Nuttapia Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #1541 Del Skrevet 11. januar 2013 Hadde selv høyt blodtrykk den siste 1,5 uka i svangerskapet, så det kan jo være et tegn? Her startet riene etter at jeg hadde vært hos jordmora for å sjekke om hodet var festet(det var ikke det), så ting kan skje når som helst for deg nå. Jeg tipper det skjer 25 januar. Det er helt lov til å være sær og streng, og folk rundt deg har det bare med å respektere dine behov etter fødsel. Det er mye følelser og tanker som surrer, kroppen er sliten og masse nye inntrykk med en liten en. Så det er bare å si fra om det blir for mye eller for lite. Jeg gikk glipp av det møtet for nybakte mødre på sykehuset, tror det kan være greit å få med seg. Ellers var det lite besøk på sykehuset hos oss og, takk og lov for det. Jeg hadde behov for å komme meg først, og det respekterte folk heldigvis. Så heldig du har vært med babyutstyr da. Og ja, baby er veldig dyrt. Når babytiden er over, så kommer utgifter på andre behov.. Også kommer barnehage + utstyr. Ikke billig med barn, men herregud så verdt det. Oioi, såpass, ja! Spennende, da! Men han gled fort ned når riene startet eller? Du er skrevet opp på tippelista!! Ja, blir nok bare svigers på sykehuset, og mest sannsynlig kommer jeg til å be mamma om å komme. Men det vil jeg kanskje gjøre utenfor vissittid uansett. Mamsen til oss nybakte er vel litt spesielt.. Ja, vi har vært veldig heldige! Men finn.no har vært en god bestevenn! Skulle kjøpe ei kommode på IKEA nå, men den var utsolgt. Sambo sjekka finn med en gang, og der var det ei som akkurat hadde lagt ut den samme kommoden. Så gjelder å være litt frempå og følge med Klart det er verdt det! Også er det jo stort sett kun investering første gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #1542 Del Skrevet 11. januar 2013 Glemte underveis det jeg skulle kommentere, men etterlater iallfall et spor Hihi, du er søt Kan jeg få tilgang til bloggen din?? Pretty please?? Oh, jess Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #1543 Del Skrevet 11. januar 2013 Liten update: Var hos legen idag for å ta en blodprøve, men ba om å få ta blodtrykket også.. Maxpuls før alarm for oss gravide er 140/90. Igår hos jordmor hadde jeg 140/86, og idag hadde jeg 121/96. Og undertrykket er det man må passe på.. Legen ba om en urinprøve, og jeg hadde faktisk litt proteiner også. Ei venninne av mamma som er sykepleier synes det er rart at jeg ikke ble lagt inn idag.. Men jeg er i fin form, ingen hodevondt, bare tung i kroppen. Men kanskje reise til sykehuset og ta ekstra blodtrykk-test imorgen. Neste legetime er til tirsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 11. januar 2013 #1544 Del Skrevet 11. januar 2013 Håper du slipper unna noe verre. Da kan han heller komme til verden! Men du, ikke vær redd for å ta kontakt om du føler deg dårligere. Til alle døgnets tider! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 11. januar 2013 #1545 Del Skrevet 11. januar 2013 Ojda. Pass godt på deg selv nå, og spør gjerne om en for mye sjekk enn for lite! Du og småen er altfor verdifull for å avvente for "å se" hvordan ting går Hurra for at han er stor og velutviklet iallefall! Slik at dersom (skal IKKE skje) at de må sette i gang eller noe slikt, så går det 99% sikkert superbra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 11. januar 2013 #1546 Del Skrevet 11. januar 2013 Enig med de over, ikke nøl med å be om ekstra sjekk eller å ringe føden om du skulle føle deg dårlig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #1547 Del Skrevet 11. januar 2013 Takk, jenter! Ja, er ikke redd for å kontakte føden igrunn. Men er det det riktige stedet å kontakte dersom jeg bare skal sjekke proteiner og blodtrykk..? Vet ikke om jeg er keen på å sitte 3 timer på legevakta.. Ja, heldigvis er han jo ferdigbakt Koser meg i sofaen og blir skjemt bort av mamsen og sambo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 12. januar 2013 #1548 Del Skrevet 12. januar 2013 Siden du har hatt både proteiner og høyt blodtrykk er jo faren der for svangerskapsforgiftning og da skal du kunne ringe og komme inn på flekken mener nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 12. januar 2013 #1549 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Liten update: Var hos legen idag for å ta en blodprøve, men ba om å få ta blodtrykket også.. Maxpuls før alarm for oss gravide er 140/90. Igår hos jordmor hadde jeg 140/86, og idag hadde jeg 121/96. Og undertrykket er det man må passe på.. Legen ba om en urinprøve, og jeg hadde faktisk litt proteiner også. Ei venninne av mamma som er sykepleier synes det er rart at jeg ikke ble lagt inn idag.. Men jeg er i fin form, ingen hodevondt, bare tung i kroppen. Men kanskje reise til sykehuset og ta ekstra blodtrykk-test imorgen. Neste legetime er til tirsdag. Henger meg på de andre her, det er bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Du har for dyrebar last til at man "venter og ser". Endret 12. januar 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #1550 Del Skrevet 12. januar 2013 Siden du har hatt både proteiner og høyt blodtrykk er jo faren der for svangerskapsforgiftning og da skal du kunne ringe og komme inn på flekken mener nå jeg. Ja.. Har også chattet litt med jentene på termingruppa også, og de synes også at jeg må reise på føden. Våknet nå, så skal ta en urinprøve, også ringer jeg ned for å høre hva de tenker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 12. januar 2013 #1551 Del Skrevet 12. januar 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 12. januar 2013 #1552 Del Skrevet 12. januar 2013 Håper det beste for prøveresultatene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #1553 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg blir hjemme og koser sofa idag. Jeg har snakket med ei koselig dame der nede, og hun syntes ikke blodtrykket mitt var alarmerende høyt. Også hadde jeg kun +1 på eggehvite igår. Hun sa som legen, at jeg skulle ringe hvis hodepinen kommer, eller hvis jeg blir stressa eller bekymret. Jeg er litt trøtt og tung i hodet nå etter lunsj kjenner jeg, men tror det hjelper å lukke øynene litt. Bagen er klar, så han må bare komme hvis han vil, men gjerne på en annen måte enn svangerskapsforgiftning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #1554 Del Skrevet 12. januar 2013 Hatt en herlig dag! Hatt besøk av venneparet som hadde vogn til oss og greier! Da ble det litt kaffeslabberas og fødselsprat, da de har 2 små fra før Utrolig søte barn på 5 og 3 Kommoden er blitt vasket ut av og satt på plass, og babytøyet ligger nå i skuffene. Så koselig! Har vasket sprinkelsenga, så imorgen skal den justeres på dobbeltsenga og bli redd opp Magen har sunket litt etter torsdagens øvelser, og ansiktet har hovnet opp bittelitt! Tegn på at ting skjer snart!! Høyre lysken er skikkelig tulletoskete; benet svikter, så jeg må være forsiktig når jeg går Men ellers fint. Ingen hodevondt heldigvis! Nu står mannen over grytene og lager lasagne, mamsen sitter med "padda" (iPad´en sin) og jeg ser på skiskyting. Og JA, så var jeg hos frisøren igår!! Satt i halvannen time nesten og klipte bort halve håret! Dritskummelt, men jeg er knallfornøyd! Hun klippet meg etter at hun rettet håret mitt, for jeg ville ha litt sveis, og det ble schtilig. Idag vasket jeg det, og krøllene ligger sååå fint! Flink lærling!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 12. januar 2013 #1555 Del Skrevet 12. januar 2013 Kos deg med sofan og slapp av. Tassen kommer nok om ikke så lenge, og det uten svangerskapsforgiftning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #1556 Del Skrevet 12. januar 2013 Kos deg med sofan og slapp av. Tassen kommer nok om ikke så lenge, og det uten svangerskapsforgiftning. Takk, søta! Ja, han må komme på den "lovlige" måten Gleder meg til første update her inne! Ha en herlig kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiava88 Skrevet 12. januar 2013 #1557 Del Skrevet 12. januar 2013 ... Et ammetips.. Sykehuset i Kristiansand skal også være flinke på amming, men de gjorde noe feil i mine øyne. Noe som er viktig! Når de skulle hjelpe meg å legge lillegutt på puppen gjorde de det så lett som at de tok tak i ungen, tok i puppen min og tvang han på. En av barnepleierene var så hardhent at ho skalv for lillegutt protesterte jo.. Og jeg satt der i tårer.. Jeg visste jo ikke bedre, så hva skulle jeg si.. Men da jeg kom hjem slet jeg med å få han på selv. For det de burde gjort var jo å veileda meg i hvordan jeg skulle løse dette, ikke gjøre det for meg! Så om noen prøver å ta tak i gutten og puppen din så si NEI.. Fortell meg heller hvordan jeg skal gjøre det Siste innspurt SUPERT tips! Skulle ønske jeg viste dette før jeg fødte! Fikk aldri noe veiledning i hvordan koble på baby. Jeg har litt små brystvorter så frøkna har store problemer med å få tak. Enden på visa ble at jeg måtte starte med ammesjold... Og jeg bruker de fortsatt. Heldigvis så har det ikke gått utover melkeproduksjonen (enda!) Prøver fortsatt å få henne til å ta bare puppen, og det er litt lettere nå når hun er større og mer sugesterk, men hun kaver lenge ved puppen, gaper ikke høy nok og bommer ofte på brystvorten når hun først får tak. Men jeg gir ikke opp amminga!! Jeg ga mme og koka flasker den første uka vi var hjemme, og ble dritlei bare av de dagene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiava88 Skrevet 12. januar 2013 #1558 Del Skrevet 12. januar 2013 ... Høyre lysken er skikkelig tulletoskete; benet svikter, så jeg må være forsiktig når jeg går Men ellers fint. Ingen hodevondt heldigvis! Nu står mannen over grytene og lager lasagne, mamsen sitter med "padda" (iPad´en sin) og jeg ser på skiskyting. Og JA, så var jeg hos frisøren igår!! Satt i halvannen time nesten og klipte bort halve håret! Dritskummelt, men jeg er knallfornøyd! Hun klippet meg etter at hun rettet håret mitt, for jeg ville ha litt sveis, og det ble schtilig. Idag vasket jeg det, og krøllene ligger sååå fint! Flink lærling!! Jeg også opplevde at beinet sviktet, men det var etter fødselen. Husker jeg skulle gå til stua på barselhotellet for å snakke med fysioterapeut ang. bekkebunnstrening og på veien dit så svikta beinet helt! Tryna nesten, tok meg for i veggen Slepte meg til stua og var sjeleglad for at fysioterapeuten satt der klar til å svare på hvorfor i alle dager jeg plutselig ble halvveis lam Heldigvis så gikk det over, men jeg opplevde det samme flere ganger mens jeg var på barselhotellet Var ikke noe farlig, i mitt tilfelle var det bare bekkenet som var på vei til å stabilisere seg igjen etter å ha vært løst i nesten 9 måneder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #1559 Del Skrevet 13. januar 2013 Jeg også opplevde at beinet sviktet, men det var etter fødselen. Husker jeg skulle gå til stua på barselhotellet for å snakke med fysioterapeut ang. bekkebunnstrening og på veien dit så svikta beinet helt! Tryna nesten, tok meg for i veggen Slepte meg til stua og var sjeleglad for at fysioterapeuten satt der klar til å svare på hvorfor i alle dager jeg plutselig ble halvveis lam Heldigvis så gikk det over, men jeg opplevde det samme flere ganger mens jeg var på barselhotellet Var ikke noe farlig, i mitt tilfelle var det bare bekkenet som var på vei til å stabilisere seg igjen etter å ha vært løst i nesten 9 måneder! Usj da, godt du ikke havnet langflat!! Godt at fysioterapeuten var der! Ja, mamma sa det igår, at jeg må bli flinkere til å sitte med bena samlet, for det er ikke bra for bekkenet å sitte med låra til hver side. Sofaen vår er lav og forholdsvis myk, så magen havner lissom litt i veien.. Men skal bli flinkere til å samle bena for at bekkenet skal få det litt bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 13. januar 2013 #1560 Del Skrevet 13. januar 2013 Det er godt de passer på deg med tanke på blodtrykk og slikt! Spennende at du begynner å føle at magen synker og at ting kan skje når som helst!! Deilig med ny sveis da! Sikkert veldig lurt å gå til frisør noen uker før termin, så trenger man ikke tenke på det på en god stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå