Nuttapia Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #1161 Del Skrevet 4. desember 2012 Sååå fin mage. Får meg til å savne min egen Jeg syns du har en super innstilling til fødselen. Jeg hadde samme tanke selv, at jeg gleda meg til å se hvordan jeg kom til å takle en fødsel. Og det gikk sinnsykt bra for min del Sta som et beist, og dette skal man klare!! Uten epidural var og planen min Dette med fødestillinger tenkte jeg også mye på. Men vet du.. Slutt å tenk på det!! Kommer helt an på hvor du kjenner riene, og det er nytteløst å planlegge. Jeg skulle IKKE ligge på rygg fordi jeg har hatt en del låsninger i bekkenet så tenkte det kom til å gjøre vondt. Jeg skulle stå og gå osv.. Men dette skjedde: Jeg kjente riene foran med kraftige strålinger ned i lårene. Å ligge på siden gjorde smerte MYE værre. Å sitte opp gjorde det også mer intenst. Og jeg skalv så i lårene at jeg klarte ikke stå. Så jeg endte opp halvt sittende i senga (og ja.. fortsatt sår i halebenet Og når jeg skulle presse så endte jeg opp på ryggen mens jeg holdt meg i lårene. Funka som bare rakkeren. Kjente at jeg fikk all kraft ned i rumpa :gjeiper: Så jeg gjorde ingenting av det jeg hadde tenkt i utgangspunktet Som sagt: Keep an open mind Ut skal han ihvertfall Tusen takk, Kakaoen Tipper at man kan savne magen ganske fort, ja! Herlig med noen erfarne innspill på banen her Regner med at enkelte ting føles bedre enn andre når alt kommer til alt. Jeg er iallfall bevisst på at jeg må passe på ryggen min, og trenger god støtte bakfra, dersom fødselen skal skje på den måten. Det viktigste under åpningsriene blir iallfall musikk Ganske spennende å lese om hva som funket, og ikke, hos deg. Ja, an open mind er nok alfa omega. Har man ikke vært der før, så har man jo ikke peiling på hva som venter en. Men herregud, så spennende det blir!! Mulig jeg er i overkant positiv.. Spør meg om 6 uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 5. desember 2012 #1162 Del Skrevet 5. desember 2012 Jeg er veldig gjerne sladrehanken din Da får jeg tilfredsstilt min egen nygjerrighet også vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 5. desember 2012 Forfatter #1163 Del Skrevet 5. desember 2012 Jeg er veldig gjerne sladrehanken din Da får jeg tilfredsstilt min egen nygjerrighet også vettu Haha! Ja, regnet med det Så koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 5. desember 2012 #1164 Del Skrevet 5. desember 2012 Tror bare man må tenke sånn om fødsel jeg, sånn som du tenker. Det som skjer det skjer og ikke noe vits i å grue seg eller planlegge så altfor mye. Tenker det samme her, men vet jo aldri hvordan jeg blir når det nærmer seg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 5. desember 2012 Forfatter #1165 Del Skrevet 5. desember 2012 Tror bare man må tenke sånn om fødsel jeg, sånn som du tenker. Det som skjer det skjer og ikke noe vits i å grue seg eller planlegge så altfor mye. Tenker det samme her, men vet jo aldri hvordan jeg blir når det nærmer seg da Er jo klart at det blir veldig spennende med deg! Er det slik at du MÅ ta keisersnitt, eller kan du velge..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 5. desember 2012 #1166 Del Skrevet 5. desember 2012 Er jo klart at det blir veldig spennende med deg! Er det slik at du MÅ ta keisersnitt, eller kan du velge..? Må ikke ha keisersnitt, men kan fort bli til det. Jeg holder alle muligheter åpne jeg, men ønsker jo selvsagt å føde naturlig hvis det lar seg gjøre. Som regel blir hodet til den ene festet så den første kommer greit ut, men det er den andre som kan bli et problem. Kjenner ei som fødte begge to naturlig selv om andremann lå i seteleie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 5. desember 2012 Forfatter #1167 Del Skrevet 5. desember 2012 Må ikke ha keisersnitt, men kan fort bli til det. Jeg holder alle muligheter åpne jeg, men ønsker jo selvsagt å føde naturlig hvis det lar seg gjøre. Som regel blir hodet til den ene festet så den første kommer greit ut, men det er den andre som kan bli et problem. Kjenner ei som fødte begge to naturlig selv om andremann lå i seteleie. Det blir spennende, ja! Ta det litt som det kommer.. Klart man ønsker å føde naturlig. Jeg tenker slik: når man har født først én gang, så er det kanskje enklere å føde en som ligger i seteleie.. Her blir det nok keisersnitt hvis tassen vil komme med rumpa først. Rett og slett fordi at jeg ikke har født før, og ikke har den elastisiteten der nede.. Jeg kommer til å bli livredd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 5. desember 2012 #1168 Del Skrevet 5. desember 2012 Nei det er ikke noe greit hvis de ligger i seteleie, det er veldig skummelt. Og kanskje spesielt når det bare er en det er snakk om. Ved tvillingfødsel er det som å ligge på utstilling fordi fødsel regnes som så komplisert at de har alt mulig av personell tilstede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 5. desember 2012 Forfatter #1169 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Nei det er ikke noe greit hvis de ligger i seteleie, det er veldig skummelt. Og kanskje spesielt når det bare er en det er snakk om. Ved tvillingfødsel er det som å ligge på utstilling fordi fødsel regnes som så komplisert at de har alt mulig av personell tilstede. Er jo veldig godt at dere med 2 i magen blir tatt så godt vare på Det gjør jo vi med én også, men det blir jo litt annerledes. Jeg håper for din del at fødselen blir slik du ønsker, Lollipop Har søkt litt nå angående tverrleie og seteleie. De fleste bebisser snur seg i uke 32, men dersom de ikke har snudd seg innen uke 36/37, så får man tilbud om at babyen kan vendes. Jeg håper virkelig at tassen snur seg med hodet ned snart! Heller litt sparking i ribbeina, enn at han strekker den lille lange kroppen sin på tvers. Kynner-felle #1! Fant en fin video. Stå med knærne på enden av sofa-kanten, og på skrå ned, med albuene/armene i gulvet.. Det skal jeg begynne med dersom han ikke snur seg snart.. Endret 5. desember 2012 av Nuttapia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 5. desember 2012 #1170 Del Skrevet 5. desember 2012 Du er så flott, Nutta! Kler magen din skikkelig:-D Hehe, tenker litt som deg når det gjelder fødsel, jeg og. Er litt (veldig) konkurransemenneske og har lyst å vise for meg selv at jeg klarer. Så gleder meg på en måte! Selv om jeg trodde at jeg kom til å grue meg. Men ingenting blir vel som vi har tenkt, og prøver å forberede meg på det og:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #1171 Del Skrevet 6. desember 2012 Du er så flott, Nutta! Kler magen din skikkelig:-D Hehe, tenker litt som deg når det gjelder fødsel, jeg og. Er litt (veldig) konkurransemenneske og har lyst å vise for meg selv at jeg klarer. Så gleder meg på en måte! Selv om jeg trodde at jeg kom til å grue meg. Men ingenting blir vel som vi har tenkt, og prøver å forberede meg på det og:-) Åhh, takk Tina Jeg mener at det absolutt er en sunn innstilling, det å kunne se frem mot fødsel med et smil og litt fandenivoldskhet ovenfor en sjøl. Nei, blir nok ikke slik vi tenker, men innstillingen må vi beholde så godt vi kan Ikke lenge igjen nå, Tina! Snart bare 13 uker igjen på deg! Må si jeg er glad for at jeg har/har hatt KG hele veien.. Det har virkelig gjort ventetiden kortere!!! --- Nok en morgen hvor jeg ligger og snur meg, hikketassen holder på, og jeg må stå opp tilslutt fordi jeg er så inni hampen sulten.. Usj!!! Det teite med å spise så tidlig på morgenen, er at jeg blir jo søren meg ikke mett - men desto MER sulten Tror jeg skal ta meg noen kraftige slurker med Biola og be Jon Blund om å komme en kjapp tur innom 1 gang til, for jeg vil SOVE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 6. desember 2012 #1172 Del Skrevet 6. desember 2012 Kjedeligt at du våkner så seint om natta Akkoratt det gleder jeg meg ikke så mye til, å våkne fordi jeg er sulten Håper hvertfall du fikk sove til slutt Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #1173 Del Skrevet 6. desember 2012 Kjedeligt at du våkner så seint om natta Akkoratt det gleder jeg meg ikke så mye til, å våkne fordi jeg er sulten Håper hvertfall du fikk sove til slutt Ha en fin dag Søte du Jada, sovner som regel når sambo står opp og jeg får senga for meg selv.. Så jeg var våken fra 04-07 ca, så jeg har sovet til nå.. jeg skal absolutt ikke klage, reiser ikke på jobb før 13:30 I 1.trimester våknet jeg oftere enn nå. Dersom du liker banan, Cathrine, så anbefaler jeg å ha en banan klar hvis du blir sulten. Den metter godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 6. desember 2012 #1174 Del Skrevet 6. desember 2012 Søte du Jada, sovner som regel når sambo står opp og jeg får senga for meg selv.. Så jeg var våken fra 04-07 ca, så jeg har sovet til nå.. jeg skal absolutt ikke klage, reiser ikke på jobb før 13:30 I 1.trimester våknet jeg oftere enn nå. Dersom du liker banan, Cathrine, så anbefaler jeg å ha en banan klar hvis du blir sulten. Den metter godt Wow, 3 timer våken om natten Greit du ikke skal på jobb før 13.30 da Oftere enn nå? Jeg har mye å se frem til ser jeg Hihi... Men, jeg får ta det som det kommer. Alt for å få en happy ending Banan på nattbordet var kjempesmart. Jeg liker banan veldig godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 6. desember 2012 #1175 Del Skrevet 6. desember 2012 Huff ikke noe greit å våkne tidlig og ikke få sove ut ordentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 6. desember 2012 #1176 Del Skrevet 6. desember 2012 Ushj, flere som plages med søvn. Jeg våkner stortsett mellom 3-4 og er da våken til i 5-6tiden. Sovner ikke ordentlig for etter 7. Har alltid hatt søvnproblemer, men aldri så ille som nå. Så når jeg våkner så setter jeg på en animasjonsfilm på Netflix (for å ikke få mareritt så kan jeg ikke se noe annet) Enkelte ganger sovner jeg bare kort tid etter å ha sett litt film heldigvis. Når begynte dette for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #1177 Del Skrevet 6. desember 2012 Huff ikke noe greit å våkne tidlig og ikke få sove ut ordentlig Nei, det er ikke noe særlig, men jeg ser jo at andre sliter vesentlig mer enn meg. Og jeg slutter å jobbe nå, så jeg styrer dagene selv. Så jeg har absolutt ikke ment å klage :sparke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #1178 Del Skrevet 6. desember 2012 Ushj, flere som plages med søvn. Jeg våkner stortsett mellom 3-4 og er da våken til i 5-6tiden. Sovner ikke ordentlig for etter 7. Har alltid hatt søvnproblemer, men aldri så ille som nå. Så når jeg våkner så setter jeg på en animasjonsfilm på Netflix (for å ikke få mareritt så kan jeg ikke se noe annet) Enkelte ganger sovner jeg bare kort tid etter å ha sett litt film heldigvis. Når begynte dette for deg? Jeg har alltid sovet veldig lett. Så nå må jeg sove med ørepropper, for vi bor rett ved en meget trafikert vei. Senga er 180 cm bred, tror jeg, og det er ikke noe drømmestørrelse. Ja, jeg vet, jeg er veldig kravstor Så når tankene kommer etter at jeg har vært oppe og tissa, så er jeg dømt til å ligge våken. Det er ikke slik hver natt, men jeg ser jo et mønster; når jeg er lite aktiv på dagtid, så får jeg igjen for det om natten. Det er teit. Så det må jeg ta tak i! Også må jeg lære meg å bare stå opp når jeg først har ligget en liten stund. Stå opp og spise en yoghurt, surfe litt, også legge meg igjen.. Så, nå skal jeg lære meg det Det høres ikke noe særlig ok ut å ha deg som deg, Asanti! Men jeg tviler ikke på at det er graviditeten som gjør det hele verre for deg. Usj Er det slik hver eneste natt eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #1179 Del Skrevet 6. desember 2012 Håret begynner å bli mørkere! Det er blitt rødere og dypere blondt. Hmm.. Blir spennende å se om det holder seg slik! Idag er siste dag som sanglærer. Tror jeg skal kjøpe meg ei rullekake på Kiwi og trøstespise Haha, det var faktisk sambo´s forslag Teiting.. Jeg sa at han kunne besøke meg for å dele rullekaka med meg, så slipper jeg å sutre alene Jeg må huske å ta med mic-stativ, noter og bøker +++! Skal kanskje ikke tilbake dit i det hele tatt. Det gjenstår å se. Jeg tjener uhorvelig mer på å ha sangtimer hos meg selv.. Så det blir nok heller det, ja Meeeen, det blir jo lenge til.. Nå starter en ny tid. Så får vi se da, hvordan det blir. Jeg kjenner at jeg er veldig fornøyd med denne høsten. Jeg mistet dagjobben og en stor del av lønna mi, but hey - jeg har lært meg mye annet, og jeg har begynt å jobbe innenfor et annet felt i musikkbransjen. Så det er spennende fremover, jeg gleder meg til å ta permisjon og kanskje kreativiteten kan blomstre videre. Jeg vil så gjerne fortsette med egen musikk. Bandet har stått på stedet hvil siden april SÅ, det må gjøres noe med. Jeg vil ut å spille!!! Jeg vil være rocke-mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 6. desember 2012 #1180 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg har alltid sovet veldig lett. Så nå må jeg sove med ørepropper, for vi bor rett ved en meget trafikert vei. Senga er 180 cm bred, tror jeg, og det er ikke noe drømmestørrelse. Ja, jeg vet, jeg er veldig kravstor Så når tankene kommer etter at jeg har vært oppe og tissa, så er jeg dømt til å ligge våken. Det er ikke slik hver natt, men jeg ser jo et mønster; når jeg er lite aktiv på dagtid, så får jeg igjen for det om natten. Det er teit. Så det må jeg ta tak i! Også må jeg lære meg å bare stå opp når jeg først har ligget en liten stund. Stå opp og spise en yoghurt, surfe litt, også legge meg igjen.. Så, nå skal jeg lære meg det Det høres ikke noe særlig ok ut å ha deg som deg, Asanti! Men jeg tviler ikke på at det er graviditeten som gjør det hele verre for deg. Usj Er det slik hver eneste natt eller? Har alltid våknet 2-3 ganger i løpet av hver natt så lenge jeg kan huske. Sover aldri en natt uten å våkne. Men å bli liggende våken som nå et helt nytt. Kanskje jeg å må prøve å bare stå opp når jeg ikke får sove før så å gå å legge meg igjen. Men da misstenker jeg at jeg sover så lenge på dagen. Er ikke så strukturert om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå