Gå til innhold

Dette med herseteknikker..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes utrykket blir misbrukt, og jeg ser det blir slengt i trynet på folk som er uenige med andre i tide og utide. Det er vel strengt tatt ikke alltid det faktisk er en såkalt "herseteknikk" inne i bildet heller, og det kommer ofte når noen ikke har flere argumenter å komme med..

Synspunkt?

Videoannonse
Annonse
Gjest UngKalven
Skrevet

Kom med et eksempel da. En tråd eller noe.

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig! Vet ikke om du tok dette ut fra hundebæsj tråden. For jeg ble akkurat beskylt for å bruke hersketeknikk, noe som kom litt som et sjokk for meg da jeg bare sa meningen min :P

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Helt enig :) For to brukere her inne er alt hersketeknikk så lenge de ikke er enig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig! Vet ikke om du tok dette ut fra hundebæsj tråden. For jeg ble akkurat beskylt for å bruke hersketeknikk, noe som kom litt som et sjokk for meg da jeg bare sa meningen min :P

tja, det var et eksempel ja.

AnonymBruker
Skrevet

nei, nå vet jeg hvorfor hun sa det med hersketeknikk. Fordi jeg sa "herregud vi har store problemer i dette landet når vi bryr oss om hundebæsj i søppeltønner" eller noe sånt ..

Sorry, jeg klarer ikke å se hersketeknikken i det.. Det var ment som en morsomhet.. "haha"?

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig :) For to brukere her inne er alt hersketeknikk så lenge de ikke er enig.

Uten å nevne navn, kan du gi et eksempel på en tråd hvor en av disse eller begge utfolder seg?

Skrevet (endret)

Hva er egentlig hersketeknikk?

Det kan tenkes at jeg bruker litt hersketeknikk til tider, som f.eks komplimenter. Et kompliment vil jo gi godfølelse til den som mottar det, og dermed forsterke min posisjon og min støtte. Selv om dette ikke er bevisst hersketeknikk fra min side, så er det faktisk hersketeknikk.

Ingen har beskyldt meg for hersketeknikk.

Norges kanskje råeste adfersanalytiker bruker komplimenter veldig mye. Så mye at jeg faktisk tror dette er en bevisst hersketeknikk.

Endret av I Grosny
Skrevet

De fem hersketeknikker

Her finner dere hva som faktisk er hersketeknikker. En hersketeknikk brukes for å gjøre en annen person "mindre" enn seg selv..

Skrevet

De fem hersketeknikker

Her finner dere hva som faktisk er hersketeknikker. En hersketeknikk brukes for å gjøre en annen person "mindre" enn seg selv..

Dette er ukoselige greier.

Skrevet

Dette er ukoselige greier.

Ja, hersketeknikker er aldri koselig. Det er en utrolig nedbrytende taktikk for å få andre til å føle seg mindre verdt.

Tror ofte ordet brukes feil idag. Man sier liksom at alt er hersketeknikk.

Skrevet (endret)

Men dette er jo internett. Det skal veldig mye til for at jeg lar noe som blir sagt til meg på internett, av folk jeg ikke engang kjenner, gå inn på meg. Det er mye hersketeknikk her, ja, men hva får brukerne ut av det? En midlertidig følelse av fiktiv popularitet? Bedre selvfølelse av å trykke "ukjente" brukere ned? Jeg skal innrømme at det er merkbart, og jeg skal innrømme at mange kjente brukere slipper unna med ting fordi folk respekterer dem. Men det gjør meg ingenting. Hvis jeg skulle latt ting som blir sagt på KG gå inn på meg, når det kanskje ikke engang har noe med meg å gjøre, ville jeg hatt veldig mange problemer her i livet.

Anyways, I'm out.

Endret av OhSerendipity
Skrevet

Men dette er jo internett. Det skal veldig mye til for at jeg lar noe som blir sagt til meg på internett, av folk jeg ikke engang kjenner, gå inn på meg. Det er mye hersketeknikk her, ja, men hva får brukerne ut av det? En midlertidig følelse av fiktiv popularitet? Bedre selvfølelse av å trykke "ukjente" brukere ned? Jeg skal innrømme at det er irriterende, og jeg skal innrømme at mange kjente brukere slipper unna med ting fordi folk respekterer dem. Men det gjør meg ingenting. Hvis jeg skulle latt ting som blir sagt på KG gå inn på meg, når det kanskje ikke engang har noe med meg å gjøre, ville jeg hatt veldig mange problemer her i livet.

Anyways, I'm out.

Akkurat på et nettfora tenker vel ikke jeg at man bruker hersketeknikker. Det er bare noe man må regne mer og mer med. Folk er engasjerte, "driter i det", eller bare vil provosere. Sånn er det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...