Gjest Anonym Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Hei jeg er en 16 år gammel jente som tenkte å skaffe meg pircing. Men siden det er så nærme sommeren så er jeg ikke sikker på om jeg burde ta det eller ikke?? Hvis det er noen som har pircing som kan svare på dette hadde det vært fint :9
Gjest MEG Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 skaffe deg piercing hvor da? Les overskriften på nytt du Hvis du tar i navlen så bør du ikke bade de neste ukene, ca 1-2 mnd, det varierer hva folk mener og hva som faktisk stemmer for oss. Vi er alle forskjellig, noen vil kanskje kunne bade etter få uker uten problemer og noen kan ikke det, og det vet man ikke på forhånd. Jeg tok piercing i navlen og var så dum at jeg badet ca 3 uker etterpå, da fikk jeg en infeksjon og måtte bare ta ut piercing fordi den da begynte å gro ut. Har et "lekkert" arr isteden i dag.
Gjest Anonym Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Les overskriften på nytt du Hvis du tar i navlen så bør du ikke bade de neste ukene, ca 1-2 mnd, det varierer hva folk mener og hva som faktisk stemmer for oss. Vi er alle forskjellig, noen vil kanskje kunne bade etter få uker uten problemer og noen kan ikke det, og det vet man ikke på forhånd. Jeg tok piercing i navlen og var så dum at jeg badet ca 3 uker etterpå, da fikk jeg en infeksjon og måtte bare ta ut piercing fordi den da begynte å gro ut. Har et "lekkert" arr isteden i dag. Oki Tusen takk for svar. Så hvis det er sånn ca 1 måned kanskje litt over jeg tenker å bade er det da dumt og ta en pircing nå da?
Ina91 Skrevet 21. mai 2012 #5 Skrevet 21. mai 2012 Ville ikke tatt piercing nå før sommeren :-) Jeg har selv i navelen, men tok den etter sommeren! Så den fikk god tid til å gro før jeg skulle bade i sjøen/innsjøen igjen :-) Så vent med det til badesesongen er over, så slipper du større sjanse for unødvendige konsekvenser! 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #6 Skrevet 21. mai 2012 Lær deg først å skrive ordet piercing før du vurderer å ta en.
Vulpes Skrevet 21. mai 2012 #7 Skrevet 21. mai 2012 Jeg ville ventet til etter sommeren, så slipper du å bekymre deg for bading og bakterier i vannet Navlepiercinger kan noen ganger være litt treige med å gro. 1
Gjest loler Skrevet 21. mai 2012 #8 Skrevet 21. mai 2012 Lær deg først å skrive ordet piercing før du vurderer å ta en. Hva har rettskriving med å ha en piercing i kroppen å gjøre? Lær deg å respektere andre.. 1
Pingting Skrevet 21. mai 2012 #9 Skrevet 21. mai 2012 Jeg ville ventet, om jeg var deg. Så kan du kose deg med så mye bading og soling som du orker i sommer, og med en ny piercing når høstkulda kommer snikende. 1
Store My Skrevet 21. mai 2012 #10 Skrevet 21. mai 2012 Jeg tok også piercing i navlen før sommeren en gang. Den måtte jeg ta ut, for den begynte å verke og ville aldri gro. Neste gang tok jeg den på høsten. Den grodde helt fint.
Lilliani Skrevet 22. mai 2012 #11 Skrevet 22. mai 2012 Du bør absolutt vente til etter sommeren om du skal ta piercing, om du ønsker å bade. Du kan være heldig, og den gror fint og fort uten problemer, men veldig mange er plaget med infeksjoner, betennelser og i verste tilfelle (som den gjorde med meg) kan den gro ut.. Ikke er det spesielt fint heller. Så vent til etter sommeren, du
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå