Gjest *Paige Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har de siste ukene følt meg uvel, med en slags kvalmefølelse. Det er ubehag øverst i magen (under brystbenet), kjennes som jeg går med konstant klump i halsen, og jeg har luft i magen og løs mage. Har prøvd å kutte kraftig ned på sukker og hvete, men det har ingen effekt, kjennes nesten ut som det ble verre. Har vært en del sliten og slapp, men jeg aner ikke om det har noen sammenheng. Mamma nevnte at hun trodde det var halsbrann, men jeg trodde det er sånn som kan vare en kveld pga overspising el.l., og så er det over, mens dette har vart i nesten to uker. Har noen erfaring med halsbrann eller lignende symptomer som kan hjelpe meg til å finne ut hva dette er?
Chanque Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Jeg hadde liknende symptomer som deg for en stund tilbake, og fikk beskjed av legen at jeg hadde magesår. Dette gikk over av seg selv relativt kjapt for min del. Vil uansett anbefale deg å ta kontakt med fastlegen din, slik at du får et konkret svar på hva dette er.
Gjest kittycat Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 ville gått til legen! kommer forresten på at magesår kan være risky om man skal enten farge håret eller ta medisiner, så ville fått sjekket det.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Du kan ha spiserørsbetennelse, det er som halsbrann som ikke går over. Enn så lenge: har du syrenøytraliserende eller natron i hus. Hvis du har det, ta det så fort som mulig. Natron rører du ut i litt vann. Jeg følte meg også mye bedre når jeg fikk i meg jerntabletter. Hold deg langt unna melkeprodukter og sjokolade. Lykke til hos legen.
Gjest *Paige Skrevet 21. mai 2012 #5 Skrevet 21. mai 2012 Jeg var akkurat hos legen forrige uke (men glemte å nevne dette) og da tok de generelle verdier ved blodprøve som jeg skal få svar på denne uka. Kan de se noe på de prøvene som sier noe om hva det er? Legen min er nemlig på ferie denne uka, så jeg får ikke dratt dit. Da må jeg evt til vikarlege, men vet ikke om jeg blir prioritert med kun halsbrann og litt sure oppstøt i ny og ne.. Jeg kom på det i stad, nemlig, (jeg har ikke koblet det tidligere) at jeg har hatt om ikke sure oppstøt, så er det noe surt som er på vei opp i halsen, og jeg må alltid svelge mange ganger før det går over. Noen ganger kjennes det som jeg må kaste opp når det skjer. Er det det som er surt oppstøt kanskje?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå