Gå til innhold

Vondt i kjeften!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en uke siden var jeg hos tannlegen. Satt i stolen og gapte i 2 timer. Han slipte noen tenner og gjorde klart til å sette på 2 kroner, samt borret ett hull. Han satt 3 bedøvelsessprøyter.

Dette er altså 1 uke siden og jeg har fortsatt veldig vondt i kjeven. Klarer ikke åpne munnen helt, er liksom støl i kjeven. Klarer heller ikke strekke tunga helt ut, da gjør det veldig vondt baki der. Kan han ha ødelagt en nerve eller noe? Eller er det vanlig å være øm i kjeven etter så lang tid? Tar en ibux på morgenen og en på kvelden for å dempe smertene litt....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg får slik vær gang. Men så har jeg plager med kjeven fra før da...

Har du noe lignende en meg er det en irritasjon i kjeveleddet etter all gapingen.

Prøv å legg på kjølende omslag på kjeveleddet.

Jeg har en slik maske en legger i kjøleskapet. Tuller den inn i en kopphånduk for at den ikke skal være for kald. Har den på 10 min om gangen, pause 10 min osv. Det pleier lindre en del.

Skrevet

Tannlegen har nok truffet pent i muskelfestet eller no senegreier som ligger i området der de setter bedøvelsen bak i kjeften.

Har opplevd akkurat det samme som deg, det gikk et par-tre uker før det føltes noenlunde normalt igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...