Gå til innhold

Ufattelig vont i magen....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Er 13 år og i det siste, eller helt siden jul ca. har jeg hatt vanvittig vont i magen. jeg klarer ikke sitte stille, romler mye i magen o.s.v.... jeg spiser nok ,og tenkte kansje på om det kunne være allergi. men har kuttet ut mel nå, men har fortsatt like vont.

Videoannonse
Annonse
Gjest döderlein
Skrevet

Fastlegen din kan hjelpe deg med å finne ut hva det er. Er litt vanskelig å finne ut grunnen til magesmerter over internett, da det kan være mye forskjellig :)

Skrevet

Og du går med det siden jul ? Da enten er det ikke såååå vondt, eller har du alvorlig legeskrekk?

Uansett så anbefales å ta en tur til legen så får de sjekke. De færreste av oss her på tråden som har mulighet til å gjør noe med det vil jeg tro.

God bedring til deg.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du reagerer på gluten? Eller melkeprotein?

Du kan sjekke om du har Cøliaki hos legen. Er du normalvektg, undervektig eller overvektig?

Skrevet

Det er litt dumt å anta at du har allergi og kutte ut melk som er nødvendig for kroppen til for å vokse. Jeg hadde heller tatt en tur til legen for å være 100% sikker.

Skrevet

Jeg tenker stressmage jeg. Noe som desverre ikke er uvanlig i den alderen. Har du mye bekymringer TS?

Gjest Gjest
Skrevet

Det er litt dumt å anta at du har allergi og kutte ut melk som er nødvendig for kroppen til for å vokse. Jeg hadde heller tatt en tur til legen for å være 100% sikker.

Heh, hun er da ingen kalv, eller et spedbarn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kroppen har ikke behov for melk eller melkeprodukter. Jeg har aldri drukket melk i hele mitt liv, men jeg har spisrt mye grønsaker, og har aldri hatt hull i tenner, eller brukket ben.

At melk er viktig er oppskrytt. Melk er for kalven, og morsmelk er for menneskebarn.

Når man slutter med morsmelk er det viktig med grønnsaker, fett og protein, og vann.

Det er forresten mye kalsium i nøtter, frø og grønne grønsaker.

Gjest Alyssa.
Skrevet (endret)

Det første som slo meg var laktoseintoleranse. Etter tre år med magesmerter (og spekulasjoner om å grue seg til ting), ja endog flerfoldige prøver fikk jeg først vite for to uker siden at jeg har laktoseintoleranse.

Du bør sjekke det ut.

Endret av Alyssa.
  • 1 måned senere...
Skrevet

Har vert hos legen mange ganger i løpet av dette året da... Men di fant ingen ting ut. Men nå for 2 dager siden fikk jeg vite att jeg har gluten allergi altså cøljaki....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...