Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Fine magen din!! :rodmer:

Nærmer oss "høygravid" nå, kjære deg!! :danse:

Satser på at gutten din legger seg slik han skal snart! Han har jo god tid til å snu seg enda! Hvis ikke kan det jo hende de gjør et forsøk på å snu han på sykehuset! :) Ordner seg nok skal du se! :) Hvis det skulle bli keisersnitt på deg, så får du bare prøve å tenke på de positive tingene med et keisersnitt; Du slipper å måtte gå over tiden og underlivet forblir som det er :laugh: Men han snur seg nok snart skal du se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fine magen din!! :rodmer:

Nærmer oss "høygravid" nå, kjære deg!! :danse:

Satser på at gutten din legger seg slik han skal snart! Han har jo god tid til å snu seg enda! Hvis ikke kan det jo hende de gjør et forsøk på å snu han på sykehuset! :) Ordner seg nok skal du se! :) Hvis det skulle bli keisersnitt på deg, så får du bare prøve å tenke på de positive tingene med et keisersnitt; Du slipper å måtte gå over tiden og underlivet forblir som det er :laugh: Men han snur seg nok snart skal du se! :)

Tusen takk, VeoVeo! :klemmer:

Ja, vi kan vel kalle oss høygravide nå, vel ;)

Ja, han bør få snudd seg i jula. Han liker jo godt at jeg stryker på ham, så jeg har rett og slett begynt å stryke lenger ned på magen, så kanskje han følger etter :fnise:

Snuing på sykehuset høres ikke helt gøy ut. Skjønner det sånn at det vil si mange timer liggende, hvor legen snur litt nå og da.

Vannet kan gå og navelstrengen kan være fort kort. USJ! Men man hører jo alltid det verste. Men fellesnevneren for snuing, er at det ikke er spesielt godt :(

At dato blir satt, og at underlivet får bli som det er, er absolutt positive ting dersom KS bli aktuelt, ja :jepp: Og jeg tror ikke jeg blir redd dersom KS er utfallet.

Hvordan går det med deg da, søte? Har magen din kommet seg, synes du? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, VeoVeo! :klemmer:

Ja, vi kan vel kalle oss høygravide nå, vel ;)

Ja, han bør få snudd seg i jula. Han liker jo godt at jeg stryker på ham, så jeg har rett og slett begynt å stryke lenger ned på magen, så kanskje han følger etter :fnise:

Snuing på sykehuset høres ikke helt gøy ut. Skjønner det sånn at det vil si mange timer liggende, hvor legen snur litt nå og da.

Vannet kan gå og navelstrengen kan være fort kort. USJ! Men man hører jo alltid det verste. Men fellesnevneren for snuing, er at det ikke er spesielt godt :(

At dato blir satt, og at underlivet får bli som det er, er absolutt positive ting dersom KS bli aktuelt, ja :jepp: Og jeg tror ikke jeg blir redd dersom KS er utfallet.

Hvordan går det med deg da, søte? Har magen din kommet seg, synes du? :popcorn:

Jeg leste faktisk litt om snuing i går, og det hørtes ikke så fælt ut, for de følger godt med på babyen når de gjør det. Eneste problemet er jo at dersom det blir gjort for tidlig, så kan de ha en tendens til å legge seg på tvers igjen før fødsel! Men han har god tid og han snur seg sikkert! :) Det kommer til å gå fint uansett hvilken måte han kommer til verden på! :biggrin:

Med meg går det bare bra! :) Magen har kommet seg ja, fortsatt ikke så veldig stor, men nå når den er blitt litt større så er jeg egentlig glad for det, syns det er strev nok å få på seg skoene med den lille jeg har! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for uke 34!! :danse:

Er nok normalt at ting går litt opp og ned, men det som er viktigst er jo at dere kommuniserer og er åpne om ting. Er dere det er det jo så mye større sannsynlighet for at alt kommer til å gå bra til slutt. Hold ut. :klemmer:

Ja, gleder meg masse til det kommer flere barn. Men før den tid vil jeg enten ha begynt med utdanning eller fått meg en bedre betalt jobb som jeg trives i. Viktig! Også må vi selvfølgelig ha en annen plass å bo. Blir dessverre litt for trangt å bo her vi bor nå. ;) Jula er for barna! Blir koselig med egne tradisjoner. :) Blir nok kjempestas neste år. :klem:

Fine magen. :hjerte: Skjønner godt du liker å vise frem magen din. Kos deg med den, for plutselig er den flat igjen. :) 20 kg, nei det vises altså ikke! Kan fort gå opp litt i slutten ja, husker jeg plutselig la på meg mye på 1 uke, hovnet opp og så ikke ut. Plutselig startet fødselen. ;)

Hyggelig at du/dere fikk et så bra sykehusbesøk! Er viktig å føle at en blir tatt godt vare på. Du er nok i trygge hender. Om du ikke føler noe kjemi med jordmora di, er det lov å spørre om det er andre på jobb. Husk det!

Også krysser jeg fingrene for at du får det slik som du ønsker under fødselen. Selv om ønskene har en tendens til å forandre seg når en er midt oppi det. ;)

Åhh.. Enn at jeg er ferdig for denne gang med alt det du snart skal oppleve. Tiden går så fooooort.. Sier det hver gang jeg er inne hos deg, tror jeg. Haha!

Min lå også på tvers i magen, men plutselig så lå han rette veien. :) Ikke stress med det. Og som jordmor sier, har han ikke snudd seg så setter de opp ks. De utfører ikke ks med mindre de har en god grunn til deg, baby på tvers er en veldig god grunn. :) Herlig å høre at du gleder deg! Du har all grunn til det.

Er veldig spent på hva navnet blir! ;) Er greit å vente med å fortelle det til han er ute, her ble det et navn jeg ikke hadde sett for meg. Hehe.

:klemmer:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste faktisk litt om snuing i går, og det hørtes ikke så fælt ut, for de følger godt med på babyen når de gjør det. Eneste problemet er jo at dersom det blir gjort for tidlig, så kan de ha en tendens til å legge seg på tvers igjen før fødsel! Men han har god tid og han snur seg sikkert! :) Det kommer til å gå fint uansett hvilken måte han kommer til verden på! :biggrin:

Med meg går det bare bra! :) Magen har kommet seg ja, fortsatt ikke så veldig stor, men nå når den er blitt litt større så er jeg egentlig glad for det, syns det er strev nok å få på seg skoene med den lille jeg har! :laugh:

Åh, håper han snur seg, asså.. Jada, vi blir jo tatt godt vare på heldigvis :hjerte;

Hvordan er det med tassen din, ligger han med hodet ned eller? Så koselig at magen din kommer seg :rodmer:

Skjønner greia med skoene.. Jeg må ha 10 minuter ekstra på nesten alt jeg skal gjøre. Til og med å legge sminke tar ekstra lang tid :ler:

Men de 2 siste dagene har vært utrolig tunge. Jeg orker såvidt å bøye meg. Og når jeg gjør det, så bobler det i magen, og det føles som om jeg klemmer ihjel ungen :riste: Skulle gjerne hatt han litt mer inni kroppen hvis du skjønner..

Veldig godt å lese at det går bra med deg, VeoVeo :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for uke 34!!

Er nok normalt at ting går litt opp og ned, men det som er viktigst er jo at dere kommuniserer og er åpne om ting. Er dere det er det jo så mye større sannsynlighet for at alt kommer til å gå bra til slutt. Hold ut.

Ja, gleder meg masse til det kommer flere barn. Men før den tid vil jeg enten ha begynt med utdanning eller fått meg en bedre betalt jobb som jeg trives i. Viktig! Også må vi selvfølgelig ha en annen plass å bo. Blir dessverre litt for trangt å bo her vi bor nå. Jula er for barna! Blir koselig med egne tradisjoner. Blir nok kjempestas neste år.

Fine magen. Skjønner godt du liker å vise frem magen din. Kos deg med den, for plutselig er den flat igjen. :) 20 kg, nei det vises altså ikke! Kan fort gå opp litt i slutten ja, husker jeg plutselig la på meg mye på 1 uke, hovnet opp og så ikke ut. Plutselig startet fødselen.

Hyggelig at du/dere fikk et så bra sykehusbesøk! Er viktig å føle at en blir tatt godt vare på. Du er nok i trygge hender. Om du ikke føler noe kjemi med jordmora di, er det lov å spørre om det er andre på jobb. Husk det!

Også krysser jeg fingrene for at du får det slik som du ønsker under fødselen. Selv om ønskene har en tendens til å forandre seg når en er midt oppi det.

Åhh.. Enn at jeg er ferdig for denne gang med alt det du snart skal oppleve. Tiden går så fooooort.. Sier det hver gang jeg er inne hos deg, tror jeg. Haha!

Min lå også på tvers i magen, men plutselig så lå han rette veien. Ikke stress med det. Og som jordmor sier, har han ikke snudd seg så setter de opp ks. De utfører ikke ks med mindre de har en god grunn til deg, baby på tvers er en veldig god grunn. Herlig å høre at du gleder deg! Du har all grunn til det.

Er veldig spent på hva navnet blir! Er greit å vente med å fortelle det til han er ute, her ble det et navn jeg ikke hadde sett for meg. Hehe.

Tusen takk, Angel :klemmer: ja, det går fort! Skriver det hver uke selv også :fnise:

Ja, vi må ta tiden til hjelp her i huset, samt litt ekstra hjelp på kveldstid også - på en eller annen måte. Sambo trenger å få lettet på trykket. Vi skal til par-samtale idag, så da skal jeg få luftet ut hva som har skjedd i det siste. Klart, alle forhold går litt opp og ned, men når det stort sett ligger i null, så må man gjøre noe drastisk.

Merker at følelsene mine er lett for ham å lure frem, og det er veldig fint. Men han må lære seg å bli glad i seg selv også, så vil vi bli et trygt og stabilt par. :Nikke:

Ja, skjønner deg godt ift utdanning og jobb. Tenker slik selv! Noe stabilt og sikkert er alfa omega, for alle parter. Jeg vurderer sterkt å begynne med en deltidsutdanning vinter 2014, for da begynner lilletassen i bhg. Vi må se hva vi får råd til. Orker ikke ha dårlig økonomi mer, det er så innmari slitsomt. Da jobber jeg heller fullt og venter med utdanning, eventuelt tar litt kurs nå og da. Jeg har en 2-årig utd fra før, men den teller ikke mye på papiret, gitt..

Hva slags utdanning tenker du på, da? :) Mulig beg har spurt om det før.. :nigo:

Jula er absolutt en høytid for barna. Blir stas å starte opp egne tradisjoner i egen familie :hjerte: Sambo har så å si null tradisjoner ift familie, så det blir spennende å se hva som er/blir viktig for ham.

Takk, jeg er stolt av magen. Men synes den er blitt veldig stor, og synes det er skummelt at den skal bli enda større! :bond: Det strekker og gjør vondt, og det hjelper jo ikke at han ligger på tvers og strekker seg ;) Toskebaby! :ler:

Er ikke så bekymret for at jeg har gått opp 20 kg, men nå kommer vannet!! Igår gikk jeg med jeans, og jeg hadde vinterstlvlene utenpå. Da jeg kom hjem og skulle hoppe inn i joggebuksa, så så det ut som om noen hadde torturert bena mine :ler: Strikkmerket etter sokken var nesten 1cm inn i benet - herreguuud! Så nå kommer vannet ja, på med støttestrømper idag, ja!! :Nikke:

Jepp, skal huske på at det er flere jordmødre på huset. Jeg er litt sær av type, og blir vel ikke mindre sør under en fødsel, så jeg trenger en jordmor som kan tåle litt bannskap, frustrerende humor og som er litt frampå. Tror jeg, men man vet jo aldri ;) Kanskje jeg er stille som en østers, og må ha en jordmor som ikke sier mer enn det aller mest nødvendigste. Det kan godt hende det også, siden jeg er litt sånn "klarer selv!!" - type. Sta, med andre ord.

Ja, blir spennende å bli litt bedre kjent med seg selv ;) Håper ikke jeg skremmer livet av sambo..

Ja, skjønner at flere gjerne skulle opplevd fødselen veldig fort igjen! Samt den store magen.

Jeg ser nå veldig frem til å bli ferdig med begge deler. Gleder meg til trilleturer langs elva til sommeren i kjole og pumps, bli i god form igjen, skogturer, etc. Er veldig glad for at våren er rundt neste sving når tassen kommer :sol:

Ja, satser på at han snur seg snart :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 34 uker! :strix:

Og så så fin mage du har! :jepp:

Ha en fin-fin tirsdag :)

Tusen takk, frøken Vims :klemmer:

Ønsker deg en riktig god onsdag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg gjorde det igår, men gjør ikke noe å gjøre det igjen i såfall :hoppe: 34 uker! :hoppe:

Lykke til på samtalen idag, håper det går bra for begge parter :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg gjorde det igår, men gjør ikke noe å gjøre det igjen i såfall :hoppe: 34 uker! :hoppe:

Lykke til på samtalen idag, håper det går bra for begge parter :klem:

Hihi, jo, tror det, men er jo ekstra koselig da :hjerte:

Tusen takk! Vi har det ålreit hjemme nå, så blir spennende å se idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah!! :sol:

Våknet nå, av meg selv!! Ringeklokka stod på kl 0900, men den har jeg jo klart å skru av på en eller annen måte :klo:

Par-samtale og julegaveshopping idag! Jeg var på H&M igår og kjøpte jakke til sambo. Synes det er på tide han får seg ei jakke som er litt pen. Til å ha på når det er til litt mere fint! Han ække så flink til å pynte seg litt, selv om han har mye fint i skapet.. De fine kule klærne og skoene blir som regel stående og støve endel, så nå må vi få snudd den trenden! Han har gått ned noen kg siden i sommer, så han trenger litt nytt som ikke ser for stort ut til ham.

Ved siden av den jakka, så må jeg kjøpe noe mer. Men hva? :bond: Noen som har forslag? :jepp: Han liker ikke smykker eller klokke, så det er lissom utelukket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker han massasje?! Mannen min elsker massasje, og trenger det pga. vond rygg. Men blir liksom mest på ferie han tar seg tid og råd til det. Så her får mannen bl.a. gavekort på massasje i tillegg til at reisen vår skulle være julegave til hverandre i år (som jeg sannsynligvis må avbestille da, fiiin julegave.... :fnise: God jul liksom - værsågod, her får du en avbestilt reise til varmenere strøk :icon_lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker han massasje?! Mannen min elsker massasje, og trenger det pga. vond rygg. Men blir liksom mest på ferie han tar seg tid og råd til det. Så her får mannen bl.a. gavekort på massasje i tillegg til at reisen vår skulle være julegave til hverandre i år (som jeg sannsynligvis må avbestille da, fiiin julegave.... :fnise: God jul liksom - værsågod, her får du en avbestilt reise til varmenere strøk :icon_lol: )

Ja, kanskje massasje hadde vært noe. Han sliter jo litt med korsryggen, men det er fordi han er lat og ikke trener slik kiropraktoren sier ;)

Det er en thai-massasje nedi byen, kanskje jeg skulle dratt han ned dit.. :Nikke:

Fin julegave, Tina - virkelig gjennomtenkt :ler:

Nei, jeg håper du orker å reise. Det klarer du! Du sier jo selv at formen blir noe bedre etter knusende ro! Så du får bare se å slappe av de neste dagene, og pakke i god tid :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julegave til mannfolk er ikke lett :sjenert: Blir ingen romantisk gave fra meg i år, finner jo ingenting.

Nei, dærsken.. Gutter elsker jo å ha serier og filmer på DVD, da..

Vinyl med et kult band, feks. Krever selvfølgelig en platespiller.

Det ga jeg til sambo et år. Platespiller. Den var skikkelig retro og kul, men han har aldri brukt den :( Den skal jeg jammen finne frem :)

Gavekort på klær. Yttertøy, super-undertøy, en årgangsvin eller en dyr whiskey, abonnement på bøker/filmer/blader.

Må det være en romantisk gave, da? Jeg har bestilt romantisk gave i år, men det er fordi jeg aldri har fått det igrunn.. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ikke være romantisk! Her får gubben to brettspill til jul, fordi jeg handlet julegavene i november og ikke orket gå rundt og lete :fnise: Men han liker jo sånt, så da går det nok bra!

Mange gode tv-serier å få på dvd nå før jul også! Men da bør du kanskje se an om du ønsker at mannen skal fortape seg foran tven en stund :fnise: Vi kan anbefale Grimm! Tror du vil like den, som likte Fringe :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, for en skikkelig TUT-mage :fnise::rodmer:

Det er vist ganske vanlig med kjempemager når baby ligger på tverrleie. Svigerinna mi var SVÆR pga. av tverrbaby, men noen uker før termin stoppet det opp litt og når magen sank (og baby snudde seg) såg hun ikke sånn uvanlig stor ut ;)

Du ser virkelig høygravid ut nå, Nutta :rodmer: Du er mye større enn hva jeg er :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...