Nuttapia Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #1521 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Ang dyne så har jeg kjøpt den som går til sprinkelseng, selv om at den lille kan "drukne" litt i den den første tiden. Så jeg lurer på om jeg kjøper en vogndyne siden jeg skal ha det i en mindre seng til å begynne med. Koselig å få besøk av mamsen. Og det er alltid koselig å dra på bytur da, min mamma klarer ikke dy seg med småkjøp når vi er ute. Er mye å tenke på, ja Ja, småkjøp, ja Det var det første mamma spurte om da hun ringte meg idag tidlig Koselig! Så koselig og spennende med fødebag-pakking!! Hva skal du bruke som hentesett? Bildet og historie av hentesettet ligger på bloggen http://forum.kvinneg...&showentry=9244 Ja, det er virkelig fantastisk å være mamma Har jo selvfølgelig både ups and downs vi også, men det må man regne med! Masse lykke til med innspurten Ja, da er det vel akkurat slik det skal være, Ninnin. Mer ups enn downs håper jeg Tuuusen takk Endret 9. januar 2013 av Nuttapia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #1522 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Sen og koselig kveld med mamma Hun skal gifte seg i august, og for første gang skal hun gå i ordentlig brudekjole og ha forlovere etc! Jeg skal være forlover bl.annet, og det blir moro Jeg har fått den ære og få lov til å legge sminke og lage frisyre på henne, så det blir moro!! Min mor ser ut som en 35-åring i kroppen, er sommerbrun og har masse kule tatoos, så hun blir såååå tøff, asså Så jeg har å trene hardt frem til august for å bli fit for forlovelseskjolen! Tenker å ta en tatoo igjen snart selv.. Har alltid ønsket en musikalsk pin-up.. Med telemarks-rosetter.. Uvant sammensetning, men mener at det kan bli innmari tøft! På armen, selvsagt! Også har jeg lyst til å tegne inn navnet til lillegutt.. Men ikke sånn stort som mange har, på hele armen etc.. Må gjøre noe mer symbolsk ut av det.. Får se! Klør skikkelig på magen idag.. Skrekkmerkene på undersiden av magen begynner å bli mange og store.. Jaja, jeg smører som en gal! Kynnerne har tatt seg opp ikveld. Mensmurringene kommer oftere, og jeg må puste godt for at ting roer seg. Spennende tid, sier jeg bare! Men nå begynner jeg å grue meg litt også.. Men er nok mer klar enn jeg tror! Gleder meg mer enn jeg gruer meg tror jeg.. Jordmor, kaffi på café med mams og lillesøs, og shopping imorgen blir bra Skal kjøpe inn det siste på lista, hvis jeg orker! Nå sovner jeg.. Zzzzzzzzzzzzz Endret 10. januar 2013 av Nuttapia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 10. januar 2013 #1523 Del Skrevet 10. januar 2013 Eg og kunne tenke meg å tattovere noko med navna til barna mine. Blir kjekt med shopping i dag tenker eg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 10. januar 2013 #1524 Del Skrevet 10. januar 2013 Kos deg masse med shopping, mamman din og lillesøsteren din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 10. januar 2013 #1525 Del Skrevet 10. januar 2013 For noen herlige dager du har! Også så spennende at det kanskje begynner å skje litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 10. januar 2013 #1526 Del Skrevet 10. januar 2013 Håper du får en koselig dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 10. januar 2013 #1527 Del Skrevet 10. januar 2013 Så spennende med bryllup til sommern, og jeg er helt sikker på at du vil se smashing ut Kos deg i morgen med en rolig og trivelig dag! Lad batteriene og nyt dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 10. januar 2013 #1528 Del Skrevet 10. januar 2013 Så koselig med bryllup:) Da har du et mål og motivasjon for vekten også, hvor bra er ikke det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #1529 Del Skrevet 10. januar 2013 Tusen takk, alle sammen, dere er fine Håper dere har hatt en herlig dag dere også! Jepp, jeg er så klar for å få magen ned nå, og formen opp Kl 06:30 idag tidlig var rullekaka i skikkelig storform i magen. Jeg fant ut at jeg jaggu skulle stelle meg på alle fire og gjøre noen øvelser igjen. Og JAMMEN satt hodet i bekkenet på kontrollen idag!! Honnør til meg selv!! Så jenter, det hjelper! Så spre ordet dersom dere hører om noen tilfeller hvor ungen ikke snur seg Alle verdier er fine, eneste er at jeg har blodtrykk på 140 over 86.. Det er litt fordi jeg synes jordmor er litt rar, tror jeg Men jeg lovte å ta det mer med ro.. Var innom et vennepar isted, da de hadde et barnesete og saueskinn til oss. Og jaggu dukka de ikke opp med en Simo-vogn fra 07.. Alt kunne vi få for 1000 kr!!! Så det var igrunn et enkelt valg Samt enda et saueskinn, flere tepper og håndklær til gutt.. Nå flyter det over hjemme, og jeg føler meg privilegert.. Det er så koselig! Shoppa ammetopper og amme-bh'er idag, fått pysjer og annet stæsj av mamsen. Jeg digger salg!! Fant et par blå nyyyydelige pumps til 90 kr! Hoho!! Også kjøpte jeg crocks til å ha på sykehuset! Hot mama Så nå tillater jeg meg å puste ut, kynnerne kommer på løpende bånd. Legen glemte rhesus minus-blodprøven min forrige uke, så skal ta den imorgen. Rart å glemme sånt som er så viktig..? Har kjøpt bringebærkapsler idag, så det blir spennende å prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 10. januar 2013 #1530 Del Skrevet 10. januar 2013 Jeey! Det ordner seg for flinke jenter! Hurra for tassen som endelig har skjønt tegninga! Så godt å få arve ting, det er jo definitivt nok man må kjøpe nytt! Her er det ingen ting å arve, så penga flyr om dagen! Haha, ja Crocks er skikkelig sexy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #1531 Del Skrevet 10. januar 2013 Jeey! Det ordner seg for flinke jenter! Hurra for tassen som endelig har skjønt tegninga! Så godt å få arve ting, det er jo definitivt nok man må kjøpe nytt! Her er det ingen ting å arve, så penga flyr om dagen! Haha, ja Crocks er skikkelig sexy Jaaaa!! Så idag tror jeg han er ekstra fornøyd også, for han har til og med sparka meg i armen Ser noen babyføtter som flyr over magen her! Nesten scary!! Har blitt endel kupp på finn.no også. Men penga har flydd her også, altså.. Gosh, koster mye penger med småttiser! Sambo synes det var synd at jeg hadde kjøpt svarte crocks, syntes heller jeg kunne kjøpt grønne eller oransje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 11. januar 2013 #1532 Del Skrevet 11. januar 2013 Hei Nuttapia Lenge siden jeg har vært innom her dagene mine går så fort med lillegutt Du er jo snart fødeklar jo. Wow så spennende Trives du som høygravid?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #1533 Del Skrevet 11. januar 2013 Hei Nuttapia Lenge siden jeg har vært innom her dagene mine går så fort med lillegutt Du er jo snart fødeklar jo. Wow så spennende Trives du som høygravid?? Hei Kakaoen! Så koselig at du kommer innom Jeg føler meg ganske fødeklar jeg, asså Tassen må bore seg litt lenger ned først, så blir vel han klar óg. Det er koselig å være høygravid, men ganske slitsomt også. Fleksibiliteten er totalt fraværende, og magen strammer, klør og gjør vondt i sKrekkmerkene Helt ærlig, så må han gjerne komme nå, nettopp pga vond hud Men bevegelsene inni der - de er jo himmelske å kjenne. Jeg har ikke en tass som sparker hardt i ribbeina eller noe, han ligger slik at han sparker ut til siden istedet Begynner å grue meg litt til den store oppgaven, og pulsen skal helst ikke ligge over 140, så jeg er ærlig talt spent på hva de neste dagene bringer. Men alle dere andre har klart det fint, så det må vel jeg klare også! Humøret er på topp iallfall, og jeg mener at jeg har lite vondter, så jeg skal være glad jeg fortsatt kan gå i trapper og kle på meg selv Oi, detta ble mye babling Synes du dagene går FOR fort, Kakaoen? Hvordan går det med deg som mamma? Har du noen supertips til en straks fersk mamma? Ønsker deg ei riktig god helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 11. januar 2013 #1534 Del Skrevet 11. januar 2013 Mine supertips er :gjeiper: : Som du sier, andre har klart det før deg, så dette skal du også klare!! Ikke forvent å orke å oppdatere her mens du holder på. Husker jeg kikka bort på ipaden og tenkte ikke faen Ta amminga med et åpent sinn. Det er som oftest babyen som bestemmer hvordan det skal gå. Og forvent å bli sinnsykt sår. Du har garantert pakka for mye dill i fødebagen! Jeg bodde i den deilige sykehus skjorta. Og var veldig varm, så hadde kun bukse på da vi hadde besøk. Du får guttebaby, så tenk over anntall bodyer du har med. Lillegutt skle rett inn i str 50, og i løpet av sykehusoppholde hadde han tissa ut de 3 bodyene jeg hadde med Barseltårer er ikke noe å kødde med! Jeg synes selve ordet er kjempeteit, men tårene er virkelige. Satt i senga og grein i 2 timer den ene natta. Begynte med at jeg var sliten og trøtt med en sugeivrig baby og såre brystvorter. Etter det så grein jeg av ingenting, og klarte ikke slutte. Stakkars samboer Vær forberedt på at ungen mest sannsynlig vil bo på puppen. Det var ikke jeg klar over Du orker faktisk ikke så mye besøk som du tror! Bruk tiden når dere kommer hjem på å bli kjent og kose masse Dette er ting jeg ihvertfall gjerne skulle visst på forhånd Ellers så går det fint med oss. Lillegutt har begynt å smlie kjempemasse. Sjarmerer mamman sin i sjenk Nå venter jeg på våren slik at vi kan få trilla mer. Her er det så isete noen steder at jeg sklir selv med brodder på Helg?? dagen går jo i ett her :gjeiper: hehe.. God helg tilbake. Lykke til med siste forberedelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #1535 Del Skrevet 11. januar 2013 Mine supertips er :gjeiper: : Som du sier, andre har klart det før deg, så dette skal du også klare!! Ikke forvent å orke å oppdatere her mens du holder på. Husker jeg kikka bort på ipaden og tenkte ikke faen Ta amminga med et åpent sinn. Det er som oftest babyen som bestemmer hvordan det skal gå. Og forvent å bli sinnsykt sår. Du har garantert pakka for mye dill i fødebagen! Jeg bodde i den deilige sykehus skjorta. Og var veldig varm, så hadde kun bukse på da vi hadde besøk. Du får guttebaby, så tenk over anntall bodyer du har med. Lillegutt skle rett inn i str 50, og i løpet av sykehusoppholde hadde han tissa ut de 3 bodyene jeg hadde med Barseltårer er ikke noe å kødde med! Jeg synes selve ordet er kjempeteit, men tårene er virkelige. Satt i senga og grein i 2 timer den ene natta. Begynte med at jeg var sliten og trøtt med en sugeivrig baby og såre brystvorter. Etter det så grein jeg av ingenting, og klarte ikke slutte. Stakkars samboer Vær forberedt på at ungen mest sannsynlig vil bo på puppen. Det var ikke jeg klar over Du orker faktisk ikke så mye besøk som du tror! Bruk tiden når dere kommer hjem på å bli kjent og kose masse Dette er ting jeg ihvertfall gjerne skulle visst på forhånd Ellers så går det fint med oss. Lillegutt har begynt å smlie kjempemasse. Sjarmerer mamman sin i sjenk Nå venter jeg på våren slik at vi kan få trilla mer. Her er det så isete noen steder at jeg sklir selv med brodder på Helg?? dagen går jo i ett her :gjeiper: hehe.. God helg tilbake. Lykke til med siste forberedelser Tusen takk for så fint og langt svar Krem til såre nipples er allerede pakka. Ellers 3 singleter og foreløpig ikke lagt oppi noen genser. Skal ha med morgenkåpe og ammetopp. 3 bodyer er pakka, samt ekstra bleier. Kanskje ta med et par bodyer til, da.. Synes det er mer koselug at han har på privat tøy, enn sykehuset sitt.. Tar med en kosebukse som jeg har på meg til sykehuset, og 1 gravidbukse å reise hjem i. Tror ikke jeg har pakket med for mye? men heller noen plagg for mye enn for lite, ja Skal definitivt la babyen styre puppeshowet! Sykehuset i Drammen er veldig flinke på amming, og det skal jeg utnytte meg av Har skjønt at barseltårene kommer ja, derfor er jeg lite keen på å være på sykehuset så lenge, og heller ikke keen på særlig besøk.. og sambo må være der hvis jeg går i oppløsning. Så jeg håper vi kan få familierom, og reise hjem fort som fy..! Vil ha, vil ha!! Er ganske sikker på at besøk er noe jeg IKKE vil ha. Er kun besteforeldre som er velkomne på barsel i disse influensa-tider, så det er ok. Ellers, som du sier, ser jeg kun frem til å komme hjem å bare være oss tre. Tror ikke jeg kommer til å få noen problemer med å si ifra til besøksfolk. Vi har så stor familie, at her MÅ vi ta det bolkevis og jeg kan både bli sær og streng, så det skal gå fint Ja, det er godt vi beveger oss mot en ny vår, Kakaoen! Med barnevogn, pumps og lette kjoler!! Fy søren som jeg ser frem til sommer!! Sommeren som var sneik jeg meg etter skyggene i stua, forbannet sola, og sovnet i forsterstilling på sofaen SÅ, denne sommeren må bli bra! Tusen takk, alt er så å si klappet og klart! Seng og vugge skal gjøres klart i helgen, og DA er ting heeeelt på stell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 11. januar 2013 #1536 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Tror ikke du har pakket for mye nei. Er sikkert bare jeg som kronisk pakker med meg for mye Noen sa at man burde ha med flere bukser siden man lett kan blø igjennom.. Så jeg tok med flere bukser jeg. Men brukte de aldri. Satt mest i senga under ei dyne så jeg kokte jo. Gadd ikke ta på meg buksa når jeg skulle avgårde å stelle mini eller hente mat. Jeg hadde jo nettopp født et barn. Jeg gir da faen i åssen jeg ser ut var tanken min Husk å pakke med sånne flippflopper!! Du bør ikke gå rundt på sokkene eller barnbent på sykehus, hilsen søstra mi som jobber der og har sett MYE. Pluss at du bør ha de på deg i dusjen Det er bra du begrenser besøket. Jeg og har litt hetta for sykdom for tia. Er med i en termingruppe på facebook for desember babyer, og der er det flere av de små som har blitt syke og innlagt på sykehus. Flere med RS viruset også. Skummelt Et ammetips.. Sykehuset i Kristiansand skal også være flinke på amming, men de gjorde noe feil i mine øyne. Noe som er viktig! Når de skulle hjelpe meg å legge lillegutt på puppen gjorde de det så lett som at de tok tak i ungen, tok i puppen min og tvang han på. En av barnepleierene var så hardhent at ho skalv for lillegutt protesterte jo.. Og jeg satt der i tårer.. Jeg visste jo ikke bedre, så hva skulle jeg si.. Men da jeg kom hjem slet jeg med å få han på selv. For det de burde gjort var jo å veileda meg i hvordan jeg skulle løse dette, ikke gjøre det for meg! Så om noen prøver å ta tak i gutten og puppen din så si NEI.. Fortell meg heller hvordan jeg skal gjøre det Siste innspurt Endret 11. januar 2013 av Kakaoen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 11. januar 2013 #1537 Del Skrevet 11. januar 2013 Hadde selv høyt blodtrykk den siste 1,5 uka i svangerskapet, så det kan jo være et tegn? Her startet riene etter at jeg hadde vært hos jordmora for å sjekke om hodet var festet(det var ikke det), så ting kan skje når som helst for deg nå. Jeg tipper det skjer 25 januar. Det er helt lov til å være sær og streng, og folk rundt deg har det bare med å respektere dine behov etter fødsel. Det er mye følelser og tanker som surrer, kroppen er sliten og masse nye inntrykk med en liten en. Så det er bare å si fra om det blir for mye eller for lite. Jeg gikk glipp av det møtet for nybakte mødre på sykehuset, tror det kan være greit å få med seg. Ellers var det lite besøk på sykehuset hos oss og, takk og lov for det. Jeg hadde behov for å komme meg først, og det respekterte folk heldigvis. Så heldig du har vært med babyutstyr da. Og ja, baby er veldig dyrt. Når babytiden er over, så kommer utgifter på andre behov.. Også kommer barnehage + utstyr. Ikke billig med barn, men herregud så verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 11. januar 2013 #1538 Del Skrevet 11. januar 2013 Glemte underveis det jeg skulle kommentere, men etterlater iallfall et spor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 11. januar 2013 #1539 Del Skrevet 11. januar 2013 Kan jeg få tilgang til bloggen din?? Pretty please?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #1540 Del Skrevet 11. januar 2013 Tror ikke du har pakket for mye nei. Er sikkert bare jeg som kronisk pakker med meg for mye Noen sa at man burde ha med flere bukser siden man lett kan blø igjennom.. Så jeg tok med flere bukser jeg. Men brukte de aldri. Satt mest i senga under ei dyne så jeg kokte jo. Gadd ikke ta på meg buksa når jeg skulle avgårde å stelle mini eller hente mat. Jeg hadde jo nettopp født et barn. Jeg gir da faen i åssen jeg ser ut var tanken min Husk å pakke med sånne flippflopper!! Du bør ikke gå rundt på sokkene eller barnbent på sykehus, hilsen søstra mi som jobber der og har sett MYE. Pluss at du bør ha de på deg i dusjen Det er bra du begrenser besøket. Jeg og har litt hetta for sykdom for tia. Er med i en termingruppe på facebook for desember babyer, og der er det flere av de små som har blitt syke og innlagt på sykehus. Flere med RS viruset også. Skummelt Et ammetips.. Sykehuset i Kristiansand skal også være flinke på amming, men de gjorde noe feil i mine øyne. Noe som er viktig! Når de skulle hjelpe meg å legge lillegutt på puppen gjorde de det så lett som at de tok tak i ungen, tok i puppen min og tvang han på. En av barnepleierene var så hardhent at ho skalv for lillegutt protesterte jo.. Og jeg satt der i tårer.. Jeg visste jo ikke bedre, så hva skulle jeg si.. Men da jeg kom hjem slet jeg med å få han på selv. For det de burde gjort var jo å veileda meg i hvordan jeg skulle løse dette, ikke gjøre det for meg! Så om noen prøver å ta tak i gutten og puppen din så si NEI.. Fortell meg heller hvordan jeg skal gjøre det Siste innspurt Hehe, blir vel mest sengesitting, ja. Tror det bare bli svigers som får komme på besøk på sykehuset, så da trenger jeg ikke annet enn den ene gravidbuksa Jadda, kjøpte crocks igår, jeg Har fått flere tips på å ha sko som tåler vann, og da er jo crocksa helt ypperlige! Usjamei, stakkars små bebisene Nei, ingen er velkommen her med basselusker innabords! Takk for ammetips!! Jeg skal ikke la noen styre verken pupp eller babyhode. Jeg har fått masse tips, og vet at det beste er at straks ungen gaper skikkelig, så er det bare å koble på Men vi får se, jeg håper det går bra. Søstra mi amma bare 3 mnd eller no, jeg håper melken min holder lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå