Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Mye spennende som skjer her, håper det er tegn på at lillegutt er på vei! :strix:

Spennende nå! Natta før Vegard ble født løp jeg også på do i ett sett uten resultat. Håper ikke du trenger vente så mye lenger :)

Ingen tvil om at kroppen forbereder seg iallfall :nigo:

Ja, har vært på farten siden kl 11, og nå setter kynnerne igang igjen :danse: Sitter nå godt til rette i sofaen med bena opp! Mamsen lager middag (kalkun med tagliatelle og soppsaus) og mannen kom nettopp hjem fra ikea.

For to kvelder siden satte vi opp sprinkelsenga til tassen. Vi venter litt med å sette den inn ved siden av senga mi, for den skal settes helt inntil, som en provisorisk bed-side-crib. Men ettersom jeg aker meg ut av senga 2 ganger om natta enda, så blir jo senga fullstendig i veien.

Fy søren, nå gleder jeg meg utrolig til jeg får tilbake magen og bevegeligheten min igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at du gleder deg til å bli kvitt magen, og ikke minst hilse på lillegutt! :hjerte: Får håpe han er utålmodig han også, og kommer ut i verden snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at kroppen forbereder seg iallfall :nigo:

Ja, har vært på farten siden kl 11, og nå setter kynnerne igang igjen :danse: Sitter nå godt til rette i sofaen med bena opp! Mamsen lager middag (kalkun med tagliatelle og soppsaus) og mannen kom nettopp hjem fra ikea.

For to kvelder siden satte vi opp sprinkelsenga til tassen. Vi venter litt med å sette den inn ved siden av senga mi, for den skal settes helt inntil, som en provisorisk bed-side-crib. Men ettersom jeg aker meg ut av senga 2 ganger om natta enda, så blir jo senga fullstendig i veien.

Fy søren, nå gleder jeg meg utrolig til jeg får tilbake magen og bevegeligheten min igjen!

Knis:-) jeg som trodde jeg ikke var tidlig ute med noe, at jeg var litt treig med innkjøp og orging... Her ble sprinkelsenga satt på plass som bedsidecrib i går. Og jeg har 7 uker igjen. Og ja, jeg må virkelig og ake meg ut av senga.... Hehe. Var kanskje litt tidlig ute da, ja....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knis:-) jeg som trodde jeg ikke var tidlig ute med noe, at jeg var litt treig med innkjøp og orging... Her ble sprinkelsenga satt på plass som bedsidecrib i går. Og jeg har 7 uker igjen. Og ja, jeg må virkelig og ake meg ut av senga.... Hehe. Var kanskje litt tidlig ute da, ja....;-)

Haha, det er lett å bli ivrig, Tina :Nikke: Har lyst til p få den redd opp og på plass, men venter til vi kommer hjem fra sykehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil re opp sengen nå, og den sengen skal jo ikke brukes før den lille sover på sitt eget rom. :sjenert:

Hihi, skjønner det veldig godt, søte!! :fnise:

----

Skikkelig kvalm og sur i magen. To små føtter ruller rundt inni der innimellom. Noen ganger rister/skjelver han litt, men tror det skjer når han sover. Rar følelse!

Hikkingen kjenner jeg nå godt ned i bekkenet, og i og med at han lå med magen opp, så tror jeg også han ligger med hodet opp. En liten stjernekikker her, altså. Lurer på om det er slik at vinkelen på hodet hans blir rart ift bekkenet mitt :klo:

Håper modningen setter igang igjen snart, for jeg er faktisk klar for å bli ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våkennetter med ubehage er noe dritt! :(

Jordmor sa på kurset at hormonet oksytocin er viktig for modning og som smertelindring. Dette hormonet skilles ut ved feks amming og orgasmer. Så her kan du jo pumpe deg litt eller ta fram favorittleketøyen å se hva som skjer. ;)

Endret av asanti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkennetter med ubehage er noe dritt! :(

Jordmor sa på kurset at hormonet oksytocin er viktig for modning og som smertelindring. Dette hormonet skilles ut ved feks amming og orgasmer. Så her kan du jo pumpe deg litt etter ta fram favorittleketøyen å se hva som skjer. ;)

Ja, det har jeg hørt :jepp: Så jeg driver faktisk med begge deler :lur::fnise: Har resultert i noen kynnere, så ingen tvil om at det funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg hørt :jepp: Så jeg driver faktisk med begge deler :lur::fnise: Har resultert i noen kynnere, så ingen tvil om at det funker :)

Keep up the good work så er han nok ute snart. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, her var det spennende å lese! :Nikke: Skal krysse fingrene for at det snart skjer. :klemmer: Håper formen din er fin! Og du, om det er noe så ring føden! Stol på magefølelsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine jentene :klemmer:

Jupp, sitter nå og kjenner på plutselige stikninger - akkurat som menssmerter. Tassen er små-aktiv idag, så han driver vel fortsatt og borer seg nedover. Formen er absolutt fin, asså! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine jentene :klemmer:

Jupp, sitter nå og kjenner på plutselige stikninger - akkurat som menssmerter. Tassen er små-aktiv idag, så han driver vel fortsatt og borer seg nedover. Formen er absolutt fin, asså! :nigo:

Starter som regel med mensensmerter. ;) Slapp av i hvert fall, ikke slit deg ut før fødsel. :klemmer: Spent på dine vegne!!

Når skal du til jordmor neste gang? Til meg startet det for fult da jordmor skulle sjekke om hodet var festet, og det trigget det hele i gang. Toppers!

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Starter som regel med mensensmerter. ;) Slapp av i hvert fall, ikke slit deg ut før fødsel. :klemmer: Spent på dine vegne!!

Når skal du til jordmor neste gang? Til meg startet det for fult da jordmor skulle sjekke om hodet var festet, og det trigget det hele i gang. Toppers!

Hihi! Ja, hører at fler sier det :jepp: Og det føles ut for noen at de må skikkelig på nr.2 på do :nigo: Jeg kjenner nedpress både bak og foran, for å si det slik. Kjenner jeg blir øm i hoftene.

Litt mer action i kroppen igjen idag enn igår.

Skal ikke til jm før 31.jan. Men skal til legen igjen allerede til onsdag. Og legen sa at jeg mest sannsynlig ikke kom til å dukke opp der da.. Men vi får se :fnise:

Hmm, jeg klarte jo å snu ungen min selv, så kanskje jeg klarer å få provosert frem modningsprosessen litt også..? ;)

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ønsker deg en god helg! :klemmer:

Lykke til med modning i helgen! You can do it! :fnise:

Goood helg, Frøken Vims!! Tusen takk for lykkeønsker :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God helg, Nuttapia! :klemmer:

Håper gutten din har tenkt seg ut i løpet av de nærmeste dagene, er bare å lade opp til fødsel nå :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg, Nuttapia! :klemmer:

Håper gutten din har tenkt seg ut i løpet av de nærmeste dagene, er bare å lade opp til fødsel nå :hjerte:

God helg, Mala-søte :hjerte:

Ja, han er festet godt nede i bekkenet nå, kjenner jeg. Så får håpe at nedpresset kommer oftere, slik at kanskje vannet går og vi er igang :danse: Dét hadde vært noooo!!! Jeg tror jeg er innmari klar.. Psykisk! Det bruser i kroppen når jeg tenker på det ukjente jeg skal igjennom, blir små-skjelven! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14.jan: Nuttavenninne

15.jan: FrøkenStrøken

16.jan: VeoVeo

17.jan: Nuttamamsen

20.jan: My84

24.jan: CathrineMic

25.jan: Angel-A

26.jan: Penny

27.jan: Nuttasøster, Nuttasambo, marielle171

28.jan: Nuttasvoger

29.jan: Miraaa

30.jan: Frøken Vims, tr.heimspia83

31.jan: tr.heimspia83

-------------------------------------------------

1.feb: Maiava88

2.feb: asanti

3.feb: ^^Belle^^, Kakaoen

4.feb: Mala, Nuttanevø (2 år :fnise: )

6.feb: Lollipop

7.feb: Lilywhite, marielle171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg, Mala-søte :hjerte:

Ja, han er festet godt nede i bekkenet nå, kjenner jeg. Så får håpe at nedpresset kommer oftere, slik at kanskje vannet går og vi er igang :danse: Dét hadde vært noooo!!! Jeg tror jeg er innmari klar.. Psykisk! Det bruser i kroppen når jeg tenker på det ukjente jeg skal igjennom, blir små-skjelven! :ler:

Jeg heier for at lillegutt skal bestemme seg for å komme ut snart i alle fall :jepp:

Spennende tid fremover nå altså :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...