Lykkelise Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Jeg skal strikke et sofapledd på skrå. La opp 3 masker og øker med en maske på slutten av pinnen hver runde. Når jeg skal begynne og felle, bare feller jeg en og en maske på slutten av pinnen da også helt til det ikke er flere masker? Jeg bruker viking pleddgarn, et 350grams nøste.. Tenker at jeg skal bruke 1-2 slike nøster.
Ziphud Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Ja det stemmer, det kan du gjøre. Jeg har strikket babytepper pa samme måte, bare at jeg økte / felte på begynnelsen av pinnen. Men det blir jo same same
Lykkelise Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2012 Ziphud! Tusen takk for svar :-D har strikket en god del på det, og øker som sagt på siste masken, men ble plutselig redd for at det skulle ha noe å si... Hehe :-) Når passer det å starte fellingen? Blir det firkantet uansett?
Ziphud Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 ja det blir firkantet uansett. Det er lett å se hvor stort det blir, de to sidene ned mot spissen tilsvarer to av sidene i firkanten. så når du synes de to sidene er store nok så kan du begynne å felle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå