AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Jeg går på p-piller (microgynon). De siste to dagene har jeg opplevd litt brun utflod, ikke rød i det hele tatt. Lysebrun. Jeg har nylig "byttet" sexpartner (vært i et langvarig forhold som ble slutt, også funnet en annen, hehe). Vi har ikke brukt kondom, og jeg lurer på om dette kan være et tegn på klamydia? Jeg har aldri hatt det før (har sjekket meg mange ganger før), så vet ikke hvordan dette fungerer. Samtidig har min nye sexpartner blitt sår og rød rundt penis. Ikke på penishodet, men på en måte litt under forhuden, tror jeg han sa. Han har aldri sjekket seg (helt idiotisk...), så jeg skal dra til legen og sjekke meg i kveld. Jeg vet at klamydia ikke er "noe stress", en pille også er du ferdig. Problemet mitt er angsten min. Mot å kaste opp/bli kvalm/syk. Det vil si at hvis jeg har klamydia, blir det en veldig stor utfordring for meg å ta denne pillen, i frykt for å kaste opp. Er det noen her som har erfaringer med klamydia-kuren? Hvor lenge "blir" pillen i kroppen? Altså hvor lenge vil man eventuelt føle ubehag/bivirkninger? Er litt nervøs for dette.
Gjest döderlein Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har selv tatt denne kuren. Dersom du kaster den opp, kan du få en ny pille. Verre er det ikke. Følte ikke noe ubehag eller bivirkninger, da antibiotikakuren er så kort. Det er ikke noe å være redd for. Bare spør mer om du lurer.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Hvor er du i syklusen? Jeg går selv på microgynon og bruker og ca en uke før mensen bruker jeg å få brun/mørkerød/lyserosa utflod. Så tror ikke du har klamydia på bakgrunn av det hvertfall. Men om du nå skulle ha det, så synes jeg å huske at kuren var en tablett hver dag i en uke? Mulig jeg husker feil altså. Begynner å bli noen år siden.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Jeg merket ingen verdens ting. Jeg er også emetofobiker og ville ikke ta pillene, men det gikk helt fint. Fikk med noen kvalmestillende i tillegg sånn i tilfelle, men de trengte jeg ikke ta
Gjest döderlein Skrevet 21. mai 2012 #5 Skrevet 21. mai 2012 Hvor er du i syklusen? Jeg går selv på microgynon og bruker og ca en uke før mensen bruker jeg å få brun/mørkerød/lyserosa utflod. Så tror ikke du har klamydia på bakgrunn av det hvertfall. Men om du nå skulle ha det, så synes jeg å huske at kuren var en tablett hver dag i en uke? Mulig jeg husker feil altså. Begynner å bli noen år siden. Det er kun én pille. Èn dag. Når hun har byttet partner vil det være lurt å sjekke seg uansett, da dette kan føre til salpingitt om man går lenge med det. Salpingitt kan i verste fall kan føre til at hun ikke kan få barn eller får problemer under svangerskap.
Løvetanten Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Ny sexpartner betyr hyppig sex, og at han blir sår er helt vanlig:) Brun utflod er sannsynligvis spotting pga pillene eller "slitasje" akkurat som han har. Sjekk deg hvis du er nervøs, men prøv å slappe litt av. Det er som oftest den enkleste forklaringa som stemmer.
Gjest blondiie Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 Jeg fikk også det når jeg gikk på microgynon. Var litt usikker jeg også, så jeg fikk spurt helsesøster, og hun sa det var helt vanlig og mest sannsynelig bare var gammelt blod:)
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #8 Skrevet 23. mai 2012 Har lest mange plasser at kvinner får mellomblødninger av microgynon, og brun utflod er mest sannsynlig blod som er litt gammelt, altså ikke helt ferskt. Men det kan være lurt å teste deg for klamydia uansett. Hvordan klarer du å ta p-piller hvis du er redd for en pille mot klamydia? Jeg har og tatt den pillen og hadde ingen bivirkninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå