Gå til innhold

Er jeg vanskelig?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er jeg vanskelig når jeg sier til min mann at om hans barn skal være hos oss oftere så får han gå til sak og få omsorgen??

Barnas mor har fått ny type og barna er ikke så keen på å veksle mellom 3 hjem, forståelig nok.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du utdype litt? Mannen din ønsker å ha barna mer, hvorpå du vil at han søker om omsorgen?Hvorfor? barna kommer vel til å ha noe samvær med sin mor fortsatt? Og da vil hun muligens ta med barna til huset til typen? Noe du ikke setter pris på?

AnonymBruker
Skrevet

Utfra hva du skriver har de hatt tre hjem før, deg, pappa og mamma. Nå er det mamma som har kjæreste og veksler på hvor hun er.

Skulle mor gått til sak om faren tok med ungene til ditt bosted før dere flyttet samme?

(Regner selvfølgelig med at som en bekymret stemor har du gjort alt i riktig rekkefølge og riktig)

AnonymBruker
Skrevet

Synes dørene alltid burde stå åpen for hans barn, uavhengig av hvem som hadde den daglige omsorgen.

Tenk så mye lettere det blir for barna hvis de VET og FØLER SEG 100% trygg på at de alltid kan være hos enten mamma, pappa, eller andre voksne omsorgspersoner som bryr seg om barnas ve og vel. (jeg skjønner selvfølgelig at dette ikke er like enkelt som det er skrevet da, før jeg blir lynsjet :gjeiper: )

Og jeg synes ikke du som stemor burde si så fryktelig mye i denne saken! Det er din mann som har disse barna og dette burde du overlate til han og hans ex-kone å finne den beste løsningen på.

• Liker 1
Gjest foremma
Skrevet

Ja, det er du, enkelt og greit.

Skrevet

Om dette hadde vært en "far betaler bidrag for 30% samvær, men har de minst 70%, vi har ikke råd til å fø dobbelt på dem" kunne jeg svart at det ville vært helt kurant.

Men du som stemor har ellers ikke noe med den saken å gjøre.

Du synes det er galt at mor involverer barna i sin nye kjæreste? Hvorfor?

Og hvorfor skal "mer samvær" være likestilt med "full omsorg"?

• Liker 1
Skrevet

Tre hjem? Dere, mamma og nykjærsten sitt?

Ja, jeg syns du er utrolig vanskelig og hadde typen min sagt noe sånn, så hadde jeg nok mistet respekten for han..

Gjest Gjest
Skrevet

Er jeg vanskelig når jeg sier til min mann at om hans barn skal være hos oss oftere så får han gå til sak og få omsorgen??

Barnas mor har fått ny type og barna er ikke så keen på å veksle mellom 3 hjem, forståelig nok.

Skjønner ikke helt problemstillingen her.

Barna bor hos mor og far + stemor? -og nå har mor fått type slik at mor er mye hos typen, og da må barna også være der, og på den måten blir det tre hjem?? og far liker kanskje ikke dette og vil ha barna mer hos seg, og da sier du at i såfall må han ha hovedomsorg for å kunne ta styring i oppdragelsen?? Og da er det straks duket for masse konflikter.....

Har dere felles barn også?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det syns jeg virkelig ikke. Om din mann har vanlig samvær (annenhver helg og en dag i uken) så synes jeg dere bør ta opp igjen samværsavtalen dersom det er slik at barna vil være hos dere oftere. Om dere har 50/50 vil jeg anbefale å la det være. Ingen barn har godt av 50/50 deling, men det ser dessverre ikke foreldrene, og dommerne...

Om deres barn stadig er hos dere, uten at mor vil gi dere mer omsorg, så ville jeg dokumetert så godt jeg kunne hvor ofte barna var der, og så søkt om full omsorg.

Om det var mine stebarn ville jeg aldri søkt om mer omsorg, og heller ikke latt de være her så mye når mor har omsorg. Ville heller sørget for å få vanlig samværsordning, med minst mulig omsorg... Og penger spiller ingen rolle. Jeg ville gladelig betalt mer enn å ha dem her så ofte.

Skrevet (endret)

Hva slags stemødre er dere? Bestemmer dere over samværet? Kvalmt.

Endret av Mamma1
Skrevet

Stakkars barn.

Skrevet

Nei årsaken til at jeg sier at han får kreve omsorgen om han vil ha dem mere er at barna er her på nesten alle fars fridager fra jobben :) det er 13 døgn pr. mnd. og skal barna være mer hos oss blir det samvær med meg og ikke far, eller far får skaffe seg en ny jobb.(Det er han ikke like interesert i).

AnonymBruker
Skrevet

Nei årsaken til at jeg sier at han får kreve omsorgen om han vil ha dem mere er at barna er her på nesten alle fars fridager fra jobben :) det er 13 døgn pr. mnd. og skal barna være mer hos oss blir det samvær med meg og ikke far, eller far får skaffe seg en ny jobb.(Det er han ikke like interesert i).

Du er ikke ansvarlig for fars samvær for barn, og kan han ikke ha dem selv, så bør de heller ikke være hos dere. Her har jeg gitt beskjed om at jeg ikke ta barna om far ikke er her, da får de heller være hos moren sin/annen omsorgsperson. Jeg gidder ikke ha dem!

Skrevet

Det er rette innstillingen! Skjønner.ikke at far ikke har dumpet deg for lenge siden. Kunne aldri vært sammen med noen som ikke orket barna mine.

Skrevet (endret)

Kan slettes.

Endret av LukaFrost
AnonymBruker
Skrevet

Det er greit nok at du ikke ønsker å ha ungene alene, så lenge det skjer på fast basis. Men en gang i blant må du jo regne med, så lenge du bor med en mann med ferdig familie. Når ungene blir så store at de kan bestemme mer selv (rundt 12 år), så må de få være hos dere også når far er på jobb, om de ønsker det. Er en av ulempene ved å være sammen med en mann med "ferdigpakke".

Skrevet

Hvorfor mener du det er greit å si til en far at han må gjøre si og så, for å få lov til å være mer med sine egne barn? Hvcrfor føler du at det må være enten eller? Hvor ble det av å se det positive i at en far ønsker å være mer med barna sine, uten å måtte gå til sak eller prøve å få omsorgen for barna? Høres nesten ut som du vil være med på å lage et dårlig samarbeidsforhold mellom mor og far, istedenfor å bare ha barna litt mer.

Forhåpentligvis klarer mor å styre dette selv, for det er en mulighet at den nye typen kan komme til henne istedenfor at hun skal til han. Finne en løsning som passer alle aprter, og da også barna.

Skrevet

Hvorfor mener du det er greit å si til en far at han må gjøre si og så, for å få lov til å være mer med sine egne barn? Hvcrfor føler du at det må være enten eller? Hvor ble det av å se det positive i at en far ønsker å være mer med barna sine, uten å måtte gå til sak eller prøve å få omsorgen for barna? Høres nesten ut som du vil være med på å lage et dårlig samarbeidsforhold mellom mor og far, istedenfor å bare ha barna litt mer.

Forhåpentligvis klarer mor å styre dette selv, for det er en mulighet at den nye typen kan komme til henne istedenfor at hun skal til han. Finne en løsning som passer alle aprter, og da også barna.

Jeg mener det er greit å si som jeg gjør, for barna har rett til samvær med far IKKE med meg. Er barna her noe oftere en nå så er det med meg dem får samværet og IKKE faren. Så det at du ser det som positivt at dem får være mer med faren er et faktum som IKKE hender om faren ikke er villig til å bytte jobb.

Faren til barna har aldri vært villig til å bytte jobben sin og før han ble sammen med meg hadde han barna sine mindre enn det han har nå.

Typen er bonde, og da er nok hans frihet til å være hos henne begrenset. Dyra må tross alt fores og pleies både morgen og kveld.

Skrevet

Så problemet er at barna må tilbringe tid sammen med deg, mens pappaen deres er i fjøset?? Makan...

Skrevet

Så problemet er at barna må tilbringe tid sammen med deg, mens pappaen deres er i fjøset?? Makan...

Misforstår du ikke nå? Det er vel mors nye kjøreste smo er bonde.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...