Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Jeg har en stk veldig kosete katt. Han følger etter meg overalt, får ikke gå på do alene lengre! Han skal helst ligge på magen og tigger mat værre enn en hund. Men det særeste er at han den siste tiden har begynt å skal bade sammen med meg. Han er av rasen Maine Coon så er vant med at han er glad i vann. Men siden han har vært en skvetten liten pus fra dag 1 så ble jeg temmelig sjokkert da han satt i enden av badekaret da jeg dusjet.

Jaja, er litt godt at det er noen her å passer på meg når samboer er borte på jobb. Selv om at han kan bli litt for masete enkelte ganger. :ler:

Hihi!! :fnise: Søte den :nigo: Jeg tenker at så lenge katten bare tasser etter og er kun kos, så er det jo herlig! Synes du er heldig, Asanti! :jepp: Morsomt med dusje-pus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi!! :fnise: Søte den :nigo: Jeg tenker at så lenge katten bare tasser etter og er kun kos, så er det jo herlig! Synes du er heldig, Asanti! :jepp: Morsomt med dusje-pus!

Ja han er en god pus. :) Når han er masete er det for han skal ha maten jeg spiser, og da står han nesten oppi fatet mitt for å skal forskyne seg. Kjenner igjen når rasen beskrives som veldig lik hund. ;)

Adventskalenderen fra Brit Care ble poppis, så poppis at jeg har måtte gjemt den i en skuff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han er en god pus. :) Når han er masete er det for han skal ha maten jeg spiser, og da står han nesten oppi fatet mitt for å skal forskyne seg. Kjenner igjen når rasen beskrives som veldig lik hund. ;)

Adventskalenderen fra Brit Care ble poppis, så poppis at jeg har måtte gjemt den i en skuff.

:ler:

Uhh, slitsomt med mase-katt da, ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syte-warning:

Kynnere og menssmerter.. småkvalm og full av luft. Håper dette er normalt, for nå har jeg hatt kynnere og maserier av og på de 3 siste dager.. :klo:

Det hjelper å gå på do, men ligamentsmertene og menssmerten liker jeg ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stk veldig kosete katt. Han følger etter meg overalt, får ikke gå på do alene lengre! Han skal helst ligge på magen og tigger mat værre enn en hund. Men det særeste er at han den siste tiden har begynt å skal bade sammen med meg. Han er av rasen Maine Coon så er vant med at han er glad i vann. Men siden han har vært en skvetten liten pus fra dag 1 så ble jeg temmelig sjokkert da han satt i enden av badekaret da jeg dusjet.

Jaja, er litt godt at det er noen her å passer på meg når samboer er borte på jobb. Selv om at han kan bli litt for masete enkelte ganger. :ler:

Ååå, Maine Coon katter er så pene! Og svææære!! Skulle jeg hatt katt ville jeg hatt en sånn. :) Men er mer hundemenneske egentlig.

Syte-warning:

Kynnere og menssmerter.. småkvalm og full av luft. Håper dette er normalt, for nå har jeg hatt kynnere og maserier av og på de 3 siste dager.. :klo:

Huff da, slitsomt! :kose: Du får spørre legen din om det er normalt å ha det sånn. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syte-warning:

Har du vurdert å høre med føden/jordmor/lege om det?

Det skader ikke å ta en telefon, og mest sannsynligvis så vil de kunne gi en god forklaring på det som enten roer deg ned, eller at du tar turen ned/inn til dem for en sjekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syte-warning:

Huff :troest: Litt tidlig for at lillemann skal komme enda ja. Blir smertene regelmessige og verre må du kontakte føden! Men jeg også hadde type "menssmerter", som utviklet seg til bein og leddsmerter og hadde ingen direkte sammenheng med svangerskapet å gjøre, helt ufarlig med andre ord. (Sier menssmerter i gåseøyne fordi jeg har sjeldent menssmerter i magen, bare i ryggen/låra)

Ligasmerter kommer av at livmor er en stor muskel som har jobbet kontinuerlig nå i mange mange måneder og det begynner sikkert å ta litt på :wink: Men hold ett øye med det! Blir det for ille så må du søke råd hos jordmor/føden :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jenter! :hjerte:

Ligamentsmertene tåler jeg, det er ok.

Menssmertene er vel egentlig det røde lyset, for min del, samt når kynnerne kommer "regelmessig".. Men det har gitt seg nå. Nå føler jeg meg ok :)

Skal ta blodprøve på mandag, så da hører jeg der.

Dersom det kommer tilbake, så ringer jeg, ja. Ingen tass er velkommen enda!! Han må vente i 1 mnd til, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så ekkelt å ha det så vondt :klem: er det bedre idag?

Når man aldri har kjent sånn før, så er det jo klart at varsellampene settes igang..

Ja, er mye bedre :) Har fått tips om å drikke store mengder med vann idag. Og i natt er jeg alene hjemme, så da får jeg senga HELT for meg selv. Jeg finner ikke det negativt på noen som helst måte :)

Så det blir en rolig dag, men skal være litt ute og vandre litt, men det er bare bra tror jeg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du føler deg bedre! Sparketassen får holde seg inne en stund til :jepp:

Ja :hoppendeglad: Ikke komme enda, han er jo altfor liten :hjerte:

---

Men jeg måtte vekke´n nå, da.. For han hadde ikke beveget seg siden idag tidlig.. Etter å ha rista tutmagen et par ganger nå, så er det nå full action.. Jeg tror jeg har et kne eller en arm rett ved navlen. Så det er ser ut som store bølger på magen min når han snurrer litt på seg.

Lurer på om jeg skal stå på alle 4 og gjøre et forsøk på å få hodet hans lenger ned, asså.. Perfekt lørdagssyssel? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du fikk vekket an, å får litt action i magen ;) En arm eller kne med navlen hørtes.. rart ut :ler:

:skratte: Du får stille deg på alle fire, å få hode hans plassert godt ned ;) Hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at du fikk vekket an, å får litt action i magen ;) En arm eller kne med navlen hørtes.. rart ut :ler:

:skratte: Du får stille deg på alle fire, å få hode hans plassert godt ned ;) Hihi...

Hahahaaa :ler: Men det skal jo faktisk funke, da. Ialffall for noen.. Knærne i sofaen, mens man bøyer seg ned og legger albuene i gulvet og hviler. Så får prøve det hvis han ikke snur seg rette veien snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaaa :ler: Men det skal jo faktisk funke, da. Ialffall for noen.. Knærne i sofaen, mens man bøyer seg ned og legger albuene i gulvet og hviler. Så får prøve det hvis han ikke snur seg rette veien snart ;)

Ja men om det skal funke, så er det jo bare å sette igang da, full rulle :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men om det skal funke, så er det jo bare å sette igang da, full rulle :lur:

Jeg lover, men ikke idag.. Idag er jeg trøtt og sliten :fnise: Imorgen, kanskje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lover, men ikke idag.. Idag er jeg trøtt og sliten :fnise: Imorgen, kanskje!

Okei, men da er det greit ;) Hvor er mannen, siden du har sengen for deg selv inatt? Jeg syntes det er litt deiligt av og til når sambo er på jobb, og jeg har sengen for meg selv. Vi har jo den største sengen, den der 180x210 eller noe slik. Å jeg kan ofte våkne sidelengs :ler: Nå er jo jeg riktignok bare 158,5 lang, så jeg har jo kjempegod plass i den store sengen. Nesten som prinsesse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du.. Sånne mens smerter hadde jeg også fra jeg var der du er nå. Som ga seg hvis jeg gikk på do og tømte blæra eller toeren :fnise:

Jeg tenkte bare at det var en blanding mellom bekken vondt og luftsmerter. Men det var nok modning også :gjeiper:

Er jo ikke sikkert du kjenner på akkurat det samme som meg da. Jeg satt i bil med sånne smerter i en time. Jævla vondt. Og det ga seg bare jeg reiste meg opp. Men kom når jeg satte meg. Ga seg ikke fullstendig før jeg kom hjem og fikk kommet meg på do. Var forstoppa i tillegg :(

Håper det går bedre med deg. Det begynner å nærme seg slutten for alvor. Gud så heldig du er som får oppleve det første møtet med mini snart. Jeg savner mitt første møte og har lyst til å oppleve deg igjen og igjen og igjen :rodmer:

Ha en fin lørdagskveld :) Jeg ligger på sofan med baby på brystet og nerder meg med pc mens håndballkampen surrer i bakgrunnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men da er det greit ;) Hvor er mannen, siden du har sengen for deg selv inatt? Jeg syntes det er litt deiligt av og til når sambo er på jobb, og jeg har sengen for meg selv. Vi har jo den største sengen, den der 180x210 eller noe slik. Å jeg kan ofte våkne sidelengs :ler: Nå er jo jeg riktignok bare 158,5 lang, så jeg har jo kjempegod plass i den store sengen. Nesten som prinsesse :fnise:

Oi, dere er heldige!! Senga vår er mye mindre.. Jeg er så avhengig av å kunne snu meg dit jeg vil, samt at jeg fikser ikke når andre sover eller puster på meg ;) Sær? Nei, det har vi ikke sett!! Haha! :fnise:

Gubben har dratt på julebord med guttegjengen! Koselig :)

------

Jeg er hos søster og hennes sambo+lille nevøen min på 2. Har vært på julemarked og hilst på nissen og spist vafler og klappet esler :) Stas for store og små! Jeg er ikke vanskelig å glede, og ble helt rørt da søsters sambo sa at han hadde kjøpt pepperkakehus som vi skal pynte ikveld.. :rodmer: Sånne ting kan ikke jeg gjøre med min sambo. Dvs, jeg kan ta initiativ til å kjøpe og invitere til kos, men han hadde ikke giddet og blitt med ;)

Min svoger gjør seg flid her, med saks og papp, og har laget "eiendom" til kakehuset! Såååå kos :nigo:

Ny blir det snart taco og julebrus :hjerte:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du.. Sånne mens smerter hadde jeg også fra jeg var der du er nå. Som ga seg hvis jeg gikk på do og tømte blæra eller toeren :fnise:

Jeg tenkte bare at det var en blanding mellom bekken vondt og luftsmerter. Men det var nok modning også :gjeiper:

Er jo ikke sikkert du kjenner på akkurat det samme som meg da. Jeg satt i bil med sånne smerter i en time. Jævla vondt. Og det ga seg bare jeg reiste meg opp. Men kom når jeg satte meg. Ga seg ikke fullstendig før jeg kom hjem og fikk kommet meg på do. Var forstoppa i tillegg :(

Håper det går bedre med deg. Det begynner å nærme seg slutten for alvor. Gud så heldig du er som får oppleve det første møtet med mini snart. Jeg savner mitt første møte og har lyst til å oppleve deg igjen og igjen og igjen :rodmer:

Ha en fin lørdagskveld :) Jeg ligger på sofan med baby på brystet og nerder meg med pc mens håndballkampen surrer i bakgrunnen :)

Så koselig med hilsen fra deg, Kakaoen :hjerte:

Ja :jepp: Er akkurat slik jeg følte det idag. Har også lest meg litt frem til at det er modningsprosessen som er igang. Greit nok, godt å vite at vi funker! :nigo: Litt vondt må jeg regne med ja, har ikke hatt mye fysisk vondt hittil! Så jeg "har litt å gå på".. ;)

Ja, tenk, det første møtet!! Jeg har litt lyst til å få det filmet, jeg. Fra han kommer ut og blir lagt på brystet mitt.. Ubegripelig at det skal komme en baby ut av meg!! Tenk det!!

Håndballkamp og nevø i bakgrunnen her, men jeg misunner deg bebissen din :rodmer:

Men jeg koser meg med den gigantiske magen, jeg da..

God lørdag til dere også :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...