geleer med ingredienser som kan irritere huden. For min del ble problemet bedre etter at jeg forsøkte å bruke olje istedenfor skum, men da ble barberbladene veldig fort sløve, og det er jo ikke akkurat økonomisk. Du kan jo prøve med f.eks. olivenolje og se om det hjelper for deg?

Men om du allerede handler på Iherb, skader det kanskje ikke å sjekke ut den såpen jeg linket til? Ellers kan jeg prøve å oppdatere tråden her når jeg har brukt den en stund, men tviler på at jeg kommer til å huske det:)

• 3 uker senere...
Skrevet

En ting bare.. Bruker du bare dette og skylder av med vann? Eller påfører du det i dusjen? Da renner det vel bort...

Gjest Surrehodet
Skrevet

Jeg gjør det før jeg går inn i dusjen, spenol og barbering. Så dusjer jeg :jepp:

Men......Hvem i allverden påstår at Spenol får håret til å vokse fortere? Hvordan kan det skje- dokumentasjon for påstanden hadde vært interessant å se.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste inne på antibac siden sider at man kunne ta hånddesinfeksjon på leggene rett etter barbering for å unngå prikker og irritasjon. Og det funket strålende, jeg pleier å klø som gal etterpå med det slapp jeg nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...