Gå til innhold

mistet diamant i ring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget plutselig at jeg har mistet 1 av 3 diamanter i en ring jeg har. Ringen ble kjøpt for 17 mnd siden. Noen som vet noe om dette er dekket av noen garanti eller reklamasjon? Jeg har ikke noe garanti-kort eller noe. Den er kjøpt på Juvelen.

Ca 2 uker etter at jeg fikk den (det var en gave) var den inne for justering, da den var altfor stor i utgangspunktet. Den gang noterte de navn og info ellers, slik at de kan vel gå tilbake å "se" at ringen var ny da? Eller ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

........anyone?

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke lettere å gå i butikken å spørre? Tror ikke noen her kan fortelle deg åssen policy butikken har.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

skal såklart gå i butikken å høre i morgen. Det skjedde tidligere i dag, men etter butikkens åpningstid. Jeg lurer bare på om noen vet hvilket svar jeg kan vente meg ... er så fortvilet. Elsker virkelig denne ringen, og den steinen var verdt noen tusen......... :(

Skrevet

Hvis bare steinen er verdt noen tusen kan det være verd å forsikre ringen...

AnonymBruker
Skrevet

ja det tenker såklart jeg også nå....... 20/20 hindsight... :sjenert:

TS

Skrevet

Det bør da kunne regnes som en mangel ved varen dersom "holderne" til diamanten ikke er sterke nok til å holde diamanten på plass?

(som i mangel etter forbrukerkjøpsloven)

Skrevet

Det bør da kunne regnes som en mangel ved varen dersom "holderne" til diamanten ikke er sterke nok til å holde diamanten på plass?

(som i mangel etter forbrukerkjøpsloven)

Ja, det kan det, men ringen må vurderes (ofte sendes inn til verkstedet om de ikke har verksted i butikken). Man kan se om diamanten bare har falt ut helt av seg selv eller om det skyldes slitasje eller som følge av at ringen har fått seg en dunk. Hos oss var det noen som fikk dekket ny diamant, det går på reklamasjon. Ta med ringen og kjøpsbevis, og gå tilbake til butikken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...