marielle171 Skrevet 3. desember 2012 #1141 Del Skrevet 3. desember 2012 Dersom H er usikker, så ta en tur til sykehuset likevel. Hun er jo såpass langt på vei også. En annen ting: dersom det lukter salt-aktig, så kan det være fostervann.. Tusen takk, Marielle, og samme til dere 3 Hun vil ikke til sykehuset ho. Sta sa du? jaaa veldig! men jeg vurderer å ringe føden selv imorgen jeg og da kan jeg bare si at vi kommer og dra henne med meg:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 3. desember 2012 #1142 Del Skrevet 3. desember 2012 Heldigvis var det ikke værre enn det Har tenkt lenge på å skrive her, men siden jeg somregel er inne via mobilen, når jeg er hjemme, så blir det nesten et ork å skrive så mye Men nå da jeg ikke har mobil, må jeg jo bruke dataen (kan ikke være helt utav verden ) Håper du har hatt en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 3. desember 2012 #1143 Del Skrevet 3. desember 2012 Så bra at det ikke var noe annet enn utflod. Er nok litt for tidlig å føde nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VeoVeo Skrevet 3. desember 2012 #1144 Del Skrevet 3. desember 2012 Bra at du tar det alvorlig og får det sjekket iallefall! Hvis det hjelper så har jeg opplevd det et par ganger selv i det siste, vanvittig ekkelt når det renner slik! :/ Snakket med jordmor om det i dag, hun som tok det opp faktisk og sa at det kunne være vanlig for noen med slik utflod nå Nei, de får bare holde seg inne til godt over nyttår disse guttene våre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #1145 Del Skrevet 3. desember 2012 Heldigvis var det ikke værre enn det Har tenkt lenge på å skrive her, men siden jeg somregel er inne via mobilen, når jeg er hjemme, så blir det nesten et ork å skrive så mye Men nå da jeg ikke har mobil, må jeg jo bruke dataen (kan ikke være helt utav verden ) Håper du har hatt en fin dag Nei, heldigvis vil tassen bli litt til, ja!! Håper du også har hatt en fin dag! Du er vel i hundre, søte Cathrine Så bra at det ikke var noe annet enn utflod. Er nok litt for tidlig å føde nå. Jepp!! Han er jo ikke 2 kg engang, tror jeg. Litt for liten da, ja!! Bra at du tar det alvorlig og får det sjekket iallefall! Hvis det hjelper så har jeg opplevd det et par ganger selv i det siste, vanvittig ekkelt når det renner slik! :/ Snakket med jordmor om det i dag, hun som tok det opp faktisk og sa at det kunne være vanlig for noen med slik utflod nå Nei, de får bare holde seg inne til godt over nyttår disse guttene våre! Ja, er skummelt å ikke ta slikt alvorlig, synes jeg. Det er ikke noe hyggelig dersom det skulle skje noe galt Du har også opplevd det du også, ja? Skjønner at det er ganske vanlig i disse siste ukene. Og ja, det er ekkelt når det renner nedover bena. 1.regel: Ikke kle på seg FØR man har vært på do.. Jepp, de har bare å bli inni der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #1146 Del Skrevet 4. desember 2012 32 uker Lillemann veier 1800 gram og er 38 cm. Hjernefoldene dannes, slik at hodet blir tykkere. Samt at nå legger han godt på seg, og begynner å få det blubbete utseendet til en bebis Men han bør bli inni der iallfall i 6 uker til, synes jeg. Oi.. Nå går det fort frem til fødsel.. Men jeg er usikker på om jeg vil føle det slik. Nå jobber jeg mindre og mindre, MEN det er jo en juleferie inni der. Den kommer til å gå fort. Og når januar kommer, så kommer mamma hjem og skal hjelpe meg med de siste forberedelsene. Skal si sambo slipper billig unna, dersom ikke badet skal tas, da Og det bør det jo.. Jeg tenker igrunn endel på fødsel, og følelsen som oppstår, er absolutt ikke redsel. Jeg gleder meg derimot. Jeg er min største konkurrent, og ser frem til å se hvordan jeg vil takle en fødsel. Ja, det er sikkert helt på trynet, men en slik tankegang har faktisk fått meg til å være ganske rolig, mang en gang. Så får vi se da, når han har lyst til å komme seg ut. Han er hjertelig velkommen etter nyttår, så lenge han er ferdig og klar for det. Tassen og Nutta, 32 uker - før frokost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 4. desember 2012 #1147 Del Skrevet 4. desember 2012 Fine magen og hurra for 32 uker! Jeg henger på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 4. desember 2012 #1148 Del Skrevet 4. desember 2012 Looking gooooood nutta Ja, han har bare med og holde seg der inne til etter nuttår Jeg trur tiden kommer til og gå kjempefort, det har den jo gjort til nå også Å det er jo akkoratt som om du har en lang feri nå, å ferier går alltid fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 4. desember 2012 #1149 Del Skrevet 4. desember 2012 32 uker! og nydeligste tasse-mage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #1150 Del Skrevet 4. desember 2012 Fine magen og hurra for 32 uker! Jeg henger på Tusen takk! Ja, det er innmari godt å se at du henger på fortsatt Looking gooooood nutta Ja, han har bare med og holde seg der inne til etter nuttår Jeg trur tiden kommer til og gå kjempefort, det har den jo gjort til nå også Å det er jo akkoratt som om du har en lang feri nå, å ferier går alltid fort Takk Ja, tiden kommer nok til å gå fort. Gleder meg til å ta han med meg hjem 32 uker! og nydeligste tasse-mage! Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 4. desember 2012 #1151 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) 32 uker Lillemann veier 1800 gram og er 38 cm. Hjernefoldene dannes, slik at hodet blir tykkere. Samt at nå legger han godt på seg, og begynner å få det blubbete utseendet til en bebis Men han bør bli inni der iallfall i 6 uker til, synes jeg. Oi.. Nå går det fort frem til fødsel.. Men jeg er usikker på om jeg vil føle det slik. Nå jobber jeg mindre og mindre, MEN det er jo en juleferie inni der. Den kommer til å gå fort. Og når januar kommer, så kommer mamma hjem og skal hjelpe meg med de siste forberedelsene. Skal si sambo slipper billig unna, dersom ikke badet skal tas, da Og det bør det jo.. Jeg tenker igrunn endel på fødsel, og følelsen som oppstår, er absolutt ikke redsel. Jeg gleder meg derimot. Jeg er min største konkurrent, og ser frem til å se hvordan jeg vil takle en fødsel. Ja, det er sikkert helt på trynet, men en slik tankegang har faktisk fått meg til å være ganske rolig, mang en gang. Så får vi se da, når han har lyst til å komme seg ut. Han er hjertelig velkommen etter nyttår, så lenge han er ferdig og klar for det. Tassen og Nutta, 32 uker - før frokost Så fin mage!! Jeg ser på fødselen på samme måte som deg faktisk. Mulig jeg er naiv, men jeg ser på fødselen som en utfordring som jeg skal takle ved å forberede meg godt. Selvfølgelig er det begrenset hvor mye man kan forberede seg, og jeg aksepterer at jeg egentlig ikke har noen kontroll over hvordan fødselen kommer til å utarte seg, men jeg tenker at hvis jeg fortsetter moderat trening sånn at jeg er i fysisk god form, og fortsetter å lærer meg pusteteknikker og smertehåndtering på gravidyoga, så skal jeg fikse dette fint! Og går det skeis og ender i keisersnitt, ja, da er det faktisk noe jeg ikke har kontroll over. Så jeg har heller ingen vonde følelser ifht fødselen, faktisk så gleder jeg meg Endret 4. desember 2012 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 4. desember 2012 #1152 Del Skrevet 4. desember 2012 Hurra for 32 uker!! Kjempefine babymagen!! Det går nok ganske fort nå ja, jula er jo rett rundt hjørnet og når den er overstått er det jo ikke lenge igjen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #1153 Del Skrevet 4. desember 2012 Så fin mage!! Jeg ser på fødselen på samme måte som deg faktisk. Mulig jeg er naiv, men jeg ser på fødselen som en utfordring som jeg skal takle ved å forberede meg godt. Selvfølgelig er det begrenset hvor mye man kan forberede seg, og jeg aksepterer at jeg egentlig ikke har noen kontroll over hvordan fødselen kommer til å utarte seg, men jeg tenker at hvis jeg fortsetter moderat trening sånn at jeg er i fysisk god form, og fortsetter å lærer meg pusteteknikker og smertehåndtering på gravidyoga, så skal jeg fikse dette fint! Og går det skeis og ender i keisersnitt, ja, da er det faktisk noe jeg ikke har kontroll over. Så jeg har heller ingen vonde følelser ifht fødselen, faktisk så gleder jeg meg Takk Jeg synes ikke du er naiv. Vi har alle være måter å forberede oss. Vi to tenker tydeligvis ganske likt Du er jo veldig aktiv, og trener, det gjør ikke jeg Men jeg har en stor yoga-ball som jeg har tenkt til å sitte og rulle litt på, spesielt etter at han har festet seg og vi nærmer oss nedkomsten. Har du noen enkle tips til styrke, forresten? Bena har jeg alltid vært sterk i, men kanskje du har noen rumpe/lår/rygg-øvelser? Ja, det å akseptere at ting kan ta en fullstendig annen vending enn det man trodde, er viktig å forberede seg på Flyte med, og heller bruke tiden på hva som føles godt og best for deg der og da. Jeg innbilder meg at å stå på knærne og føde, eller i prekestol, eller ligge i vann kan være det beste for min del. Rett og slett fordi jeg har såpass svai i ryggen, at det vil bli en belastning å føde mens jeg ligger på ryggen. Jeg kommer ikke til å føle at jeg får motstand bak, når jeg skal presse. Min søster har samme svai, og hun sliter med korsyggen og halebenet ennå, etter 2 år.. Angående pusteteknikk så setter jeg min lit til egen kunnskap. Jeg er vokalist, og jeg puster generelt med magen. Pusten er utrolig viktig for meg når jeg gir sangtimer, og når jeg synger selv, så føler jeg har ok teknikker inne, pluss at jeg har sterke magemuskler pga sangen. Synge og bruke muskler og pust skal jeg gjøre helt frem til fødsel Hurra for 32 uker!! Kjempefine babymagen!! Det går nok ganske fort nå ja, jula er jo rett rundt hjørnet og når den er overstått er det jo ikke lenge igjen!! Tuuusen takk, My Ja! 2 uker og 6 dager til julaften (herregud, jeg må på gave-shopping! *vil ikke*) og tiden etterpå kommer til å gå veldig fort. Snart er han her! Herlighet, som tiden har flydd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 4. desember 2012 #1154 Del Skrevet 4. desember 2012 Hurra for 32 uker! Godt å høre at det kun var utflod, skjønner godt du ble redd.. Bor selv så nære sykehuset og vet det hjelper litt på i forhold til div bekymringer. Så bra at samboer var så hjelpsom og rolig! Krysser fingrene for at det holder seg slik til fødsel! Ps. husk å pakke ned nistemat til både deg og samboer, kan fort bli noen timer på føden. Uten mat og drikke, duger helten ikke. Er virkelig ikke lenge igjen til deg nå. Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #1155 Del Skrevet 4. desember 2012 Hurra for 32 uker! Godt å høre at det kun var utflod, skjønner godt du ble redd.. Bor selv så nære sykehuset og vet det hjelper litt på i forhold til div bekymringer. Så bra at samboer var så hjelpsom og rolig! Krysser fingrene for at det holder seg slik til fødsel! Ps. husk å pakke ned nistemat til både deg og samboer, kan fort bli noen timer på føden. Uten mat og drikke, duger helten ikke. Er virkelig ikke lenge igjen til deg nå. Spennende! Ja!! Ja, det er godt å bo nær sykehuset og byen. Det gjør at jeg forholder meg ganske så rolig Matpakke skal skrives opp, ja! Det har jeg ikke tenkt på.. Men nå har vi iallfall prøvd å pakke bagen 1 gang, så neste gang får vi nok med oss alt. Skal lage en egen liste å henge opp på kjøleskapet over ting som må pakkes rett før vi reiser ned. Når riene setter igang, så skjønner jeg jo at de fleste har ok med tid før de reiser på sykehuset. Så da rekker vi nok det vi skal gjøre før det skjer. Kanskje! Men klærne etc til lillemannen skal ligge klart i bagen Tipper at hente-settet etc får vi jula, så da skal det også legges på plass Nei, ikke lenge igjen! Med tanke på at din W er over 5 mnd, så er det jo helt tydelig at denne tiden har flydd som en virvelvind! Og jeg er nok litt glad for det, men tiden fra februar av, kan godt vare litt synes jeg... Koselig å se deg innom her, Angel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 4. desember 2012 #1156 Del Skrevet 4. desember 2012 Tuuusen takk, My Ja! 2 uker og 6 dager til julaften (herregud, jeg må på gave-shopping! *vil ikke*) og tiden etterpå kommer til å gå veldig fort. Snart er han her! Herlighet, som tiden har flydd!! Nå trodde jeg faktisk du hadde skrevet feil, men du har jo søren meg rett!! Det er bare 2 uker og 6 dager til julaften!! *stresse* Har altfor mye å gjøre før det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 4. desember 2012 #1157 Del Skrevet 4. desember 2012 Flotte Nuttapia og FLOTTE magen Er så godt å lese at du gleder deg til fødselen. Det er en fantastisk opplevelse. Du får virkelig testet hva man klarer rent psykisk, og der er du knallstert Tror du klarer det lett som en biff jeg! Og pustingen har du kontroll på! Gleder meg til den dagen kommer og jeg får lese om din opplevelse Du får mase litt på gubben om badet slik at han har noe å sette fingrene i Og mammaer er bare best! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #1158 Del Skrevet 4. desember 2012 Nå trodde jeg faktisk du hadde skrevet feil, men du har jo søren meg rett!! Det er bare 2 uker og 6 dager til julaften!! *stresse* Har altfor mye å gjøre før det!! Haha!! Ja, tiden går - julegavene gjenstår!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #1159 Del Skrevet 4. desember 2012 Flotte Nuttapia og FLOTTE magen Er så godt å lese at du gleder deg til fødselen. Det er en fantastisk opplevelse. Du får virkelig testet hva man klarer rent psykisk, og der er du knallstert Tror du klarer det lett som en biff jeg! Og pustingen har du kontroll på! Gleder meg til den dagen kommer og jeg får lese om din opplevelse Du får mase litt på gubben om badet slik at han har noe å sette fingrene i Og mammaer er bare best! Takk, søte Ja, du tror jeg klarer det bra, ja Det er veldig koselig! Jeg gleder meg til å dele min opplevelse med dere. Er deilig å ikke grue seg. Men kan jo hende, som noen sier, at når kynnerne blir vondere etc, at grua kommer.. Men, da tenker man kanskje ikke på annet enn at man vil få ut ungen Du får si ifra hvis du vil være sladris, men skjønner hvis du ikke vil ta deg tid til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 4. desember 2012 #1160 Del Skrevet 4. desember 2012 Sååå fin mage. Får meg til å savne min egen Jeg syns du har en super innstilling til fødselen. Jeg hadde samme tanke selv, at jeg gleda meg til å se hvordan jeg kom til å takle en fødsel. Og det gikk sinnsykt bra for min del Sta som et beist, og dette skal man klare!! Uten epidural var og planen min Dette med fødestillinger tenkte jeg også mye på. Men vet du.. Slutt å tenk på det!! Kommer helt an på hvor du kjenner riene, og det er nytteløst å planlegge. Jeg skulle IKKE ligge på rygg fordi jeg har hatt en del låsninger i bekkenet så tenkte det kom til å gjøre vondt. Jeg skulle stå og gå osv.. Men dette skjedde: Jeg kjente riene foran med kraftige strålinger ned i lårene. Å ligge på siden gjorde smerte MYE værre. Å sitte opp gjorde det også mer intenst. Og jeg skalv så i lårene at jeg klarte ikke stå. Så jeg endte opp halvt sittende i senga (og ja.. fortsatt sår i halebenet Og når jeg skulle presse så endte jeg opp på ryggen mens jeg holdt meg i lårene. Funka som bare rakkeren. Kjente at jeg fikk all kraft ned i rumpa :gjeiper: Så jeg gjorde ingenting av det jeg hadde tenkt i utgangspunktet Som sagt: Keep an open mind Ut skal han ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå