Gå til innhold

Dere som har solt dere mye

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dere som har soldere mye oppgjennom ute i naturlig sol, har dere mer rynker enn andre? Og blir brunfargen sittende lenger når dere har tatt mye sol?

Jeg vil også bli brun!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Soling og røyking gir rynker. Man kan se på middelaldrende mennesker om de har stekt seg i solen eller ikke. På samme måte som man kan se om de røyker eller ikke. Dessverre.

Det er fint å være brun, så du må nesten bare velge om du vil være fin og brun nå og få mer rynker senere, eller om du vil investere i framtiden. :)

• Liker 2
Skrevet

Ikke glem økt føflekk kreft fare.Der måtte jeg stave hvert ord alene gitt.

Sier ikke at en får føflekk kreft men at du øker sjangsen ved å sole mye.

Det har stått artikler opp og ned i mente om dette de siste årene.

Rosin fjes er ikke lekkert,når en runder 50år!

• Liker 1
Skrevet

Soling og røyking gir rynker. Man kan se på middelaldrende mennesker om de har stekt seg i solen eller ikke. På samme måte som man kan se om de røyker eller ikke. Dessverre.

Det er fint å være brun, så du må nesten bare velge om du vil være fin og brun nå og få mer rynker senere, eller om du vil investere i framtiden. :)

Så utrolig sant, men overaskende mange røykere og soltilbedere ser faktisk ikke dette selv :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ei i familien som røyker og soler seg, ekstremt mye. Det verste er når hun ligger på stranden i 40graders sol i utlandet, og røyker samtidig, mmm deilig lærhud med røykerynker. Men hun ser jo bra ut da, på en 5-10 meters avstand, men når man kommer for nær så ser man virknignene. Og hun er BARE 30..!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mamma er litt over 40 år, og mange tror hun er søsteren min! Hun ser veldig ung ut, og har så og si ingen rynker. Hun solte seg mye når hun bvar på min alder (15-25 år) der hun sier hun brukte olje osv når hun solte seg. Uansett, så bruker hun solkrem nå, og har vel gjort det de siste 15 årene. Så kommer litt ann på hvordan du tar vare på huden din i tilegg, og noen er vel litt heldigere enn andre. Husk å bruke solkrem, og fukte huden din godt gjennom hele året, så går det nok fint. Og KUN sole seg på sommeren og sydenturer osv.. Tror bruken av solarium er mer skadelig enn de få ukene det er sterk sol naturlig her i Norge. :)

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil også bli brun!! :)

Hvorfor vil du ikke være hvit? Er ikke dette en form for selvraseforakt?

AnonymBruker
Skrevet

"Alle" ikke hvite gjør sitt beste for å være hvitere med blekekremer osv / de mørkeste er alltid nederst på rangstien/kaste. Mens vi skal bli brune..go figure :)

Modellene og hollywood stjerner er hvite, de ligger ikke i sola å steker seg for å bli brune.

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine er rundt 60 år (pappa litt over, mamma litt under) og de både storrøykte og solte seg mye i ungdommen, men ser allikevel mye yngre ut enn sine jevnaldrende, og de aller fleste som ikke vet hvor gamle de er tipper på at de er minst 10 år yngre begge to... Når pappa fortalte en at han skulle gå av med AFP lo personen og trodde han kødda, han nekta å tro at pappa kunne være over 50 :)

Så det har nok mye med gener å gjøre også...

• 4 måneder senere...
Skrevet

hei, ja seff får de som soler seg mye fortere rynker enn andre. det sier seg selv. man kan bruke dagkrem med farge, dekke til ansiktet når man soler seg, for kroppen tåler mer enn ansiktet. for mye dusjing av fjeset gir også fortere rynker/ tørrer ut huden, dette er noe mange ikke er klar over. rett og slett til mer du herjer med huden din til fortere får du rynker. og begynn tidlig med god ansiktskrem for tørr hud, selvom du ikke har så tørr hud. og bruk mye krem. drikke mye vann, ta omega 3 og vær måteholden med alkohol.. råd jeg fikk av min mor som nesten ikke hadde rynker da hun fylte 60! Nå var jeg vel snil:)

Skrevet

Jeg nærmer meg 40 og er så og si rynkefri. Har solt meg uvettig og røyket i over 20 år. Blir ofte tatt for å være 5-10 år yngre enn jeg er. Lurer på hvor ung jeg hadde sett ut om jeg ikke hadde gjort dette. Har gode gener og er flink til å pleie huden min, tror det betyr vel så mye .

• Liker 1
Skrevet

Røykere er jævlig ekle rundt munnen - krøllete og rynkete.

Og huden til de rundt 50 som har solt seg mye er bare ekkelt! æsj!

Anonym poster: 21014e50ae4d3b4f9823087351e01887

Skrevet

Så utrolig sant, men overaskende mange røykere og soltilbedere ser faktisk ikke dette selv :fnise:

Jeg nærmer meg 40 og er så og si rynkefri. Har solt meg uvettig og røyket i over 20 år. Blir ofte tatt for å være 5-10 år yngre enn jeg er. Lurer på hvor ung jeg hadde sett ut om jeg ikke hadde gjort dette. Har gode gener og er flink til å pleie huden min, tror det betyr vel så mye .

Elsker at begge disse innleggene er postet i samme tråd :ler:

Anonym poster: 21014e50ae4d3b4f9823087351e01887

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet (endret)

Det kalles flaks.

Edit: Postet før jeg hadde tenkt ferdig.

Selvsagt spiller gener også inn, men jeg må si at om du har røyket og solt deg masse i over 20 år, har du blitt blessed med mer enn 1 dose flaks ;)

Endret av Dreamdrops
  • Liker 1
Skrevet

Det vil alltid være enkeltpersoner som er brun som en nøtt året rundt og som røyker 60 sigg om dagen i 40 år og som verken dør av kreft eller ser usunn ut. Men for folk flest gjelder det at røyk og sol ødelegger huden. Når ødeleggelsene viser tydelige spor varierer nok også en del. Men jeg ville nok tatt det innover meg at det er slik for de fleste, selv om det alltid vil være noen som kan fortelle om noe annet. ;)

Skrevet

Gener har egentlig mer å si en soling. Men man vil alltid få flere rynker om man soler seg enn om man ikke gjør det.

Jeg har fått mye sol på kroppen opp gjennom. Ikke fordi jeg soler meg, men fordi jeg har vært mye i utlandet hele livet og generelt veldig mye utendørs. Er drøye 30, og har ingen rynker overhodet. Men har et-par stygge pigmentflekker som nok skyldes kombinasjonen p-piller og sol.

Jeg liker, som du, å ha litt farge. Min redning er selvbruning. Skikkelig selvbruning, i salong, og i begrensede mengder. Det å være knallbrun i vinteren i Norge er bare stygt.

Skrevet

Det kalles flaks.

Edit: Postet før jeg hadde tenkt ferdig.

Selvsagt spiller gener også inn, men jeg må si at om du har røyket og solt deg masse i over 20 år, har du blitt blessed med mer enn 1 dose flaks ;)

Ja noe sånt. Har begrenset solingen etter jeg ble 25 da, tar kanskje solarium 1 g i mnd når det ikke er sommer, men på sommeren soler jeg meg mye riktignok med høy faktor.

Skrevet

http://www.dagbladet.no/2012/10/11/nyheter/solarium/helse/kreft/hudkreft/23800774/

ser skikkelig ekkelt og jævlig ut på bildet her i allefall, grøss..

De som har røyka lenge får slike rynker rundt munnen, ser rett og slett ut som en katterumpe når de uttaler ord som gjør munnen til en O. Og det kan ødelegge et ellers pent utseende. :)

Anonym poster: 6fa27dc71c1d1cd99f0faf472b389ca0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...