Gå til innhold

Mistet mensen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mensen er 4 uker på etterskudd, og jeg begynner å bli bekymret. Jeg har tatt en graviditetstest, så jeg er ikke gravid. Garantert. MEN, da begynner jeg jo å lure på hvorfor mensen ikke kommer. Jeg har hatt regelmessig mens i tre år, der den har kommet til omtrent samme tidspunkt til og med! Så dette er veldig rart. Det første som slår meg er vektnedgang eller stress, men det gir ikke mening. Siden januar har jeg gått ned ca 4-5 kg og 35 cm til sammen på midje, hofter osv, så det er jo ikke enormt mye på såpass lang tid, og jeg stresser ikke noe veldig, selv om det er eksamensperiode... Noen som har noen tanker om hva det kan være? Jeg skal snart til legen og skal ta det opp da, men hadde vært fint med en liten forberedelse. Og nei, det er ikke det at jeg har ventet på mensen heller, for jeg har ikke vært bekymret før nå. :))

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har selv mistet mensen en måned for noen år siden, og da var det snakk om hormonforstyrrelse. Fint du skal til legen, men du får trøste deg med at det ihvertfall ikke er farlig på noen måte å miste mensen, så lenge den ikke blir borte i over 6 mnd uten grunn (graviditet, minipiller o.l.).

AnonymBruker
Skrevet

Har selv mistet mensen en måned for noen år siden, og da var det snakk om hormonforstyrrelse. Fint du skal til legen, men du får trøste deg med at det ihvertfall ikke er farlig på noen måte å miste mensen, så lenge den ikke blir borte i over 6 mnd uten grunn (graviditet, minipiller o.l.).

Ok, takk for svar!! :)

Skrevet

Min kropp hoppet også over mensen en gang, men den kom som normalt måneden etter så jeg dro ikke til legen. Var ikke gravid og det var umulig at jeg var det da. Jeg hadde dratt til legen hvis den ikke kom eller fortsatte å være ustabil, siden jeg hadde hatt mensen i over 10 år da. Etter det har den vært stabil. Har lest at man ikke trenger å dra til legen før mensen har vært borte i flere mnd. Men dra til legen hvis du er bekymret og lykke til! :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...