Nuttapia Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #1381 Del Skrevet 30. desember 2012 De har sagt det siden vi giftet oss omtrent og det er jo noen år siden, så sånn sett var vi forberedt på at de ikke kom til å bli så glade for nyheten. Mannen er vokst opp med at foreldrene ikke er glad i barn, så han tar det ikke så tungt. Jeg ble veldig overrasket for jeg er vokst opp med det motsatte, en mamma som maser og er hønemor til tusen Men helt enig med deg, jeg har jo dette med min egen mamma og det kan være litt slitsomt noen ganger. Jeg fikk nesten ikke lov til å hente julegaver fra treet fordi det kunne være noe tungt og hun tok til stadighet på magen min for å kjenne. Tenk å si ifra på forhånd at "dersom dere får barn, så.." Men virker som du ikke tar deg nær av det, Lollipop, og det er jo bra. Og da er det vel koselig at du har ei mor og din kjære har ei svigermor som veier litt opp for manglende interesse på andre siden Jeg skjønner mammaen din litt jeg, du bærer tross alt to små barnebarn. Tenk for en glede og forventning hun sitter med! Men å kjenne på magen din hele tiden, dét skjønner jeg godt at blir litt vel mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #1382 Del Skrevet 30. desember 2012 Det er vel feil å si jeg grurer meg, men jeg er litt bekymret for mengden av besøk den første tiden etter fødsel. Vi har noen VELDIG ivrige bestemødre allerede nå, og jeg er også sånn at jeg ikke tåler at folk renner ned dørene. Vi har for sikkerhets skyld 5 (!) par besteforeldre som vil ha sin del av kaka, så det at det bare er besteforeldre som slipper inn på barselshotellet det er det ikke så mye hjelp i for oss Men jeg har allerede fått øving i å si nei til besøk (magen er en veldig populær attraksjon om dagen), så det går seg vel til på et vis! Ja, som det ble nevnt over her, så går det jo an å si at max 20-30 min besøk er ok. Tenk, vi mammaene skal jo faktisk orke å ta imot et besøk, vi også. Er ikke bare baby som trenger søvn og mat. Som Marielle skriver, at tiden går litt fortere med besøk, og man ønsker jo sikkert å vise stolt frem det lille vesenet Så får vi bare være flinke til å si ifra på forhånd hva som er ok ift tid, og minne folk på at babyen skal bli med hjem, så det er ikke siste gang de ser tassen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #1383 Del Skrevet 30. desember 2012 Så bra at du har hatt det fint i jula! Håper lille pjokken klarer å snu seg snart da. Skjønner godt at du ikke er interessert i setefødsel, det hadde vært uaktuelt for meg også!! Når det gjelder hendene dine så er det noe som heter carpal-tunnell syndrom, som gir prikking og ubehag fordi man er hoven og det presser på nerver i hendene. Ikke farlig, og det går tilbake etter fødselen. Kanskje du må ta mye pauser når du spiller piano? Jeg tenker også at jeg ikke vil ha så mye besøk på sykehuset, tror det er godt med litt ro rundt seg i starten. Heldigvis tror jeg besteforeldrene har vett til å gi oss litt pusterom. Jeg grøsser av setefødsel, iallfall når dette er førstemann! Huttetu Ja, jeg tror ikke jeg skal belaste hendene så voldsomt! Kjenner at hendene blir litt mindre hovne over natta, men det er ikke helt vekk. Må drikke mer vann! Stemor lurte på hva jeg ville spise på nyttårsaften, og jeg svarte at jeg gjerne vil ha kalkun. Pinnekjøtt frister ikke, pluss at det er jo som å be om 14 ekstra kilo med vann i kroppen Godt at bebissen har rolige besteforeldre, det har igrunn tassen her også på min side er det 2 par besteforeldre, for mams og paps er skilt. Og jeg har ingen problem med å si ifra til noen av dem. Men de kjenner også sin besøkelsestid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #1384 Del Skrevet 30. desember 2012 Ja Jeg hadde enkelte slike dager også. Ikke med å spille piano vel om merke, men den følelsen Mye trykk i hendene og fingrene, som om man hadde på et kompresjonstrekk på dem.... Ser for meg det er slik med samme huden, men mere vann under Det forsvinner iallefall fort etter fødselen. Tror jeg var kvitt mesteparten av vannet etter 1 uke her Eneste tipset jeg fikk som fungerte bittelitt mot å samle mere vann var å unngå salt..... Men igjen så fikk jeg masse vann i kroppen Så jeg burde kanskje ikke uttale meg for mye! SÅ spennende siste tiden din altså! Jeg er like nygjerrig hver gang jeg setter meg på pc`n om dagene! Likevel om det er 4 uker igjen Jeg leser også overalt at det beste "mot" vann, er vann. Så nå må jeg skjerpe meg, og drikke mer. Jordmor maser også; skal du amme? Ja, da må du drikke myyyye vann nå, eller så kommer du til å bli helt uttørstet når du begynner ammingen! Ja, det renner jo av igjen, så er ikke nervøs for det! Leste symptomer på svangerskapsforgiftning, og der stod det at dersom man fortsatt er hoven og vond i kroppen etter ei natt søvn, så bør man sjekke det ut. Foreløpig ingen bekymring her. Ja, jeg er straks 36 uker!!! Fy søren..! Hele magen er kun en eneste babyklump! Dersom du fortsatt vil være sladris, så har du lov Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #1385 Del Skrevet 30. desember 2012 Vet jo ikke om generelle råd hjelper mot svangerskapsvann i kroppen Men unngå salt fordi det binder vannet i kroppen og jeg fikk også beskjed om å drikke så mye som mulig for å skylle det ut når jeg hadde hele magen full av vann i sommer. Jupp, jeg MÅ bli flinkere med vann. Jeg er litt flink da, og det hjelper å ha ei Imsdalflaske tilgjengelig hele tiden Kanskje blande inn et par dråper saft for å få litt variasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #1386 Del Skrevet 30. desember 2012 (endret) Syt litt: Nå begynner nettene å bli lange og vonde og tunge, synes jeg.. Stor gutt på tvers/skrått er faktisk ikke noe særlig, altså Herlig å kjenne at han er så aktiv og sprelsk inni der, og det er tydelig at vi slapper av, for kynnerne er det blitt mindre av. Derimot litt mensmurring i både mage og rygg har tredd frem... Ligamentsmertene er absolutt gjeldende Sambo skryter masse av meg og synes jeg er flink Igår hadde vi konsert her (vi er hos min far), og jeg har holdt ut til kl 02:00 to kvelder på rad her. Men som jeg sier til ham: Hele januar skal jeg i utgangspunktet ruge og sove, så siden dette er siste jul uten barn, så ønsker jeg å være sosial og tilstede, slik jeg alltid har vært. Jeg har aldri gått og lagt meg først, og så lenge jeg orker å være med på ting, så gjør jeg jo det Idag blir en alldeles rolig dag. Sambo og mine søsken pluss kjærester skal på byen på konsert. Dét blir for høy musikk for tassen sin del, så magen og jeg blir i huset. Netflix og ei flaske vann på høyt nivå Endret 30. desember 2012 av Nuttapia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 30. desember 2012 #1387 Del Skrevet 30. desember 2012 Så flink du har vært som klarer å holde ut så lenge. Her har vi takket for oss i selskapene i 12tiden, men dog ikke i seng for 1-2 hver kveld. Så sover til langt uttpå dagen. Skal ikke lille Tassen snu seg snart? Kjenner jeg blir litt utålmodig på dine vegne. Fort gjort det. Men bra at han slapper mer av så kynnerne blir litt mildere og mindre av. Det er virkelig ikke noe behagelig. Kos deg med Netflix og vannflaska. Ringenes Herre-filmene ligger jo ute på Netflix nå. Mange timer med film det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 30. desember 2012 #1388 Del Skrevet 30. desember 2012 Syt litt: Nå begynner nettene å bli lange og vonde og tunge, synes jeg.. Stor gutt på tvers/skrått er faktisk ikke noe særlig, altså Herlig å kjenne at han er så aktiv og sprelsk inni der, og det er tydelig at vi slapper av, for kynnerne er det blitt mindre av. Derimot litt mensmurring i både mage og rygg har tredd frem... Ligamentsmertene er absolutt gjeldende Sambo skryter masse av meg og synes jeg er flink Igår hadde vi konsert her (vi er hos min far), og jeg har holdt ut til kl 02:00 to kvelder på rad her. Men som jeg sier til ham: Hele januar skal jeg i utgangspunktet ruge og sove, så siden dette er siste jul uten barn, så ønsker jeg å være sosial og tilstede, slik jeg alltid har vært. Jeg har aldri gått og lagt meg først, og så lenge jeg orker å være med på ting, så gjør jeg jo det Idag blir en alldeles rolig dag. Sambo og mine søsken pluss kjærester skal på byen på konsert. Dét blir for høy musikk for tassen sin del, så magen og jeg blir i huset. Netflix og ei flaske vann på høyt nivå Det var ikke mye til syt! Kjekt at sambo skryter av deg, da:-) Jeg er så enkel, at jeg biter på skryt med en gang. Når mannen sier jeg er flink, så blir jeg i godt humør straks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 30. desember 2012 #1389 Del Skrevet 30. desember 2012 Du er så flink Tenk at tiden går så fort, å at nå er det jaggu ikke lenge til fødsel Jeg gleder meg sååå til å høre om den Å se lille tassen (om vi får se bilde da såklart ) Oi, klarer du å holde ut så lenge.. Her sovner jeg ikke lenge etter kl. 00-01 somregel, å må ha maaangen timers søvn Skal bli godt og komme over denne trøtthetkneika kjenner jeg! Nyt at du er oppegående, å orker å gjøre ting/være sosial.. Som du sier, i januar skal du sove å ruge. Så da er det jo greit å ha "gjort fra seg" før den tid Håper du har hatt en fin helg med konserter, å får en fin dag idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #1390 Del Skrevet 30. desember 2012 Så flink du har vært som klarer å holde ut så lenge. Her har vi takket for oss i selskapene i 12tiden, men dog ikke i seng for 1-2 hver kveld. Så sover til langt uttpå dagen. Skal ikke lille Tassen snu seg snart? Kjenner jeg blir litt utålmodig på dine vegne. Fort gjort det. Men bra at han slapper mer av så kynnerne blir litt mildere og mindre av. Det er virkelig ikke noe behagelig. Kos deg med Netflix og vannflaska. Ringenes Herre-filmene ligger jo ute på Netflix nå. Mange timer med film det. Takktakk! Jeg synes det er koselig å sitte og skravle utover kveldstimene. Blir mye stille tid frem mot fødsel, så suger til meg så mye kos og sosialt liv jeg kan. Deilig med ferie nå, slik at du får sovet ut, Asanti! Takk for utålmodigheten Skal krabbe litt på alle fire, det hjelper visst Ja, kanskje jeg skal rulle igang Ringenes Herre nok en gang. Fantastiske filmer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #1391 Del Skrevet 30. desember 2012 Det var ikke mye til syt! Kjekt at sambo skryter av deg, da:-) Jeg er så enkel, at jeg biter på skryt med en gang. Når mannen sier jeg er flink, så blir jeg i godt humør straks! Hehe!! Jeg syns jeg syter litt mye jeg, men.. Jeg synes også det er koselig med skryt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #1392 Del Skrevet 30. desember 2012 Du er så flink Tenk at tiden går så fort, å at nå er det jaggu ikke lenge til fødsel Jeg gleder meg sååå til å høre om den Å se lille tassen (om vi får se bilde da såklart ) Oi, klarer du å holde ut så lenge.. Her sovner jeg ikke lenge etter kl. 00-01 somregel, å må ha maaangen timers søvn Skal bli godt og komme over denne trøtthetkneika kjenner jeg! Nyt at du er oppegående, å orker å gjøre ting/være sosial.. Som du sier, i januar skal du sove å ruge. Så da er det jo greit å ha "gjort fra seg" før den tid Håper du har hatt en fin helg med konserter, å får en fin dag idag Hihi! Gleder meg til å fortelle også! Skal nok få lagt ut et bilde, ja Jeg gleder meg sånn til å møte ham!! Det er så rart, for han er jo våken i magen i nesten en time om gangen. Snur seg litt, hører på oss prate, og koser seg sikkert veldig. Bare noen centimeter under huden min, ligger en liten person Tusen takk søta, ha en herlig kveld du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 30. desember 2012 #1393 Del Skrevet 30. desember 2012 Jeg leser også overalt at det beste "mot" vann, er vann. Så nå må jeg skjerpe meg, og drikke mer. Jordmor maser også; skal du amme? Ja, da må du drikke myyyye vann nå, eller så kommer du til å bli helt uttørstet når du begynner ammingen! Ja, det renner jo av igjen, så er ikke nervøs for det! Leste symptomer på svangerskapsforgiftning, og der stod det at dersom man fortsatt er hoven og vond i kroppen etter ei natt søvn, så bør man sjekke det ut. Foreløpig ingen bekymring her. Ja, jeg er straks 36 uker!!! Fy søren..! Hele magen er kun en eneste babyklump! Dersom du fortsatt vil være sladris, så har du lov Jeg er selvoppnevnt sladris enda ja Kan bli oppdateringer til alle døgnets tider iallefall her Jeg klarte overhode ikke å holde ut så lenge som deg om kveldene den siste måneden, synes det er rimelig godt gjort gitt Bare vent til du får se gutten din, da tenker du nok at ojda, var det deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #1394 Del Skrevet 30. desember 2012 Jeg er selvoppnevnt sladris enda ja Kan bli oppdateringer til alle døgnets tider iallefall her Jeg klarte overhode ikke å holde ut så lenge som deg om kveldene den siste måneden, synes det er rimelig godt gjort gitt Bare vent til du får se gutten din, da tenker du nok at ojda, var det deg? Ja, du er jo våken "hele tida", så var derfor jeg tenkte at det fortsatt passer bra? Tja, blir jo spennende å se hva de neste ukene bringer, er jo ikke sikkert jeg holder ut så mye. Men jeg merker jo at trøttheten er absolutt mer tilstede når vi er hjemme, og jeg følger mere samboerns rutiner. Opp tidlig og spise, for deretter å legge meg igjen og sove til 11/12-tiden. Deretter grise-trøtt i 21-tida.. Åh, gleder meg sånn til å se ham Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #1395 Del Skrevet 30. desember 2012 Bebissen har vært våken i magen i 4 timer nå.. Er det vanlig?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 30. desember 2012 #1396 Del Skrevet 30. desember 2012 Du har kommet langt nå Nuttapia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 31. desember 2012 Forfatter #1397 Del Skrevet 31. desember 2012 Du har kommet langt nå Nuttapia! Ja, tiden flyyyr!! Og samme med deg, Mira!! 23 uker imorgen!! Oioioi...!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 31. desember 2012 #1398 Del Skrevet 31. desember 2012 Bebissen har vært våken i magen i 4 timer nå.. Er det vanlig?! Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 31. desember 2012 #1399 Del Skrevet 31. desember 2012 Så skjønt med en våken og aktiv bebis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 31. desember 2012 #1400 Del Skrevet 31. desember 2012 Koselig med en liten våken sprellemann i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå