Gå til innhold

Hva gir livet ditt mening?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Av ren nysgjerrighet, og til inspirasjon, så lurer jeg på hva som gjør livet ditt meningsfylt. Et enkelt spørsmål, men akk så vanskelig og.

Jeg synes det er så fint å lese om forskjellige menneskers perspektiv på livet, og kanskje kan det være inspirerende også. Svar sånn som du føler for, helt ærlig. Er det å mekke bil som gir deg en følelse av å gjøre noe meningsfylt, så skriv det. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Å hjelpe noen eller å ha innflytelse på noen. Å kunne bidra til å gjøre en forandring for noen er helt fantastisk. Det trenger ikke å være så mye. Noen ganger så er det nok å gjengjelde hun søte, gamle damens smil og du har kanskje gjort dagen hennes ti ganger bedre.

- Utfordringer og utvikling. Hver dag.

- Å reise, oppleve ting. Ikke bo på 4-stjerners hotell å slikke sol, men jobbe i en stall, på en øko-gård eller reise med couchsurfing. Lære noe nytt, om deg selv, mennesker, kulturen.

- Å pleie vennskapene mine, fortelle folk hvor mye de er verdt. Vise dem og si til dem at livet mitt ikke ville vært det samme uten dem. Gi andre litt mer mening.

- De små gledene, der du klarer å gjøre noe ordinært til noe fantastisk. Alt kan være et eventyr om man går inn for det.

- De øyeblikkene hvor du bobler over av energi og glede og merker at du lever. Etter å ha vært tom, så er disse følelsene så utrolig kjærkomne, og selv det som er vondt og ekte gir meg masse, for det er ikke den tomheten.

- Dyr. Det høres kanskje litt rart ut, men ja, dyr gir meg mening. Akkurat nå så er ikke dyr en vesentlig del av livet mitt, men jeg jobber frivillig med dyr og jeg planlegger å utdanne meg innen dyr.

- Å være i naturen.

• Liker 1
Gjest Odd Molly
Skrevet (endret)

En god samtale - kan være med naboer/kollegaer...

Naturen.

Ei god treningsøkt.

Moren min - en god samtale med henne- hun er en gammel dame men utrolig oppegående!

Mine barn- når de deler opplevelser fra sin hverdag med meg.

En flott sommermorgen med en god kopp kaffe på trappa.

En reise, et nytt sted.

De siste timene på stranda før solen går ned.....

Bøker

Musikk

Endret av Odd Molly
  • Liker 1
Gjest Glenfarclas
Skrevet

Å løfte andre rundt meg, enten det er på jobb eller i fritida; hjelpe hverandre til å bli flinkere og gladere.

Konsum-pauser (kutte i forbruk, TV og lignende) for å finne ut hva som egentlig er viktig for meg her i livet.

Det at vi snart blir en egen liten familie på tre.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

De øyeblikkene jeg klarer å glemme at jeg er syk. Det er det eneste som holder meg gående, så da er det nok trygt å si at det er de som gir livet mitt mening.

Skrevet

Kvinnekroppen

• Liker 1
Skrevet

-Å tilbringe tid med familie og venner

-Dyrene mine

-Reise

-Å drive med hest. Terapi å være i stallen!

-Jobb og studier

-Hysteriske latterkramper gjerne uten grunn

-De stundene jeg kan legge bort den syke delen av meg og nyte livet til det fulle

-Fine gåturer

AnonymBruker
Skrevet

Det er flere ting faktisk. Familien min, dyra mine og hobbyene mine bl.a.

Så VET jeg med sikkerhet at ingen av oss lever for alltid, så selv i de mest dystre stundene er jeg fremdeles litt nysgjerrig og håpefull hva som ligger rundt neste sving. Livet er en gave og selv om jeg ikke vet så mye om hvor denne 'gaven' kom fra eller hvor den skal, så er det mitt ansvar å gjøre det beste ut av det. Veien blir til imens man går :)

Gjest Solsmil
Skrevet

- Samboeren og forloveden min. Jeg har det så utrolig fint sammen med han, og jeg er virkelig lykkelig.

- moren min. Føler at jeg står henne utrolig nært, særlig etter jeg flyttet hjemmefra. Har lange samtaler og gjør masse med henne, og har det utrolig bra

- å reise og oppleve ting. Og lange shoppingturer i storbyer som london og paris. Ikke bare det å kjøpe noe, men å vandre gatelangs med noen poser i hånda, se på folkelivet og da et stopp på en liten gatecafe.

- lange treningsturer og gåturer i frisk luft

Skrevet

Folkehøgskoleåret har gitt mening i livet mitt. Spesielt disse tingene fra året. Har vært veldig inne i folkehøgskolemiljø nå til mai, så derfor sier jeg ting derfra:

-Å utvikle meg personlig.

-Nye venner.

-Det å høre linjelæreren min fortelle klassen at kanskje han ikke kom til å huske navnene våre om han hadde møtt oss om ca. 5 år, men at vi alle sammen uansett ville ha en plass i hjertet hans. Ble skikkelig rørt når jeg hørte det på klasseavslutning.

-Å vite jeg har gjort inntrykk på enkelte av lærerne.

-Lærere som har gjort en forskjell i livet mitt.

-Det å klare utfordringer jeg ikke trodde jeg skulle klare.

-Folk som bryr seg om meg.

-Gjøre kjekke ting.

-Gode minner.

-Å bli mer selvstendig og klare meg fint uten foreldre

Skrevet

Jeg blir så glad av å lese i denne tråden! :)

Skrevet

Av ren nysgjerrighet, og til inspirasjon, så lurer jeg på hva som gjør livet ditt meningsfylt. Et enkelt spørsmål, men akk så vanskelig og.

Jeg synes det er så fint å lese om forskjellige menneskers perspektiv på livet, og kanskje kan det være inspirerende også. Svar sånn som du føler for, helt ærlig. Er det å mekke bil som gir deg en følelse av å gjøre noe meningsfylt, så skriv det. :)

Helt ærlig? Ingenting. Er vel mer forpliktelse det går i en mening. Livet har føltes me ningsløst så lenge jeg kan huske. På mange vis vil det være fint den dagen det er over. Tiden går bare så utrolig sent.

AnonymBruker
Skrevet

Barna mine - og ofre meg helt for de og sette de først. Også ser jeg stygt på de som er egoistiske og ikke har barn, som gjør hva de vil!

Skrevet

Det er meningsløst

Gjest .-L-.
Skrevet

Venner, utdanning, aktiviteter, fremtidig karriere og diverse mål :)

Gjest *smak*
Skrevet

Inspirerende selvhjelpsbøker, hagearbeid, være et godt medmenneske.

Spennende å jobbe med meg selv og utvikle meg.. Noe av det kjekkeste jeg vet.. Være takknemlig.. Skriver takknemlighetsbok hver kveld - der takker jeg for alt fra at jeg har kommet gjennom dagen til takk for sambo gikk ut å handlet pinsematen... Blir utrolig GLAD av å TAKKE...

Og i framtiden skal jeg trimme og lære meg nye matvvaner..

Det gleder meg også at jeg er blitt mer indrestyrt, dvs. jeg gir ikke andre skylden for følelsene jeg får, jeg har ansvaret for mine følelser..

Gjest nicola
Skrevet

Samboern min kommer alltid først og bidrar til min lykke. Han er alt <3

Dyrene mine

huset, båten, Naturomgivelsene våre her på landet...

Familie og venner..

Sommer og fellesskap

Tjenester gitt til venner og fått tilbake.

Gode bekjentskap og positive mennesker

Reising og romantikk

Grilling på verandaen og reke og vin på kveldstid...

Plukke villblomster langs landeveien

velduftene skogsturer

barnelatter og gitarspill

Årets første bad ved skjærene

Stoppe på kaia å kjøpe softis med min kjære

Fisking i solnedgang

*akkurat nå setter jeg jo pris på sommeren, men om vinteren er jeg like takknemlig for snøfnuggene og den vakre julen*

AnonymBruker
Skrevet

Nytelse gir livet mening, sammeholdt med den absolutte meningsløsheten i å ikke eksistere

Skrevet

Familie og venner.

Så klart mye, mye annet og. Men det meste koker ned til familie og venner. Det å ha det gøy er f.eks. noe som jeg føler gir livet mening, men det å ha det gøy henger som regel sammen med det å være med venner eller familie. Uten dem hadde jeg vært helt fortapt.

AnonymBruker
Skrevet

En av de personene som gav livet mitt mening har nå sveket meg. Det føles veldig... tungt, og jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...