Gjest Bakepia Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 (endret) Tatt bort Endret 1. juni 2012 av Bakepia
Solbærsaft Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Sikkert tusenvis av spørsmål over alt om dette, men jeg spør likevel. Jeg har en ganske fin kropp og er normalvektig, men kunne tenkt meg en litt strammere/tynnere kropp. Om fire uker er det sommmerferie, og jeg vil gjerne se fin ut da:) Er det mulig å gå ned noen kg på fire uker? Det er vel bare en måte å finne ut det ? Ta på treningsbuksa og kom deg ut i det fine været! 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Trene, trene og trene for å stramme opp. Spise sundt for å gå ned litt i vekt. Sammen kan du nok miste noen kilo på 4 uker. 1
Gjest Bakepia Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Det er vel bare en måte å finne ut det ? Ta på treningsbuksa og kom deg ut i det fine været! Ja - Det skal jeg!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 Sikkert tusenvis av spørsmål over alt om dette, men jeg spør likevel. Jeg har en ganske fin kropp og er normalvektig, men kunne tenkt meg en litt strammere/tynnere kropp. Om fire uker er det sommmerferie, og jeg vil gjerne se fin ut da:) Er det mulig å gå ned noen kg på fire uker? Hvis du brenner 550 kalorier mer enn du tar inn, hver dag i 4 uker, går du ned 2 kilo.
Gjest Bakepia Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Trene, trene og trene for å stramme opp. Spise sundt for å gå ned litt i vekt. Sammen kan du nok miste noen kilo på 4 uker. Takk - nå ble jeg noen hakk mer motivert nå blir det trening og sunn mat
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 Hva mener du med at du har en fin kropp og er normalvektig? Hvor mye veier du, hvor dvask er du, osv? Om du har noe å miste, om du burde miste det er jo en annen sak. Men på med treningsklærne, hardtrening here you come, og sett i gang, så ser du 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #8 Skrevet 22. mai 2012 Jeg la om kostholdet til grovbrød istedenfor loff, kuttet ut sjokolade og spiste flere små måltider om gangen, og gikk ned 4 kg på 4 uker.
Gjest Bakepia Skrevet 22. mai 2012 #9 Skrevet 22. mai 2012 (endret) Takk for svar:) anonym bruker: mener at jeg har en ganske fin kropp, men selvom litt fett jeg vil ha bort her og der. Treningssklærne skal på pleier å veie rundt 56-59, høyden er rundt 1.68 eller noe. Er ikke helt sikker, kan være hende jeg er noen cm høyere eller lavere. Men noe rundt det er det Til du over: 4 kg på 4 uker er bra! Jeg spiser generelt bra, men spiser brød hver dag (grovt brød). Er det noe jeg burde kutte ut? Har nettopp løpt 30 min på tredemølla så da er jeg i gang Endret 22. mai 2012 av Bakepia
Solbærsaft Skrevet 22. mai 2012 #10 Skrevet 22. mai 2012 Takk for svar:) jeg spiser generelt bra, men spiser brød hver dag (grovt brød). Er det noe jeg burde kutte ut? Har nettopp løpt 30 min på tredemølla så da er jeg i gang Jeg tror generelt ikke brød er bra for oss (ikke alle er enige der). Hele korn - ja, en brødene du kjøper i butikken er faktisk stappfult av fint mel, så da hjelper det egentlig ikke så mye at de har litt hele korn på toppen. Det fine melet har veldig lite næring som kroppen kan utnytte fullt ut i forhold til hele korn. Hva med å lage omelett, salat eller lignende istedet? Eller lage hjemmelaget musli og spise det med yoghurt naturell og oppkuttet frukt?
kråkefjas Skrevet 22. mai 2012 #11 Skrevet 22. mai 2012 Det fine melet har veldig lite næring som kroppen kan utnytte fullt ut i forhold til hele korn. Er ikke lite næring bra for noen som vil miste vekt?
Solbærsaft Skrevet 22. mai 2012 #12 Skrevet 22. mai 2012 Er ikke lite næring bra for noen som vil miste vekt? Det er forskjell på næring. Du har sikkert hørt om tomme kalorier; kalorier som ikke gir noe annet enn kalorier... Karbohydrater er sukkerarter. Både sukker og stivelse. Sukker er ikke bra for tennene våre, og sukkeret som kroppen ikke klarer å forbrenne, blir omdannet til fett (Det her gjelder også fruktsukker, men i frukt finnes det en del annet som er bra for oss). Stivelse oppfører seg på mange måter på samme måte som sukkeret, men er ikke syndebukk når Jens har fått hull i tennene sine. Stivelsen kroppen ikke klarer å forbrenne vil også bli omdannet til fett. Fint mel og rent sukker bør man unngå, rett og slett fordi det gir oss kalorier uten å gi noe særlig metthetsfølelse (mer enn akkurat der og da). Regner med du har spist loff med nugatti før - og "aldri" blitt skikkelig mett... Når det gjelder frukt så er det sukker her også, som vi bør være oppmerksom på. Men i frukt så er det en del vitaminer osv som vi trenger. Vi trenger grønsaker i mye større grad enn frukt. Grønsaker har lavt kaloriinnhold (slik at vi kan spise mye av det uten at vi overskrider noen kalorigrense), men veldig mye næring. Frukt har høyere kaloriinnhold, slik at vi ikke kan spise så mye før vi når kalorigrensen. I tillegg til sukker (som ikke er noe særlig for tennene) så inneholder en del frukt syrer (som heller ikke er bra for tennene). Myndighetene snakker om 5 om dagen, og mange forstår dette som 5 frukt om dagen. Myndighetene sier 5 frukt og grønt. Det holder med 1 frukt om dagen, og resten grønsaker. 1 lite glass juice til frokost, feks. Eller en banan på vei hjem fra trening.
kråkefjas Skrevet 22. mai 2012 #13 Skrevet 22. mai 2012 (endret) Det er forskjell på næring. Du har sikkert hørt om tomme kalorier; kalorier som ikke gir noe annet enn kalorier... Jo, jeg har hørt begrepet mens syns det er et dårlig og misvisende et. Og hva gjelder stivelse, så er dessverre bakteriene i munnen like glad i det. Grønsaker har lavt kaloriinnhold (slik at vi kan spise mye av det uten at vi overskrider noen kalorigrense), men veldig mye næring. Motsigelse Endret 22. mai 2012 av kråkefjas
Solbærsaft Skrevet 22. mai 2012 #14 Skrevet 22. mai 2012 Når jeg skrev næring i grønsaker så siktet jeg til vitaminer og mineraler som kroppen har nytte av, og ikke karbohydrater/proteiner/fett. 1
kråkefjas Skrevet 22. mai 2012 #15 Skrevet 22. mai 2012 Når jeg skrev næring i grønsaker så siktet jeg til vitaminer og mineraler som kroppen har nytte av, og ikke karbohydrater/proteiner/fett. Skjønte det, men det bør jo presiseres for de som ikke har så mye kunnskaper på området. Det blir misvisende å vise til mikronæring i en tråd som handler om å miste vekt.
Gjest Bakepia Skrevet 22. mai 2012 #16 Skrevet 22. mai 2012 Jeg tror generelt ikke brød er bra for oss (ikke alle er enige der). Hele korn - ja, en brødene du kjøper i butikken er faktisk stappfult av fint mel, så da hjelper det egentlig ikke så mye at de har litt hele korn på toppen. Det fine melet har veldig lite næring som kroppen kan utnytte fullt ut i forhold til hele korn. Hva med å lage omelett, salat eller lignende istedet? Eller lage hjemmelaget musli og spise det med yoghurt naturell og oppkuttet frukt? Ok, da er det kanskje en god ide å kutte ut brødet. Takk for tips:) Får lage meg en god salat jeg kan spise til lunsj hver dag. Havregryn - er det bra ?
Geparden Skrevet 22. mai 2012 #17 Skrevet 22. mai 2012 Du kan gå ned ganske mye hvis du gir blaffen i helsa. Da går du gjerne ned muskelvekt. Det er dårlig for nedgang over tid og gjør det også vanskeligere å stabilisere seg på lavere vekt. Det jeg fikk vite dengang jeg var aktiv var at det er mulig, men absolutt ikke lett, å gå ned en kilo i uka og bevare formen noenlunde. Altså ikke forbrenne muskler eller annet du vil beholde. Dette er vanskelig og du har risiko for å bomme med mengde mat og mengde aktivitet. Med din høyde og vekt ville jeg ikke fokusert på vekt. Å virkelig tyne vekttap vil koste for mye. Slank er du uansett, og litt nedgang kommer på kjøpet uansett. Du vil, tror jeg, ha mer å hente på å trene deg opp. Strammere kropp, bedre holdning, mer selvsikkerhet, mer utstråling... Kall det hva du vil. Når det gjelder kosthold er alle enige i at raffinert sukker er djevelens verk. Fristende, men bare usunt. Alle mener egg er bra. Lage maten selv av litt grove råvarer synes nesten alle er en god start, men allerede rundt her et sted begynner deler av lavkarbofolket og andre så smått å skille lag. Jeg vet hva som funker for meg, men har også venner som har beviselig suksess med lavkarbo. Den eneste løsningen er å finne ut hva som fungerer i praksis for deg.
Sommee Skrevet 23. mai 2012 #18 Skrevet 23. mai 2012 Takk for svar:) anonym bruker: mener at jeg har en ganske fin kropp, men selvom litt fett jeg vil ha bort her og der. Treningssklærne skal på pleier å veie rundt 56-59, høyden er rundt 1.68 eller noe. Er ikke helt sikker, kan være hende jeg er noen cm høyere eller lavere. Men noe rundt det er det Til du over: 4 kg på 4 uker er bra! Jeg spiser generelt bra, men spiser brød hver dag (grovt brød). Er det noe jeg burde kutte ut? Har nettopp løpt 30 min på tredemølla så da er jeg i gang Jeg skal også ned noen kilo. Har egentlig "deffa" mange mai og junimåneder tidligere med greit resultat. Vekta er uvesentlig egentlig. Jeg trener mindre styrke om sommeren og mer løping, fotball, tennis, og kan "lure meg selv" om jeg ser på vekta, da muskeltap er naturlig med mindre styrketrening. Det som funker for meg minimalt med karb, altså brød, poteter, ris, pasta osv. Minimalt med godteri, spiser heller mer popcorn:) Koker egg hver morgen, og tar ei brødskive eller to mindre istedet. Spiser generelt mer proteiner, egg, fisk, kjøtt. Holder meg også til et glass juice eller max en frukt om dagen, og heller mer grønnsaker. Spiser normale mengder, går ikke og "sulter" i det hele tatt, bortsett fra etter damene da.
Gjest Bakepia Skrevet 23. mai 2012 #19 Skrevet 23. mai 2012 (endret) Gerperdieu: Takk for så bra svar og tips. Ja, det er vel oppstramming som gjelder... Og selvtillit til min egen kropp. Ja jeg får gjør det du sier - finne min egen løsning/ måte å gjøre det på. Vil jo ikke ødelegge helsa, men får nok trene mye. Til du over: takk for gode tips! samme her, har hatt mange daffe perioder, men nå er det skjerpings på meg lykke til med de ekstra kg du skal ta Endret 23. mai 2012 av Bakepia
Gjest Bakepia Skrevet 23. mai 2012 #20 Skrevet 23. mai 2012 (endret) Jeg vet at jeg ikke er tykk, men vet også at jeg har en totalt utrent kropp.... Her er et bilde av lårene Har lest at dere har skrevet mye om kostholdet for å gå ned i vekt. Noe jeg også vil er å få mer trente lår. Er det sykling som gjelder for å få disse mer trent? Eller hva? Kanskje litt enklere å fortelle når man ser de. Beklager lettkledd bilde! er et tilfeldig jeg fant i fotoalbumet. http://s1224.photobucket.com/albums/ee367/jatina2/?action=view¤t=bilde-11.jpg Endret 23. mai 2012 av Bakepia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå