Ryvre Skrevet 27. mai 2012 #21 Skrevet 27. mai 2012 Har sett store dunker hos andre i denne kommunen, men jeg har små fordi jeg ikke trenger større. Ring kommunen og be om større dunker så får du det (evnt betale for det, husker ikke helt)
Marikke Skrevet 28. mai 2012 #22 Skrevet 28. mai 2012 Her hvor jeg bor er det ikke plastsortering. Så all plast går i restavfallet.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #23 Skrevet 28. mai 2012 Når man tar en opprydning og det blir en del å kaste så setter jeg plastposer med søppel som har et innhold som ikke lukter og er tørt til siden. Dette hiver jeg først i avfallsbeholderen dagen før søpla hentes. På den måten blir jeg iallfall kvitt det illeluktende avfallet med en gang. Jeg ville hatt problemer dersom jeg skulle ha delt mine avfallsbeholdere med naboen. Hva med å få en hver? Da tipper jeg at dere får en økt avgift, men det er kanskje ok? Her tømmes papir og plast en gang i måneden. Restavfall og matavfall hver 14. dag. I sommermånedene så tømmes det hver uke. Alt søppel fra private som bor i kommunen kan kastes gratis på søppelfyllinga. Spiller ingen rolle om det er en sofa eller noe smått. Jeg er glad for at kommunen min har denne ordningen.
Gjest SnowLeopard Skrevet 28. mai 2012 #24 Skrevet 28. mai 2012 Kikker litt på denne tråden, da det er søppelstreik i Bergen. Vi er fire leilgheter som deler en liten dunk... Har spurt om større, men kommunen har ikke gitt oss det, og nå er dunken full. Vet ikke hvilke forholdsregler de øvrige leilighetene tar, men vi er kjempenøye på papir-plast-restavfall, samt at vi har fryst ned rekerester da dette lukter helt sinnsykt....
Gjest Normalfordeling Skrevet 28. mai 2012 #25 Skrevet 28. mai 2012 (endret) I min kommune så kan man få kjøpt plastsekker som man kan fylle restavfall i. Dette må du kjøpe hos de som har med renovasjon å gjøre. Dette er spesielle plastsekker og inkl. i prisen er da at de tar den med samtidig som de henter restavfallet. Kanskje noe å sjekke ut for framtiden? Endret 28. mai 2012 av Normalfordeling
Gjest Tekola Skrevet 15. november 2015 #26 Skrevet 15. november 2015 Ryddet for reklame og svar til dette.Tekola, admin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå