Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hoho! Permisjonslogistikken er tatt, og vi har fordelt uker og dager *puh* Blir veldig bra :laugh:

Endelig en meget positiv sambo :hjerte: Godt å se!!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hoho! Permisjonslogistikken er tatt, og vi har fordelt uker og dager *puh* Blir veldig bra :laugh:

Endelig en meget positiv sambo :hjerte: Godt å se!!

Godt å høre at han er postiv da!! :) :) Hvor tid begynner permisjonen din da, og hvor mange uker skal du ha? :)

Skrevet

Godt å høre at han er postiv da!! :) :) Hvor tid begynner permisjonen din da, og hvor mange uker skal du ha? :)

Utifra terminen min, så starter min permisjon 9.januar. Og jeg skal dermed ha fri i tilsammen 41 uker + 1 dag. Han skal ha 5 uker + 6 dager. = 47 uker, 100%.

Og han har jo også 5 uker ferie som han skal ta ut, så får vi litt tid sammen også.

Vi har tenkt riktig, ikke sant? :klo:

Skrevet

Men går det opp, fars kvote er jo på 12 uker?

Skrevet

Men går det opp, fars kvote er jo på 12 uker?

Tenkte jeg også på... Hvis dere skal ha 100%, blir det totalt 47 uker og 12 av de er til far. Ihvertfall slik jeg har forstått det i følge hjemmesidene til nav?

Skrevet

Åååja, jeg trodde det var vekgfritt for far. At han kan velge selv, inntil 12 uker?

Så han MÅ ha 12 uker?

Haha, luksusproblem!! Men det går jo fint da..

Skrevet

Åååja, jeg trodde det var vekgfritt for far. At han kan velge selv, inntil 12 uker?

Så han MÅ ha 12 uker?

Haha, luksusproblem!! Men det går jo fint da..

Ja 12 uker er forbeholdt far. Det betyr at du kan ta max 30 uker om dere går for 100% utbetaling :)

Man kan søke om at mor kan overta uker fra far, men det må være en veldig god grunn til det før de godkjenner noe slikt.......

Skrevet

Ja 12 uker er forbeholdt far. Det betyr at du kan ta max 30 uker om dere går for 100% utbetaling :)

Man kan søke om at mor kan overta uker fra far, men det må være en veldig god grunn til det før de godkjenner noe slikt.......

Ahaaa, takk for svar :laugh:

Det betyr mer fri (les: jobb) for meg, og det er herlig!! :danse:

Skrevet

Ahaaa, takk for svar :laugh:

Det betyr mer fri (les: jobb) for meg, og det er herlig!! :danse:

Så herlig å lese om en positiv samboer :danse:

Nyt det og nyt hverandre :hjerte::fnise:

• Liker 1
Skrevet

Ja.. Jeg er veldig glad for det! :) Men det er alltid lusking i gråslysningen, hvis dere forstår..

Hadde jeg ikke tatt opp dette igår, så hadde vi fortsatt ikke hatt planen klar. Og han er veldig vanskelig å forholde seg til når det er nye ting han skal sette seg inn i. Han beklager for at han må stille spørsmål, og beklager og unnskylder, og beklager litt igjen... :klo:

Er vanskelig å gjøre slike ting sammen, for han slapper ikke av, og tror han må ha svarene på alt når vi sitter og drøfter ting.. Men han roet seg etter en stund, og det var når han så hvor mye fri han faktisk kunne ta.

Og heldigvis, han har rettet opp i 12-uker´n;

Planen er godkjent på jobben hans, og han skal til og med ha permisjonsdager utover i 2014, for jeg vil ikke ha tassen i barnehagen 100%. Det trenger han ikke være heller, fordi jeg er selvstendig næringsdrivende og styrer dagene selv.

Så det vil også si at sambo er hjemme 1-2 dager i uka en periode etter jul neste år også. Det er fint! Og det er kos for oss alle 3 :hjerte:

Skrevet

Så fin mage!! :strix: Og så bra at dere begge er fornøyde med permisjonsfordelinga! :jepp:

Skrevet

Så fin mage!! :strix: Og så bra at dere begge er fornøyde med permisjonsfordelinga! :jepp:

Tusen takk, søte My!!

Ja, jeg tror det blir veldig bra med permisjonsfordelingen slik! :jepp: Sambo synes det er veldig ok å kunne dele det opp, slik at han er litt hjemme, og litt på jobb.

Vi skal ha hele august sammen neste år, men det blir det hele. Jo, også at han er en ekstra uke hjemme i februar, etter fødsel. Så han kommer til å være hjemme 3 uker etter fødsel, det blir bra, for etter det blir jeg alene på dagtid. Men det skal vel gå fint :Nikke:

Skrevet

31+3 (egentlig 31+2 iflg jm)

Syte-stolt-innlegg idag..

Vært hos jordmor! Hun er så søt. Sambo kalte henne barnslig, men hun er jo alldeles pedagogisk.

Hun forklarte fødselsforløpet for oss ved å vise oss bilder og film og greier. Koselig.. Og jeg klarte som vanlig ikke å holde tårene tilbake da jeg så den nydelige lille babyen bli født :rodmer: Tror mannen var litt blank i øya også :hoho:

Urinen var prikkfri, blodtrykket var fint og ellers alt bra. Babyen svinger litt opp og ned på siden. Han lå i tverrleie da hun sjekket magen min. Tassens puls var på 140, men hun måtte telle 3 ganger, for først var han nesten oppe i 160. Men han hadde akkurat turna noe vilt inne i magen min før jeg la meg på benken, så... ;) Rampunge!!

Håper han har vett nok til å snu seg med hodet ned og bli der..! Jeg får så voldsomt med kynnere når han ligger på tvers!

Apropos kynner, fikk den værste kynneren isted, etter 2 timer på stol hos jordmor. Vi var på vei til bilen, og det gjorde så INN I HE***E vondt! Hun sa at jeg ikke skulle bruke muskler når kynnerne kommer, så jeg pustet og prøvde å slappe av så godt jeg kunne - mens jeg gikk. AU! Men, det hjalp! Men fytti, det var ubehagelig..

Greit med litt forsmak egentlig. Bare at neste gang det kommer, så håper jeg at jeg ikke er på vei til jobb! ;)

MEN - bank i bordet - jeg har jobbet i hele DAG og KVELD, så jeg er fornøyd.

Blir tidlig kveld på Nutta nå.. Deilig å endelig kunne sove litt om natten igjen!!

Ønsker dere alle en god kveld og natt :hjerte:

Skrevet

Hihi, stressopp-tassen din er jo den perfekte match til stressopp-frøkna mi jo :fnise:

Disse kynnerne er virkelig ikke noe gøy! Mine blir bare tyngre og tyngre, men ikke direkte vonde.

Ta vare på deg selv og la kroppen få ro når den trenger det :hug:

God natt :)

Skrevet

Hihi, stressopp-tassen din er jo den perfekte match til stressopp-frøkna mi jo :fnise:

Disse kynnerne er virkelig ikke noe gøy! Mine blir bare tyngre og tyngre, men ikke direkte vonde.

Ta vare på deg selv og la kroppen få ro når den trenger det :hug:

God natt :)

Jupp, nå er det snart jobbfri på meg, så skal virkelig begynne å slappe av!

Må overleve denne helgen med forestillinger, så blir det bra :) jeg gleder meg utrolig mye til å kose meg hjemme. Jeg er jo stort sett hjemme på dagtid allerede, men jeg kjenner at jeg er litt mer glad i stua mi nå, enn før. Også er det jo så mye koselig å ordne fremover! :jepp:

Barnetøy, leker, skru sammen møbler etc :nigo: Blir stas å få ting på plass :hoppendeglad:

Ta vare på deg selv du også, søta :klemmer:

Skrevet

Det hørtes virkelig ikke noe godt ut! Håper du slipper unna så mange av dem :klem:

Skrevet

Det hørtes virkelig ikke noe godt ut! Håper du slipper unna så mange av dem :klem:

Takk :)

Ja.. rare greier! Det smalt til i ryggen og jeg fikk skikkelige menssmerter.. Det stakk noe så innmari overalt!

Sånt kan heller komme helt på slutten, synes jeg ;)

Klem tilbake :hjerte:

Skrevet

Så kjipt med vonde kynnere :( Jeg har begynt å få noen kraftige selv, ikke vonde, men såpass ubehagelige at jeg føler for å stoppe opp hvis jeg er ute og går.

Ha en fin-fin fredag! :)

Skrevet

Håper du slipper mange slike kynnere fremover! Det er helt greit om slike venter til litt nærmere fødsel syns jeg, så man slipper å gå i ukevis med vonde kynnere!

Ha en fin helg, Nuttapia :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...