AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Er det noen som har erfaring med seroquel mot bipolar lidelse? Skal begynne på disse nå. Legen sa det var en ganske "snill" medisin, med tanke på bivirkninger etc. Har dere positive eller negative erfaringer med denne medisinen? og opplevde dere mange bivirkninger?
Gjest ulrikke Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Jeg syns det var veldig få bivirkinger sånn psykisk, jeg merket ikke at jeg gikk på medisiner. Men jeg gikk opp ca 9 kilo og det er vanskelig å ta av seg igjen. Men det trenger ikke skje med deg, vektoppgang er jo individuelt. Men jeg anbefaler absolutt seroquel mot bipolar lidelse, jeg kombinerte med lithium selv da.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Takk for svar! Kjipt med vektøkning da... Hvor mye tar du? Jeg skal begynne med 400 mg på kvelden og 100 mg på morningen. I tillegg tar jeg Effexor og Truxal.
Gjest ulrikke Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Jeg tok 300 mg i tillegg til 84 + 42 med lithium. Det er visst veldig individuelt hvem som legger på seg hva av hvilke medisiner, men det er jo fullt mulig å gå på diett for å holde vekten, jeg prøver ut det nå. Mange må jo det pga diabetes eller andre sykdommer. Noen går opp av Lithium, noe jeg ikke gjorde, så det er forskjellig så kanskje du ikke går opp:)
BarteSatan Skrevet 21. mai 2012 #5 Skrevet 21. mai 2012 (endret) Går på 50 mg. Har bare merka at jeg blir sykt trøtt og helt ødelagt etter at jeg har tatt de. Gikk på 500 mg for mange år siden, måtte bli vekt på natta for å ta medisin, kunne sovet 24 timet i døgnet hvis jeg hadde fått lov. Endret 21. mai 2012 av BarteSatan
*happy* Skrevet 21. mai 2012 #6 Skrevet 21. mai 2012 Bruker seroquel 800 mg for schizofreni.... Gikk opp 25-30 kg på veldig kort tid, dette er jo individuelt, men vil råde deg til å være bevist på hva du spiser, jeg har mistet alt av sult metthets følelser, men føler jeg kan spise hele tiden. Det blir aldri fult i magen. Utover det er det en veldig god medisin for meg ihvertfall.... og viktig å se fordelene ved medisinene opp mot ulempe av sykdomen din. Lykke til :-)
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #7 Skrevet 21. mai 2012 Jeg blir ekstremt svimmel av Seroquel. Dersom du opplever bivirkninger, så finnes Seroquel også som depot-tablett, som frigjør virkestoffet litt etter litt. Da vil man ofte oppleve mindre bivirkninger, og kanskje også klare seg på mindre doser.
Gjest Loverdose Skrevet 22. mai 2012 #8 Skrevet 22. mai 2012 Dritt medisin. Jeg ble en vandrende zombie av denne medisinen... Sluttet ganske så fort. Den gav heller ingen virkning.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #9 Skrevet 22. mai 2012 Har gått på den noen dager nå, og hvis jeg er sliten fra før og tar den, så blir jeg dødstrøtt. Men hvis jeg er sånn noenlunde opplagt, merker jeg ingenting. Effexoren gjør meg så kvalm, og at jeg ikke merker noen ulvehunger, men jeg har nettopp kommet ut av en dyp dyp depresjon og sluttet helt med trening, så kan tenke at vekta kommer snikende.... Dritt medisin. Jeg ble en vandrende zombie av denne medisinen... Sluttet ganske så fort. Den gav heller ingen virkning. Hva var det du tok den imot? Gikk du på den lenge og tok mye? TS
Gjest Loverdose Skrevet 22. mai 2012 #10 Skrevet 22. mai 2012 Bipolar lidelse. Husker ikke hvor mange mg, men tok tre tabletter hver dag. Gikk på den i 4 uker før jeg sluttet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå