Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

I stedet for å si "er det mulig jeg kan få stripping nå?" så sier du "jeg har behov for å strippes !" Deretter forklarer du hvor mye du sliter med rygg, bekken, søvn og kynnere. Beste tipset er å være klar på hva du ønsker og at ønsket underbygges, slik at jordmor får minimale sjanser med å protestere. Går ikke det så kan du dra frem hormonella og gråte en skvett ;)

Hehe!! Kanskje jeg skal grine litt, ja..! :fnise: Klart, jeg kommer til å si at jeg virkelig ønsker det, ellers så bestiller jeg hastetime hos søte legen min imorgen. Iallfall hvis også jordmor bekrefter at tassen allerede er en stoooor gutt.. Jeg vil ikke ha en kembobaby på overtid. Sambo var nesten 5 kg da han ble født. *SKREKK*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe!! Kanskje jeg skal grine litt, ja..! :fnise: Klart, jeg kommer til å si at jeg virkelig ønsker det, ellers så bestiller jeg hastetime hos søte legen min imorgen. Iallfall hvis også jordmor bekrefter at tassen allerede er en stoooor gutt.. Jeg vil ikke ha en kembobaby på overtid. Sambo var nesten 5 kg da han ble født. *SKREKK*

Leste i den artikkelen at det utføres på de som har nått termin. Det er jo om 1-2 dager? Burde være grei skuring, spesielt når du virker så fødeklar. Og er jordmor ubrukelig, så er det bra du har en fin lege. Hvordan klarer de å måle hvor stor babyen er egentlig? (Nysgjerrig, jeg?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i den artikkelen at det utføres på de som har nått termin. Det er jo om 1-2 dager? Burde være grei skuring, spesielt når du virker så fødeklar. Og er jordmor ubrukelig, så er det bra du har en fin lege. Hvordan klarer de å måle hvor stor babyen er egentlig? (Nysgjerrig, jeg?)

Ja, det bør være "stuerent" at jeg spør. :Nikke: Mens-termin er imorgen, og UL-termin på fredag. Jeg sliter med ryggen når jeg sover, dvs at jeg sover ekstremt dårlig, så hvis hun ikke ser alvoret i det at jeg kan være innmari sliten i forkant av fødsel, så ringer jeg legen og ber direkte om stripping på fredag.

Legen kjenner jo hvordan babyen ligger de siste ukene for å sjekke om hodet er festet etc, og 2 uker på rad har hun sagt uoppfordret at babyen er stor. Jeg vet ikke hva det vil si, men hun har jo ment at jeg skulle født innen helgen som var ;)

Vekst-estimering (eller hva det heter) gjør de på overtidskontroll på sykehuset med UL, og da fastsetter de vekt og lengde tror jeg.

Dette blir unektelig veldig spennende, kjenner jeg..! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det bør være "stuerent" at jeg spør. :Nikke: Mens-termin er imorgen, og UL-termin på fredag. Jeg sliter med ryggen når jeg sover, dvs at jeg sover ekstremt dårlig, så hvis hun ikke ser alvoret i det at jeg kan være innmari sliten i forkant av fødsel, så ringer jeg legen og ber direkte om stripping på fredag.

Legen kjenner jo hvordan babyen ligger de siste ukene for å sjekke om hodet er festet etc, og 2 uker på rad har hun sagt uoppfordret at babyen er stor. Jeg vet ikke hva det vil si, men hun har jo ment at jeg skulle født innen helgen som var ;)

Vekst-estimering (eller hva det heter) gjør de på overtidskontroll på sykehuset med UL, og da fastsetter de vekt og lengde tror jeg.

Dette blir unektelig veldig spennende, kjenner jeg..! :fnise:

Da høres det ut som dette går din vei - du blir nok strippet, av den ene eller den andre :)

Håper du slipper 5 kilo, men har hørt at det er hodeomkretsen som avgjør hvor vondt det er, ikke vekt. Derfor er det rimelig vondt å føde selv små babyer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da høres det ut som dette går din vei - du blir nok strippet, av den ene eller den andre :)

Håper du slipper 5 kilo, men har hørt at det er hodeomkretsen som avgjør hvor vondt det er, ikke vekt. Derfor er det rimelig vondt å føde selv små babyer også.

Jeg håper det! Legen min er iallfall meget forståelsesfull, så får vi se an JM imorgen. Sambo skal være med, så han får backe meg opp :)

Ja, det er jo slik med hodets dimensjon, så det går nok fint. Jeg mente vel heller at det er tungt å gå med stor baby i magen :fnise: Nå strekker han seg fra øverst til nederst, og skal jeg gå 2 uker til, så.. :grine: ... Haha!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det! Legen min er iallfall meget forståelsesfull, så får vi se an JM imorgen. Sambo skal være med, så han får backe meg opp :)

Ja, det er jo slik med hodets dimensjon, så det går nok fint. Jeg mente vel heller at det er tungt å gå med stor baby i magen :fnise: Nå strekker han seg fra øverst til nederst, og skal jeg gå 2 uker til, så.. :grine: ... Haha!! :ler:

Det tenkte jeg selvfølgelig ikke på, haha. Huff, jeg føler med deg! Håper du får han ut nå til helga altså. Kan ikke skjønne hvorfor det drøyer sånn, men han koser seg vel ekstra godt der inne i varmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:duskedame: Heia tassen, heia tassen :duskedame:

Dette med å spørre etter stripping har jeg tenkt litt på jeg også, når den tid kommer. Jeg tenker at det blir litt flaut å spørre om jordmor vi rive og dra litt i hufsa mi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg selvfølgelig ikke på, haha. Huff, jeg føler med deg! Håper du får han ut nå til helga altså. Kan ikke skjønne hvorfor det drøyer sånn, men han koser seg vel ekstra godt der inne i varmen :)

Hehe! Ja, jeg tror han koser seg veldig. Han ligger og strekker seg litt og pusler litt. Noen ganger kommer det en egen rytme i magen, og jeg kan kjenner det når jeg legger hånden min oppå, og jeg tror JAMMEN at han suger på tommelen når det skjer :rodmer: Overkroppen hans beveger seg lissom. Søtingen :hjerte:

:duskedame: Heia tassen, heia tassen :duskedame:

Dette med å spørre etter stripping har jeg tenkt litt på jeg også, når den tid kommer. Jeg tenker at det blir litt flaut å spørre om jordmor vi rive og dra litt i hufsa mi :fnise:

Heia!!! :klemmer:

Hehe, ja det er jo litt flaut :ler: Men da er det jo ganske sikkert at ting kan skje veldig fort etterpå, da :Nikke: Og da glemmer man nok strippingen ganske så fort!

Skal prøve ei runde i sengehalmen ikveld også, igjen, så får vi se.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte en tur innom.. Fikk på følelsen at fødselen din hadde begynt, men den gang ei :( Får håpe jm går med på å strippe deg, ellers er det jo godt du har en snill lege :hjerte: Utrolig dryg de siste dagene av graviditeten altså - da vil man bare få ut babyen sin :) Og når du ikke får sove ordentlig i tillegg, så er det jo ekstra tungt! Krysser fingrene for deg!! :)

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte en tur innom.. Fikk på følelsen at fødselen din hadde begynt, men den gang ei :( Får håpe jm går med på å strippe deg, ellers er det jo godt du har en snill lege :hjerte: Utrolig dryg de siste dagene av graviditeten altså - da vil man bare få ut babyen sin :) Og når du ikke får sove ordentlig i tillegg, så er det jo ekstra tungt! Krysser fingrene for deg!! :)

Tusen takk, Lillah :klemmer: Ja, det er trege dager nå, men jeg er fortsatt i godt humør og ved godt mot! Jeg er så redd for at jeg skal få en skikkelig nedtur dersom det ikke skjer mer snart..

SÅ NÅ SKAL JEG HA FØDT INNEN SØNDAG!! :ler: Tipper at litt sex og stripping skal få fart på sakene!

:sol:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Tina :hjerte:

Energi-boooooost!! :sol:

Dinner & movie med sambo :rodmer: Jada, fødebagen blir også med på kino :fnise: Nå skal jeg glemme mage og baby litt, og bare være skikkelig ekkel romantisk og klissete. Har stæsja meg skikkelig - ingenting skal få ødelegge siste date med mannen!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, jenter :klemmer: Det kiler i magen :fnise:

Lurer på om vi skal få noen til å ta litt bilder av oss, jeg.. :) Vi møter sikkert på en hyggelig servitør, kanskje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...