Gjest Meridius Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Det tar lengre tid med solkrem, men du blir til slutt like brun. Fargen vil også holde lenger om du har brukt solkrem.
kråkefjas Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Tittelen spør vel om det meste. Ja, det er vel hele poenget med det.
Gjest Jay Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Du får får ihvertfall mindre rynker og føflekkreft. Tror en kan bli ganske brun, selv med bruk av solkrem. Men slipper kanskje det rødlige skjæret man får i fargen når man er både brun+solbrent? 2
I-AM-Nicole Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 Avhenger litt av solfaktor. Solkrem er i bunn og grunn for å beskytte huden mot skadelige uv-stråler.. Jo høyere solfaktor jo lengre tid tar det før du får farge - dog fargen holder også lenger
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Man blir like brun. Jeg har alltid vært flink med solkrem, men blir likevel møkkabrun.. Men det tar lenger tid. Premien er likevel en farge som varer lenger, man ser mindre svidd ut.
Gjest *Paige Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 Jeg bruker solkrem, og blir gyllenbrun. Samboeren tror solkrem er giftig (virket hvertfall sånn innimellom) og han er rødbrun. Starter alltid med høy faktor og går ned etter hvert. Nå bruker jeg 25, men pleier å holde med 15 I sommerferien. :-)
Gjest ms_kwang Skrevet 22. mai 2012 #8 Skrevet 22. mai 2012 Kommer helt ann på hudtypen din. Noen blir ikke brun, andre får rød hud, noen blir brune, andre gylne. også er det de som soler seg og de ser ut som "negre" (unnskyld ord valget) Du blir ikke mindre brun av solkrem, så lenge du ikke smører deg med sunblock
Meridian Skrevet 22. mai 2012 #9 Skrevet 22. mai 2012 (endret) Du får en finere og jevnere hudfarge med solkrem, og du beskytter huden. Det tar litt lenger tid, men for hver dag som går blir du brunere og brunere. Om du ikke bruker solkrem blir du rød og solbrent, og du ødelegger huden og du flasser. Jeg vet om en jente som hadde veldig lys hud, og hun solte seg og solte seg fordi hun ville være like brun som venninnene hennes. Noen av de var også lyse i huden, men ble fort brune, og andre var mer gylne i huden. Problemet var at alt denne jenta med den veldig lyse huden oppnådde, var å bli solbrent og rød... Hun ødela huden sin og fikk masse pigmentflekker... Så på noen er det finest å ha lys hud. Jeg syns lys hud er fin om man tar vare på huden sin, og da er det viktig å smøre seg hele tiden, og det er like fint som de som blir lys brune eller gyllen brune i huden, og det er viktig for de også å smøre seg hele tiden. Dagens moral Endret 22. mai 2012 av Bølle
Gjest ms_kwang Skrevet 22. mai 2012 #10 Skrevet 22. mai 2012 Du får en finere og jevnere hudfarge med solkrem, og du beskytter huden. Det tar litt lenger tid, men for hver dag som går blir du brunere og brunere. Om du ikke bruker solkrem blir du rød og solbrent, og du ødelegger huden og du flasser. Du kan bli solbrent om du bruker solkrem også! Det har jeg erfart mange ganger, brukte engang SF 50 i spania, var ute 15 min, ble kjempe solbrent på skuldrene Og jeg startet å flasse noen dager etterpå, men jeg ble brun etter den runden altså. Altså du mister hud hele tiden. Bruker du en skrubb på "vinter" hud så kan du ofte se at masse hud faller av. Det er normalt. Det dannes ny hud Når man blir solbrent og flasser hud så er det jo pga av at du har "svidd" huden og den dør. Men det dannes nytt. Det som er viktig å tenke på da, er at du legger noe over den brente / skadete huden. Men fortsatt bruke høy nok solfaktor, heller for høy enn for lite og btw de som er skikkelig brune burde også bruke solkrem Selvom de er brune betyr ikke at de er immun mot solbrenthet
Meridian Skrevet 22. mai 2012 #11 Skrevet 22. mai 2012 Du kan bli solbrent om du bruker solkrem også! Det har jeg erfart mange ganger, brukte engang SF 50 i spania, var ute 15 min, ble kjempe solbrent på skuldrene Og jeg startet å flasse noen dager etterpå, men jeg ble brun etter den runden altså. Ja, det er sant. Jeg har faktiskt blitt litt solbrent med solkrem også, men det er fordi jeg har brukt for lav faktor, eller det har gått noen timer siden smurte meg, eller jeg har badet i saltvann og må ta en ny runde Men man flasser noe enormt om man blir solbrent, selv om huden mister døde hudceller hver dag.
Gjest ms_kwang Skrevet 22. mai 2012 #12 Skrevet 22. mai 2012 Ja, det er sant. Jeg har faktiskt blitt litt solbrent med solkrem også, men det er fordi jeg har brukt for lav faktor, eller det har gått noen timer siden smurte meg, eller jeg har badet i saltvann og må ta en ny runde Men man flasser noe enormt om man blir solbrent, selv om huden mister døde hudceller hver dag. Det er jo fordi du har svidd huden Hva skjer om du brenner deg en eller annen plass? Owh det er så skummelt å sovne av i solen. Ei jeg gikk i klasse med for noen år tilbake sovnet av i sola (under klassetur) hun endte opp med 2grads forbrenning =/
Djungelvrål Skrevet 22. mai 2012 #13 Skrevet 22. mai 2012 Ingen som har nevnt hudkreft her. Solkrem beskytter til en viss grad mot hudkreft. Hudkreft kan spre seg til indre organer som lunge, lever og nyrer. Det er en krefttype som kan være ganske hissig. Bruk minimum spf 20 i sola du, selvfølgelig blir du brun for det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå