Fru Edderkopp Skrevet 6. desember 2012 #1181 Del Skrevet 6. desember 2012 Skjønner godt at du vil være rockemamma eg. Men du får ei travel tid framover. Du får rocke med babyen. Husk at dei kan høyra no, så syng i veg. Det likte vetlo når ho var i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 6. desember 2012 #1182 Del Skrevet 6. desember 2012 Du blir nok fort nok rockemamma, Nuttapia! Kjenner igjen det der med å ligge våken... jeg var nødt til å begynne å spise kveldmat rett før leggetid (sånn rundt 10-11 på kvelden) for å ikke våkne hulsulten midt på natta! Det har heldigvis roet seg nå da. Men det der med å våkne og ikke finne roen igjen er skikkelig guffent! Spesielt om du er som meg og er altfor sta til å gjøre annet enn å ligge der og vri deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 6. desember 2012 #1183 Del Skrevet 6. desember 2012 Heldig du er som får drive med musikken! Skjønner at det blir litt savn, men snart kommer pjokken og da har du en ny liten å lære bort musikk til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #1184 Del Skrevet 6. desember 2012 Har alltid våknet 2-3 ganger i løpet av hver natt så lenge jeg kan huske. Sover aldri en natt uten å våkne. Men å bli liggende våken som nå et helt nytt. Kanskje jeg å må prøve å bare stå opp når jeg ikke får sove før så å gå å legge meg igjen. Men da misstenker jeg at jeg sover så lenge på dagen. Er ikke så strukturert om dagen. Skjønner hva du mener. Sjeldent jeg sover ei hel natt uten å våkne. Jeg tror det er like greit å bare stå opp og sitte og gjøre noe trøtt, og få i seg noe beroligende mat eller drikke, for så å legge seg igjen. Ikke så strukturert jeg heller. Men jeg pleier å sove inn ca de timene jeg har mistet. Viktig for meg å ha ca 8 t i døgnet hvor jeg sover. Får heller prøve å være litt mer aktiv på dagtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #1185 Del Skrevet 6. desember 2012 Skjønner godt at du vil være rockemamma eg. Men du får ei travel tid framover. Du får rocke med babyen. Husk at dei kan høyra no, så syng i veg. Det likte vetlo når ho var i magen. Ja, vi får håpe skrivesperra slipper etterhvert. Har perioder hvor det er vanskelig å skrive tekster.. Når tassen blir litt større, og det går mot vår og sommer, så skal jeg tromme sammen bandet igjen Denne babyen har nok ikke noe annet valg enn å bli rocka Både mor og far spiller og holder på, så.. Han hører sangstemmen min og pianospill mange timer i uka, stakkar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #1186 Del Skrevet 6. desember 2012 Du blir nok fort nok rockemamma, Nuttapia! Kjenner igjen det der med å ligge våken... jeg var nødt til å begynne å spise kveldmat rett før leggetid (sånn rundt 10-11 på kvelden) for å ikke våkne hulsulten midt på natta! Det har heldigvis roet seg nå da. Men det der med å våkne og ikke finne roen igjen er skikkelig guffent! Spesielt om du er som meg og er altfor sta til å gjøre annet enn å ligge der og vri deg Hehe Veitu, hvis jeg spiser mye før natta, så våkner jeg og er enda mer sulten enn vanlig.. Rare greier!! Men sånn har jeg alltid vært. Kjipt.. Har endelig fått kjøpt bananer. Så slipper jeg å stå opp og ned i kalde stua midt på natten.. Brr!! Ja, er nok like sta som deg, men må begynne å ta meg sammen! Opp og hopp dersom søvnen er totalt fraværende.. Fascinerende hvor fort tiden egentlig går når man ligger tankefull midt i natten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #1187 Del Skrevet 6. desember 2012 Heldig du er som får drive med musikken! Skjønner at det blir litt savn, men snart kommer pjokken og da har du en ny liten å lære bort musikk til Jeg føler meg heldig som har en hobby som gleder både meg og andre. Det er det beste med skapende arbeid! Spesielt med barn inne i bildet Ingenting er så frigjørende som å se barn, ærlige og uten skrupler, slå løs på band-instrumenter og synge høyt, fælt og lykkelig Blir spennende å se om tassen orker noe musikk.. Kanskje han blir skikkelig fotball-gutt? Helt i orden for meg, men han får inn musikken via morsmelken uansett om han vil eller ei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #1188 Del Skrevet 6. desember 2012 Siste arbeidsdag unnagjort.. Har litt småprosjekter igjen før jul, men er godt å være ferdig med denne undervisningskvelden. Etter to timer, så var kynnerne i full action. Spiste middag ute med mannen idag, det var koselig, men orket nesten ingenting.. Og kynnerne sitter hardt i fortsatt, fytti h..!!! Tassen har det fint. Hele magen er i boblende ekstase, har hatt vondt nederst i magen idag. I bekkenet, lissom. Kanskje, bare kanskje tassen har tanker om å snu på seg..? Hadde jo vært helt strålende! Det er slitsomt med tverrleie.. Jaja, nok syt og klag fra meg!! Snart nattinatt, håper magen roer seg snart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #1189 Del Skrevet 7. desember 2012 Banan er fint.. Kynnerne kommer enda, men ikke så sterke. Skal en tur til legen for å ta blodprøve idag. Det er visst vanlig prosedyre for rhesus minus-gravide i uke 32. Og deretter i uke 36 eller noe.. Også får man en deilig antistoff-sprøyte etter fødsel.. God oppfølging der altså.. Skulle ønske jeg hadde A+ Nå har jeg mest lyst til å stå opp, men skal prøve litt til å sove litt først.. Blir hyggelig med baby som selskap i disse blåtimene.. Gleder meg til ski-VM, mandariner, bebis og perm! Og sambo skal være hjemme hele 4 uker sammen med oss, det blir veldig bra. Og godt for forholdet tror jeg! Gleder meg til en ny hverdag med lille guttebabyen.. Kjenner tålmodigheten begynner å bli litt lavere nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 7. desember 2012 #1190 Del Skrevet 7. desember 2012 Jeg håper at det ka være et tegn for at han er på vei til og snu seg, for din del Blir nok kjempekoseligt å få han ut, selskap om natten og ALL den kosen Koseligt at dere hadde en middag ute da, selvom matlysten ikke var på topp Sikkert godt for dere! Å det blir nok veldig bra når guttebassen kommer ut, å dere får være hjemme i 4 uker ilag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #1191 Del Skrevet 7. desember 2012 Ja, jeg håper det, Cathrine, at han snur seg snart. Ble ikke noe lege på meg. Jeg er jo 32 uker på mandag også. Labratoriet trenger ingen timesbestilling, så der er det drop-in anytime. Jeg er utrolig trøtt. Kynnerne ga seg ikke før jeg stod opp idag.. Trodde kynnere skal være omvendt. At de kommer når jeg er aktiv, ikke når jeg slapper av.. Teite teit!! Kynnerne kom med 5 minutters mellomrom ca. Jeg måtte google det, og det er jo helt vanlig ser jeg... Men da kalles det faktisk maserier. SÅ - hurra!! Jeg har begynt med maserier allerede Anyways! Hu sure bortskjemte katta mi er hivi ut på "låven" og peisen står i fyr og flamme. 10 blå ute, Nutta + Netflix = Hva er det med ute-katten som sutrer 1 minutt etter at hu er blitt kasta ut? Det er og vindstille på den store låven vår. Burde jeg synes synd på henne da..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 7. desember 2012 #1192 Del Skrevet 7. desember 2012 Åh, maserier allerede Jeg husker katten til mamma også var sånn. Mamma slapp ut, med en gang sto hun på terassen og ville inn igjen Jeg syntes det er litt løye at kattene ikke kan bestemme seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #1193 Del Skrevet 7. desember 2012 Åh, maserier allerede Jeg husker katten til mamma også var sånn. Mamma slapp ut, med en gang sto hun på terassen og ville inn igjen Jeg syntes det er litt løye at kattene ikke kan bestemme seg Hehe Jeg blir minst like sta som katten, jeg da.. Etter at jeg ble gravid, så har ikke katta og jeg tålt hverandre noe særlig. Jeg prøver å være kjærlig, men hun har vært EKStrEMT masete DA mister jeg tålmodigheta.. Men hun er jo en lodden katt, og vinterpelsen var på plass for 2 mnd siden. Hun er sterilisert og får mat og sover inne om natta. Hun har en STOR eiendom og en kjempespennende gammel låve som hun kan boltre seg rundt i. Jeg har lagt frem varme tepper etc, MEN alikevel velger hun å stå foran kjøkkenvindu og mjaue til hun omtrent hopper inn i vinduet fordi hun tror hun kommer inn den veien.. Teite katt.. Noen ganger tror jeg det har virkerlig klikket for henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 7. desember 2012 #1194 Del Skrevet 7. desember 2012 Hehe Jeg blir minst like sta som katten, jeg da.. Etter at jeg ble gravid, så har ikke katta og jeg tålt hverandre noe særlig. Jeg prøver å være kjærlig, men hun har vært EKStrEMT masete DA mister jeg tålmodigheta.. Men hun er jo en lodden katt, og vinterpelsen var på plass for 2 mnd siden. Hun er sterilisert og får mat og sover inne om natta. Hun har en STOR eiendom og en kjempespennende gammel låve som hun kan boltre seg rundt i. Jeg har lagt frem varme tepper etc, MEN alikevel velger hun å stå foran kjøkkenvindu og mjaue til hun omtrent hopper inn i vinduet fordi hun tror hun kommer inn den veien.. Teite katt.. Noen ganger tror jeg det har virkerlig klikket for henne Så rart at hun ikke vil være i låven da Det burde jo vært en perfekt plass og være. Og når du har lagt frem tepper åsånt.. Katter er ikke alltid like enkle å forstå Jeg er litt glad for at mine ikke har fått vært ute enda. Vi bur jo i 2 etasje. Så om de skulle vært ute, måtte vi hatt kattedører, så de kunne kommet inn når de ville. I og med at jeg har lange vakter på jobb, og sambo er gjerne på jobb i nordsjøen. Så om de vil inn når vi ikke er her, er jeg redd de går andre steder Vi har lurt på å ta dem ut noen ganger om sommeren. Men da når de først har vært ute en gang, trur jeg de vil mase mangen ganger ,og snike seg ut dørene når vi åpner dem Nei katter er ikke enkle og forstå seg på, det er hvertfall sikkert Du må bare gi pusen noen regler, sånn at hun forstår at enten er hun inne, ellers er hun ute, sånn er det bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 7. desember 2012 #1195 Del Skrevet 7. desember 2012 Katter er rare dyr... Her i huset har jeg en liten pus (liten og liten, er gigantisk!) som fant ut at når jeg gikk gravid så ville han ikke ha noe med meg å gjøre. Han gikk bort om jeg prøvde å kose, og la seg konsekvent andre plasser enn normalt dersom jeg var sidnav. Nesten litt sårende i grunn... Spurte dyrlegen om det når han ble vaksinert i sommer, og han lo litt når jeg sa at jeg var gravid. Gravide damer lukter vist annerledes og katter pleier ofte å reagere når eierne er gravide.. Makan Han "tilga" meg de siste ukene før fødselen og begynte å kose litt igjen da Etter fødselen har han vært seg selv igjen og er støtt og stadig å finne oppe i fanget. Dumt at du blir så plaget med maserier, det er så kjedelig å ikke få hvilt seg skikkelig før det braker løs med liten pjokk. Genialt at gubben blir hjemme i 4 uker! Jeg skulle ønske at min var hjemme ei ekstra uke også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #1196 Del Skrevet 7. desember 2012 Ja, har lest at katter kan reagere på lukten av gravide, så regner med at det er derfor hun er litt koko.. Og jeg tror jammen gravide kan reagere litt på katter også Deilig at dere har kosekatter, det vil jeg også ha!! Min er bare masete. Hjelper ikke med regler. Hun klikker og løper fra det ene til det andre - helt plutselig. Og når hun først koser, så legger hun seg helt inntil og fiser og klorer opp klærne vi har på oss.. Som om hun skal straffe oss for noe.. Jeg vil kalle den oppførselen for meget spesiell.. Enda vi leker med henne og hun har sine "egne" rom i huset, god plass og får mye kos og klapp. Hun står utenfor vinduet hvert 5.minutt og mjauer som en GAL! Jeg slipper henne inn kun når hun ikke maser, og jeg er nødt til å rope på henne. ..Jeg skaffet meg katt fordi den skal ta mus rundt huset her.. Hun har ikke fanga ei mus siden august.. Gjør vi noe forferdelig galt? Mate henne minimalt et par dager, sånn at hun MÅ ut å jakte, kanskje? --- Satser på at maseriene gir seg, og at det bare er en periode. Tassen legger jo godt på seg nå, men jeg tar imot maserier, så lenge han er frisk og god. Nå gleder jeg meg VELDIG til han kommer ut.. Har nettopp sett Supersize Me.. Fysj og føyh! Tenk at 17 mill amerikanere har diabetes 2!! 17 MILL!! Og det kan man takke hurtigmat-kjedene nesten ene og alene for.. 48 ts sukker i 2 liter brus. Helt vanlig i en amerikansk skole-kantine å servere sjokolade og fritert kylling, chips og pizza.. Det er TRIST! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 7. desember 2012 #1197 Del Skrevet 7. desember 2012 Ja, har lest at katter kan reagere på lukten av gravide, så regner med at det er derfor hun er litt koko.. Og jeg tror jammen gravide kan reagere litt på katter også Deilig at dere har kosekatter, det vil jeg også ha!! Min er bare masete. Hjelper ikke med regler. Hun klikker og løper fra det ene til det andre - helt plutselig. Og når hun først koser, så legger hun seg helt inntil og fiser og klorer opp klærne vi har på oss.. Som om hun skal straffe oss for noe.. Jeg vil kalle den oppførselen for meget spesiell.. Enda vi leker med henne og hun har sine "egne" rom i huset, god plass og får mye kos og klapp. Hun står utenfor vinduet hvert 5.minutt og mjauer som en GAL! Jeg slipper henne inn kun når hun ikke maser, og jeg er nødt til å rope på henne. ..Jeg skaffet meg katt fordi den skal ta mus rundt huset her.. Hun har ikke fanga ei mus siden august.. Gjør vi noe forferdelig galt? Mate henne minimalt et par dager, sånn at hun MÅ ut å jakte, kanskje? --- Satser på at maseriene gir seg, og at det bare er en periode. Tassen legger jo godt på seg nå, men jeg tar imot maserier, så lenge han er frisk og god. Nå gleder jeg meg VELDIG til han kommer ut.. Har nettopp sett Supersize Me.. Fysj og føyh! Tenk at 17 mill amerikanere har diabetes 2!! 17 MILL!! Og det kan man takke hurtigmat-kjedene nesten ene og alene for.. 48 ts sukker i 2 liter brus. Helt vanlig i en amerikansk skole-kantine å servere sjokolade og fritert kylling, chips og pizza.. Det er TRIST! Ja, dere gjør ALT galt ! ENN å gi henne et godt hjem da ?!?! Makan til tull Amrikanerne er syke på så mye... Takk lov for norge med poteter og melk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 7. desember 2012 #1198 Del Skrevet 7. desember 2012 Katter er sære dere gjør selvfølgelig ikke noe galt. De har ulik personlighet alle sammen og noen er verre enn andre å oppdra. Katten her i huset er veldig sta og tøff i trynet. Kommer stadig inn med blodig nese ører eller poter....ikke snakk om å respektere at store hunder er sterkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 7. desember 2012 #1199 Del Skrevet 7. desember 2012 Jeg har en stk veldig kosete katt. Han følger etter meg overalt, får ikke gå på do alene lengre! Han skal helst ligge på magen og tigger mat værre enn en hund. Men det særeste er at han den siste tiden har begynt å skal bade sammen med meg. Han er av rasen Maine Coon så er vant med at han er glad i vann. Men siden han har vært en skvetten liten pus fra dag 1 så ble jeg temmelig sjokkert da han satt i enden av badekaret da jeg dusjet. Jaja, er litt godt at det er noen her å passer på meg når samboer er borte på jobb. Selv om at han kan bli litt for masete enkelte ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #1200 Del Skrevet 7. desember 2012 Haha!! Katten vår er egentlig bortskjemt, skjønner jeg.. Denne pusen her har også biti godt fra seg hos de store hannkattene i nabolaget. Men hun er jæskli feig ellers Jeg er dermed glad for at det ikke er mange hunder her i nærheten, egentlig..! --- Ja, jeg er glad jeg kan spise organisk mat OG elsker å lage mat fra bånn! Men idag, har jeg faktisk lyst på pommes frites Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå