Gjest uAnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #21 Skrevet 21. mai 2012 Det er virkelig alt for mange barn som får høre at de er superflinke i noe de egentlig ikke er særlig flinke til. Og da ender de opp på idol så hele norge kan le av dem. Bedre å være ærlig på en snill måte. 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #22 Skrevet 21. mai 2012 Det er virkelig alt for mange barn som får høre at de er superflinke i noe de egentlig ikke er særlig flinke til. Og da ender de opp på idol så hele norge kan le av dem. Bedre å være ærlig på en snill måte. Det er da vitterlig greit å få høre sannheten av noen i familien, men unger fortjener da ikke å bli kritisert på nett. Å legge ut denne videoen synes jeg var ganske dumt, men nå er den jo allerede på nett på youtube da..Det er vel noe foreldrene har bestemt, og jeg antar at de forstår folk skriver som de vil på nett.. Jeg synes nå hun var flink, men selvfølgelig så er det områder hun kan bli flinkere på, som alle oss andre. Hun synger bedre enn meg ihvertfall, det er sikkert! Og kanskje tilogmed bedre enn mange av de som kommer med kritikk her? Det er noe med det å kritisere en unge som er passe flink til noe. Jeg synes det er ille, men nå synes jeg unger alltid burde bli oppmuntret til å drive med det de liker å drive med.
Giacomo_P Skrevet 21. mai 2012 #23 Skrevet 21. mai 2012 Det er virkelig alt for mange barn som får høre at de er superflinke i noe de egentlig ikke er særlig flinke til. Og da ender de opp på idol så hele norge kan le av dem. Bedre å være ærlig på en snill måte. Dette er nettopp mitt poeng! Nå kan nok denne unge damen komme et stykke på vei, men det er lidt for tidlig å si noe konkret. Men hadde det vært helt håbløst, hadde jeg ikke villet kommentere noe. Det er veldig konkret hva hun trenger å jobbe med, og derfor synes jeg det er viktig at hun får vide det. Forøvrig hadde det vært mye enklere å være udelt positiv, hvis videoen hadde vist en enkel, vanlig pike som gleder seg over å musisere ved et flygel. Videoen som er postet, fremstilder det som om det var en profesjonell produksjon. Dette er ikke noe som er snekret sammen på pikeværelset. Jeg får en vag, flau følelse av at det er noen foreldre som dytter her.....? Er det bra? 4
Raven Emerald Skrevet 21. mai 2012 #24 Skrevet 21. mai 2012 Og kanskje tilogmed bedre enn mange av de som kommer med kritikk her? Dét er iallefall irrelevant, siden man fint kan se/høre om andre med fordel kan heve kompetanse-nivået sitt, selv om en selv ikke kan synge en strofe uten å skremme fanden på flatmark. At jenta synger (og spiller) langt bedre enn for eksempel meg, sier ingen ting om hennes evner, siden alt man trenger for å være flinkere enn meg, er å treffe tonene ca 20% av tiden. =P 1
Tabris Skrevet 21. mai 2012 #25 Skrevet 21. mai 2012 (endret) Curlingoppdragelse og sying av puter under armene på prinser og prinsesser har virkelig gått for langt når saklig og konstruktiv kritikk blir ansett som mobbing. Stakkars barn. Endret 21. mai 2012 av Tabris 7
Gjest uAnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #26 Skrevet 21. mai 2012 Det er jo ingen som sier at man skal bryte ned selvtilliten til treåringen her, og le av dem når de synger. Den handler om konstruktiv kritikk og det vil hjelpe ungen i lengden. Spander sangtimer på dem i det minste så de kan lære det de liker å drive med, ordentlig. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #28 Skrevet 21. mai 2012 Kansje jeg er gammeldags som ikke mener at barn burde kritiseres med kommentarer ala "tuller du" "Det var ikke veldig vakkert" " tviler på at stemmen er bra nok til å gjøre en karriere ut av det. " osv. Hun er jo ikke dårlig til å synge.
Gjest Solsmil Skrevet 21. mai 2012 #29 Skrevet 21. mai 2012 Hun sang ikke stygt, men er ikke noe særlig bedre enn en gjennomsnittlig på sin alder (vet ikke hvor gammel hun er, men så ut som hun var rundt 10-12?). Er ikke nødvendig å si at "ååh, hun var jo kjempeflink" bare fordi hun er en unge. Så lenge man ikke slenger dritt, så ser jeg ikke noe problem i å komme til konstruktive tilbakemeldinger - noe det absolutt er rom for på denne videoen.
Thorn Skrevet 21. mai 2012 #30 Skrevet 21. mai 2012 Jeg syns hun var flink, jeg. Er ikke enig i at hun er gjennomsnittelig for sin alder. I så fall må ungdommer i andre landsdeler være mye flinkere enn ungdommer i bygda mi 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #31 Skrevet 21. mai 2012 Jeg synes ikke dette var bra, men ikke dermed sagt at det var dårlig. Sangen er HELT feil, det er en vanskelig sang, og de færreste er flinke nok til å fikse den uten noe trening og sangtimer i forkant, mener jeg da. Jenta trenger rettledelse, jeg tror hun bruker stemmen sin feil, presser den for hardt, det kan føre til problemer senere. Sangpedagog på sin plass, da ser man om det virkelig er et stort talent der.
Gjest Chickpea Skrevet 22. mai 2012 #32 Skrevet 22. mai 2012 Er dette tull? Flink dersom dette hadde vært slik hun snag i dusjen. jeg orket ikke høre så mye på den sangen, hun sang overhodet ikke jevnt, det ble skikkelig rotete og bare blæææh... jaja, kanskje sangtimer vil hjelpe henne. jeg synger som en stukken gris selv, og dette er vel ca. på mitt nivå... Å si at jenta "synger som en stukken gris" er vel å overdrive og hele kommentaren din lukter jantelov, ikke kom her og tro du er bedre enn meg liksom.. Hun er fremdeles barn og har ikke så "moden" stemme, og for min smak mangler hun også litt "særegenhet" i stemmen. Jeg ville nok ikke sent henne på et show som Idol, hvor alt dreier seg om stemmen. Men så liker jeg ikke "sånn" type musikk heller og stemmen i seg selv, er for meg kun en faktor av mange, når det kommer til å lage bra musikk. Det betyr ikke at hun ikke kan bli bedre, jeg synes hun har behagelig stemme, hun har tiden foran seg når det gjelder modenheten og det virker som hun har stå-på viljen også, og det er faktisk en viktig faktor. En barndomsvenninne (som ikke hadde spesielt imponerende sangstemme på barne/ungdomsskolen) ga seg aldri og jobbet og øvde hardt og er nå blitt en kjent operasangerinne! Nå har ikke jeg spesielt greie på sang, men at jenta kommer seg ut og gjør det hun elsker og har (åpenbart) foreldre som har tro på henne, er egentlig bare fantastisk - uansett om hun vil klare å leve på det i fremtiden 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå