Gjest ms_kwang Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 De som følger meg eller har lest mange av de trådene jeg er aktiv i, vet at jeg reagerer på gluten,laktose og en del andre ting pga allergier. Er allergisk mot mye, men mye kan jeg fortsatt spise, selvom det bare er bittelitt utslett som klør. Og noe kan jeg ikke spise i det hele tatt fordi det ender opp med dårlig mage, oppkast og diverse andre ting. Uansett Hvordan kan jeg gå opp i vekt? Ønsker sååå å gå opp til 55kg, men veier nå 46. Har gått ned i det siste >.< Idag skal jeg være ærlig med dere, har spist litt lite.I det jeg bruker å gjøre. Startet dagen med: 4skiver havrebrød med pålegg, og majones på alle skivene (jeg elsker majones) Lunch: Havregryns grøt (du vet sånne Mr.Lee medium Begere? De suppeskålene jeg har er ca så store) så hadde 2 porsjoner, samt Eplebiter og rosiner,ferske på siden Middag 16.00: Wok-strimlet svinekjøtt,classic grønnsak mix wok, wok saus og nesten en hel pakke med Eggnudler. Mellom 16.00-20.00 hadde jeg spist det opp (ble litt mye, så gikk rundt å spiste hele tiden da) Kveldsmat 11.00: Fikk lyst på en Grandis, så fikset meg det. Samt nå har jeg nettopp spist 2 skiver brød fordi jeg ble sulten igjen. Jeg drikker saft, vann, hadde 1 glass cola, men drikker litt te også. Dette er lite mat. Vanlig går jeg rundt og har flere mellommåltider. Yoghurt, frokostblandinger, en sjokolade eller nøtteblandinger, og ellers frukt og sånt. Nå. Jeg er ikke hard core trener. Sitter veldig mye stille. Hvorfor går jeg ikke opp i vekt? Matvanene mine har ikke forandret seg på 5år minst, og vekta mi har alltid ligget mellom 46-50 (avhengi av hvor mye vann jeg har i kroppen ) >.< Jeg er leeeeeeiii!!! Noen som har lyst å bytte?? jeg har så lyst til å veie 55-60 x) (Jeg trener 3 ganger i uken, mye går på rygg/mage/lår & balanse) x)
Gjest ms_kwang Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Jeg prøver Eneste plassen jeg har noe merkbar økning er på PUPPENE mine har gått opp 1 strl på 6 måneder Resten av kroppen er tynn som vanlig x)
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Jeg kan ingenting om kosthold og trening og slik, men jeg synes det var veeeeldig mye mat jeg. Aner ikke hvorfor du ikke går opp i vekt:P Men vi kan bytte viss du vill:) 1
kråkefjas Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 Jeg prøver Eneste plassen jeg har noe merkbar økning er på PUPPENE mine har gått opp 1 strl på 6 måneder Resten av kroppen er tynn som vanlig x) Høres ikke så ille ut det da. Drikk et par desiliter olje til dagen. Spis masse nøtter og drikk så mye H-melk du klarer. Gjerne 3-4 liter. Da skal du se resultater ganske kjapt.
Gjest ms_kwang Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Høres ikke så ille ut det da. Drikk et par desiliter olje til dagen. Spis masse nøtter og drikk så mye H-melk du klarer. Gjerne 3-4 liter. Da skal du se resultater ganske kjapt. Kan ikke drikke mer enn 2dl melk dagen ellers så ligger/sitter jeg på dass og roper etter elgen x) Så det gjør bare vekta værre egentlig
kråkefjas Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 Kan ikke drikke mer enn 2dl melk dagen ellers så ligger/sitter jeg på dass og roper etter elgen x) Så det gjør bare vekta værre egentlig Aha. Men olje og nøtter tåler du. En desiliter olje alene er 900kcal. Best å presse det i deg før du legger deg. Ellers spiser du fort mindre iløpav dagen.
Lunivere Skrevet 22. mai 2012 #8 Skrevet 22. mai 2012 Aha. Men olje og nøtter tåler du. En desiliter olje alene er 900kcal. Best å presse det i deg før du legger deg. Ellers spiser du fort mindre iløpav dagen. Det kommer da virkelig ikke til å hjelpe. 1 dl olivenolje er veldig mye. Mest sannsynlig vil ikke kroppen greie å ta det opp, og hun ender opp med å sitte enda mer på do.
kråkefjas Skrevet 22. mai 2012 #9 Skrevet 22. mai 2012 (endret) Det kommer da virkelig ikke til å hjelpe. 1 dl olivenolje er veldig mye. Mest sannsynlig vil ikke kroppen greie å ta det opp, og hun ender opp med å sitte enda mer på do. Tåler hun ikke olje heller? Det har jeg aldri hørt om. En vanlig kropp har ingen problemer med å ta opp 1dl olje, hvis det var det du mente. En halv dl er også bedre enn ingenting. En kvart også Endret 22. mai 2012 av kråkefjas
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #10 Skrevet 23. mai 2012 Hor høy er du da? Spis mat som inneholder mye kalorier, som feks nøtter.
Vestlandsjente Skrevet 23. mai 2012 #12 Skrevet 23. mai 2012 Hei! Jeg har alltid prøvd å gå opp i vekt,og lyktes ikke før jeg begynte med proteinshakes + trene tung styrke og så gainer i tillegg. Har du hørt om det eller prøvd det? Tar en proteinshake alltid rett før jeg legger meg(må selvfølgelig ikke erstatte vanlig kveldsmat) og så tar jeg en til frokost,sammen med havegrøt. Gainer tar jeg etter trening,og en gang til i løpet av dagen om jeg føler for litt ekstra. Prøv det,jeg lover deg det vil funke! :-)
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #13 Skrevet 23. mai 2012 Du har nok en kjempebra forbrenning De sier jo at for å legge på seg må en innta mer kalorier enn det som går ut. Har du i tillegg en følsom mage er tjangsen også stor for at du ikke tar til deg alle kaloriene du spiser. Tror kanskje løsningen kan vere å legge inn mer nøtter og gode oljer som de over her skriver, men også generellt fetere mat. regner med du bruker original majones og ikke lett? makrell i tomat er bra, samme med laksepålegg. egg er bra proteinkilde.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #14 Skrevet 23. mai 2012 Jeg har alltid gått opp noen kilo med p-piller For hver gang jeg har måttet bytte merke har det komt på et par nye kilo. Var 65 kg når jeg var 18 år og begynte på dem, nå 10 år og tre nye p.pilletyper senere er jeg 76 kg.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #15 Skrevet 23. mai 2012 Unnskyld men dette syns jeg er merkelig - Er noe du ikke forteller oss ? Du spiser hele dagen tydeligvis både brød, fiber, nudler og deig/pizza og cola osv osv og du går ikke opp i vekt ? Ingen har så høy forbrenning du går nok opp men dette kan skje plutselig . Mange som spiser som deg og 1 år senere er de 15 kilo tyngre . Tydeligvis så går alt du spiser ut igjen ? For dette stemmer ikke . Du sier du har lagt på deg litt å det er på brystene virker jo som en veldig bra situasjon . Hvem vil ikke være tynn å gå opp i vekt på brystene? Du er 167 høy? og 46 kilo? Hmm merkelig med så mye mat at du ikke går opp . Men lurer på er det dette du spiser hver dag ? Cola, pizza etc? Pluss du sier du har spist lite den dagen det er ganske mye . Men om du har gluten allergi etc hvordan kan du klare spise pizza og nudler ?
Sugerøret Skrevet 23. mai 2012 #16 Skrevet 23. mai 2012 Har du prøvd disse Nutridrink? Hos oss sliter en med å holde vekta ,så h*n drikker dette i tillegg til kosten. ca 300 kalorier pr drink. http://nutricia.no/fullverdig-ernaering/ Det finnes også for spesielle behov (hva det måtte bety.) http://nutricia.no/spesielle-behov1/ har ikke testet ut den varianten
Gjest ms_kwang Skrevet 23. mai 2012 #17 Skrevet 23. mai 2012 Unnskyld men dette syns jeg er merkelig - Er noe du ikke forteller oss ? Du spiser hele dagen tydeligvis både brød, fiber, nudler og deig/pizza og cola osv osv og du går ikke opp i vekt ? Ingen har så høy forbrenning du går nok opp men dette kan skje plutselig . Mange som spiser som deg og 1 år senere er de 15 kilo tyngre . Tydeligvis så går alt du spiser ut igjen ? For dette stemmer ikke . Du sier du har lagt på deg litt å det er på brystene virker jo som en veldig bra situasjon . Hvem vil ikke være tynn å gå opp i vekt på brystene? Du er 167 høy? og 46 kilo? Hmm merkelig med så mye mat at du ikke går opp . Men lurer på er det dette du spiser hver dag ? Cola, pizza etc? Pluss du sier du har spist lite den dagen det er ganske mye . Men om du har gluten allergi etc hvordan kan du klare spise pizza og nudler ? Har en type merkelig kryss allergi når det kommer til gluten. f.eks Om jeg spiser omelett med brød så reagerer jeg på glutenet. Altså med dårlig mage. Egg forsåvidt får jeg kløe i halsen av. Om jeg spiser Brød med Leverpostei. Så reagerer jeg på brødet igjen. Men kan spise leverpostei på glutenfrie knekkebrød. Spiser jeg Ost og brød så er det helt fint (mtp at jeg reagerer på melk, om jeg drikker for mye melk blir jeg dårlig) Ost + Brød går helt fint Ja jeg vet det høres mega teit ut. Samme er det med nøtter. Om jeg har spist Brød, nudler, eller gulrøtter,epler,bananer kort tid før jeg spiser nøtter. Så reagerer jeg på nøttene med ganske kjapp utslett og kvalme. Men om jeg spiser nøtter tidlig på dagen, så går det greit. Noen typer pizza også. Særlig de med paprika eller de med løk reagerer jeg på. Men jeg kan spise paprika til andre ting. Samme med løk også. Vet det høres merkelig ut. Men har fått det bekreftet hos legen Jeg frykter mest at jeg har forbrenningen og "kroppen" som bestemoren min har. Sånnsett tror jeg vi er like tynn men uheldigvis har tyngdekrafta tatt henne så hun ser egentlig bare ut som skinn og bein x) Min mor er mer pæreformet strl, men fortsatt slank. Åh jeg hater å ha en skikkelig markert timeglass fasong altså! >.< beklager at jeg klager på det. Men jeg føler ikke at jeg fortjener å ha den kroppen jeg har Altså om jeg hadde vært litt høyere så hadde det vært 0 problem for meg å jobbe som modell hvorfor er det slik at vi jenter aldri er fornøyd med noe
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #18 Skrevet 23. mai 2012 Hva mener du med at du ikke fortjener den kroppen du har ? (Forresten er samme person som skrev innlegget over her om at det var merkelig) Men virkelig er du ikke fornøyd med kroppen din ? Jeg skjønner det problemet med at du tåler veldig lite høres ut som en slitsom situasjon, men igjen anbefaler kanskje å ta kontakt med lege eller andre som kan dette med ernæring som kan gi deg råd om hva som akkurat du kan gjøre for å legge på deg . Jeg har en timeglassfigur Haaater den men de fleste syns jeg ser veldig bra ut men sånn er det alltid . Er alltid noe man vil forbedre, men igjen syns absolutt du kan legge på deg litt for du høres veldig tynn ut, men som sagt snakk med en innenfor kosthold og trening for jeg vet jo ikke din kroppsbygning så for alt jeg vet ser du helt bra ut . Tror ikke finnes "høy" forbrenning . For i ditt tilfelle tåler du lite noe som gjør at du går ned i vekt . Søsteren min har samme problem som deg hun er suuupertynn, men hun spiser å spiser . Og andre som påstår de har høy forbrenning men spiser aaalt vet nok ikke hva som skal til for å legge på seg . Spiser offentlig men lite innenfor fire vegger . Og selvfølgelig trening gir høyere forbrenning men er nok ikke normalt at helt vanlige mennesker uten noen form for problemer har en slik forbrenning som du . (Er noe som alltid går inn for at det er sånn) - Kommentar til et annet innlegg om at du har høy forbrenning
Busthead Skrevet 23. mai 2012 #19 Skrevet 23. mai 2012 Du kan prøve å spise veldig mye nøtter, er mye fett i det å da vil du gå fort opp i vekt ^^
Gjest ms_kwang Skrevet 23. mai 2012 #20 Skrevet 23. mai 2012 Hva mener du med at du ikke fortjener den kroppen du har ? (Forresten er samme person som skrev innlegget over her om at det var merkelig) Men virkelig er du ikke fornøyd med kroppen din ? Jeg skjønner det problemet med at du tåler veldig lite høres ut som en slitsom situasjon, men igjen anbefaler kanskje å ta kontakt med lege eller andre som kan dette med ernæring som kan gi deg råd om hva som akkurat du kan gjøre for å legge på deg . Jeg har en timeglassfigur Haaater den men de fleste syns jeg ser veldig bra ut men sånn er det alltid . Er alltid noe man vil forbedre, men igjen syns absolutt du kan legge på deg litt for du høres veldig tynn ut, men som sagt snakk med en innenfor kosthold og trening for jeg vet jo ikke din kroppsbygning så for alt jeg vet ser du helt bra ut . Tror ikke finnes "høy" forbrenning . For i ditt tilfelle tåler du lite noe som gjør at du går ned i vekt . Søsteren min har samme problem som deg hun er suuupertynn, men hun spiser å spiser . Og andre som påstår de har høy forbrenning men spiser aaalt vet nok ikke hva som skal til for å legge på seg . Spiser offentlig men lite innenfor fire vegger . Og selvfølgelig trening gir høyere forbrenning men er nok ikke normalt at helt vanlige mennesker uten noen form for problemer har en slik forbrenning som du . (Er noe som alltid går inn for at det er sånn) - Kommentar til et annet innlegg om at du har høy forbrenning Har kryss allergier Bortsett fra honning, kan daue om jeg eter det Så lenge jeg er OBS på det, hva jeg spiser før/etter så går det bra, har vært inne hos lege, tatt alt mulige tester, og han har kommet fram til kryss reaksjoner på maten også. Og det ingenting å gjøre med. Var i sør korea ifjor, i nesten 1 mnd, hvert eneste måltid (4 om dagen) spiste jeg ris/nudler, samt kjøtt og grønt til.Eller sjødyr. Ganske heavy måltider der borte. Men gikk ikke opp der heller, trodde jeg gikk opp 1 kg, men det var visst bare vann
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå