AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 For en uke siden var jeg hos tannlegen. Satt i stolen og gapte i 2 timer. Han slipte noen tenner og gjorde klart til å sette på 2 kroner, samt borret ett hull. Han satt 3 bedøvelsessprøyter. Dette er altså 1 uke siden og jeg har fortsatt veldig vondt i kjeven. Klarer ikke åpne munnen helt, er liksom støl i kjeven. Klarer heller ikke strekke tunga helt ut, da gjør det veldig vondt baki der. Kan han ha ødelagt en nerve eller noe? Eller er det vanlig å være øm i kjeven etter så lang tid? Tar en ibux på morgenen og en på kvelden for å dempe smertene litt....
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Jeg får slik vær gang. Men så har jeg plager med kjeven fra før da... Har du noe lignende en meg er det en irritasjon i kjeveleddet etter all gapingen. Prøv å legg på kjølende omslag på kjeveleddet. Jeg har en slik maske en legger i kjøleskapet. Tuller den inn i en kopphånduk for at den ikke skal være for kald. Har den på 10 min om gangen, pause 10 min osv. Det pleier lindre en del.
Minya Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Tannlegen har nok truffet pent i muskelfestet eller no senegreier som ligger i området der de setter bedøvelsen bak i kjeften. Har opplevd akkurat det samme som deg, det gikk et par-tre uker før det føltes noenlunde normalt igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå