Bolla! Skrevet 20. november 2012 #1001 Del Skrevet 20. november 2012 Hurra for 30 uker Nå er det virkelig siste etappe! Håper bekkenet er bedre i dag! Jeg blir i allefall ikke bedre av å ligge med pute mellom bena, så det kan være tilfelle hos deg også. Og den magen din er fortsatt helt nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 20. november 2012 Forfatter #1002 Del Skrevet 20. november 2012 Det er lov å klage litt! Jeg klager selv rett som det er Kjipt med furten samboer da Min er også litt langsint, så når han først er sur/fornærmet/sint så går det gjerne litt tid før han er blid igjen uansett hvor mye jeg ber om unnskyldning. Utrolig frustrerende! Takk Ja, han misforstår - som vanlig. Han drar ting så langt. Jeg er i en posisjon nå, hvor jeg ikke kan fortelle ham om ting jeg tenker på, eller om det er ting som plager meg - og jeg ikke forstår hvorfor. Gravid-hormoner, forstå det den som kan.. Så her står jeg og stanger i veggen, for å si det slik.. Men men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. november 2012 #1003 Del Skrevet 20. november 2012 Så fiiin mage! Kjipt med samboeren din. Men det virker som om dere prøver å ordne opp i problemene, og det er jo kjempebra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 20. november 2012 #1004 Del Skrevet 20. november 2012 Hipp hurra for 30 uker!! Bare 10 igjen!! Dumt at du føler at du ikke kan snakke med samboeren om det du vil, uten at han tar det ille opp. Men samtalene dere har hjelper helt sikkert, selvom noen kan bli litt furtne i ettertid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 20. november 2012 Forfatter #1005 Del Skrevet 20. november 2012 Så fin mage!! Tenk at det bor en sprell levende liten gutt inni der! Tenkt, det er noe av det mest verdagslige som skjer her på jorden, men samtidig det mest magiske man kan oppleve Hihi, tusen takk, Frøken Vims Ja, disse små magiske barna Nyyydelige babymagen Høres ut som du har det meste under kontroll Takk, Lollipop Joda, jeg har vel egentlig det Må bare få alt organisert. Gleder meg til juleferie og permisjon nå.. Og er selvfølgelig veldig glad for at jeg fortsatt ikke har hatt behov for å ha sykemelding. Det er virkelig en nydelig mage du har, og tuter veldig ut nå Tenk at det vil være en nydelig liten krabat der Takk, søta Klart han er nydelig...og rar - akkurat som foreldra sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 20. november 2012 Forfatter #1006 Del Skrevet 20. november 2012 Hurra for 30 uker Nå er det virkelig siste etappe! Håper bekkenet er bedre i dag! Jeg blir i allefall ikke bedre av å ligge med pute mellom bena, så det kan være tilfelle hos deg også. Og den magen din er fortsatt helt nydelig! Jeeee!!! Ja, det er siste etappe! Men skal absolutt ikke klage, jeg synes tiden har gått/går veldig fort, jeg Nei, ekstra pute i senga skal jeg kutte ut. Bekkenet har klart seg helt ok til nå, så jeg skal ikke lage meg problemer de siste ukene, iallfall! Det er så lite som skal til før noe blir vondt, så må slappe av og skynde seg sakte Takk, Mala Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 20. november 2012 Forfatter #1007 Del Skrevet 20. november 2012 Så fiiin mage! Kjipt med samboeren din. Men det virker som om dere prøver å ordne opp i problemene, og det er jo kjempebra! Takk, Belle Hipp hurra for 30 uker!! Bare 10 igjen!! Dumt at du føler at du ikke kan snakke med samboeren om det du vil, uten at han tar det ille opp. Men samtalene dere har hjelper helt sikkert, selvom noen kan bli litt furtne i ettertid... JAAAA - KUN 10!!! OiOiOiOi!! -------------------------------------- Ja, jeg føler at JEG prøver iallfall. Jo, han er med på samtalene og prater mye der.. Men det virker som om det preller av som vann på gåsa.. Jeg får bare svelge 1000 kameler og holde kjeft inntil jeg forstår at han har latt noe fra samtalen synke inn.. Det er så tungt å tenke at lille babyen skal høre pappas sure stemme. Når pappaen ikke har noen grunn til å være irritert.. Men JEG klarer meg. Jeg tåler litt. Baby er viktigst. Dermed basta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 20. november 2012 #1008 Del Skrevet 20. november 2012 Det er nok ganske vanlig med diskusjoner når det er så lite tid igjen til dere skal bli 3. Den forandringen dere venter dere kan ubevisst påvirke dere, spesielt en pappa, vi damer føler jo alt og får masse følelser for babyen allerede når de begynner å bevege seg litt, mens fedre må innbille seg hvordan det er. Er dårlig på å formulere meg riktig, men alt ordner seg søte deg Nyt de siste 10 ukene!! DET går FARLIG fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 20. november 2012 Forfatter #1009 Del Skrevet 20. november 2012 Det er nok ganske vanlig med diskusjoner når det er så lite tid igjen til dere skal bli 3. Den forandringen dere venter dere kan ubevisst påvirke dere, spesielt en pappa, vi damer føler jo alt og får masse følelser for babyen allerede når de begynner å bevege seg litt, mens fedre må innbille seg hvordan det er. Er dårlig på å formulere meg riktig, men alt ordner seg søte deg Nyt de siste 10 ukene!! DET går FARLIG fort! Takk, Mira. Skjønte godt hva du mente Sku tro det var han som var full av hormoner!! Han skal være glad han ikke bor sammen med en hormonbombe, som alltid er ustelt, som hyler og skriker for ingenting, og som ikke gidder og gjøre noe. Jeg skal nyte de siste 10 så godt jeg kan og satser hardt på at jeg får beholde den gode helsa så lenge jeg kan Ha en god kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 21. november 2012 Forfatter #1010 Del Skrevet 21. november 2012 Hurra for 30 uker Nå er det virkelig siste etappe! Håper bekkenet er bedre i dag! Jeg blir i allefall ikke bedre av å ligge med pute mellom bena, så det kan være tilfelle hos deg også. Og den magen din er fortsatt helt nydelig! Forresten, Mala! Du skrev innlegg nr 1000 i boka mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 21. november 2012 Forfatter #1011 Del Skrevet 21. november 2012 Forresten, Mala! Du skrev innlegg nr 1000 i boka mi Nei, jeg regnet feil! Hmm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 21. november 2012 Forfatter #1012 Del Skrevet 21. november 2012 Cathrine har innlegg nr 1000. Men Malas 1001 er også magisk! ...ok, er jeg rar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 21. november 2012 #1013 Del Skrevet 21. november 2012 Huff da.. Her fungerte det veldig bra med dyne eller stor pute mellom bena. Du må nesten bare prøve deg frem. Håper du finner ut en måte som fungerer bra for deg! I noen forhold så er det mannen som får alle gravidhormoner, hihi. Han er nok typen som kjenner veldig på energier tenker jeg, blandet med stolthet og usikkerhet. Men jo mer dere er åpne om det og mer obs han blir på det jo bedre blir det. Du får bare trekke deg unna og bare la han få surne litt, han kommer nok tilbake til virkeligheten skal du se. For en fiiin mage! Du ser utrolig flott ut. Skal love deg at det er het merkelig når magen er borte! På alle måter. Plutselig kan du knyte igjen skoene dine, ta på deg sokker, puste.. Ja, alt! Men samtidig så kommer du nok til å savne de søte sparkene, hikken, den herlige følelsen av å ha en liten baby i magen. Så nyt magen, til tross for at det er tungt og vanskelig mot slutten. Det er verdt det i det lange løp og du får den premien til slutt. Herlig å høre at dere gleder dere, for det har dere virkelig god grunn til! Er helt magisk! Bruk tid på hverandre som kjærester, dra på restaurant, kino og andre ting som kan bli vanskelig når babyen har kommet til verden. Greit å få malt ferdig senga ja, plutselig er han der. Om det skulle skje er det jo ikke krise, han kan jo ligge i vognbag'en eller i senga sammen med mammaen og pappaen sin. Ull er gull! Både for mor og barn. Her blir det for det meste brukt ull på lillegull, vanlige hverdagsklær blir ikke like mye brukt som vi trodde. I begynnelsen gikk det i body og strømpebukse, og evt sokker på. Klærne er jo bare i veien.. Har du søknaden i orden? Er bare å rope ut om du trenger hjelp altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 21. november 2012 Forfatter #1014 Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Huff da.. Her fungerte det veldig bra med dyne eller stor pute mellom bena. Du må nesten bare prøve deg frem. Håper du finner ut en måte som fungerer bra for deg! I noen forhold så er det mannen som får alle gravidhormoner, hihi. Han er nok typen som kjenner veldig på energier tenker jeg, blandet med stolthet og usikkerhet. Men jo mer dere er åpne om det og mer obs han blir på det jo bedre blir det. Du får bare trekke deg unna og bare la han få surne litt, han kommer nok tilbake til virkeligheten skal du se. For en fiiin mage! Du ser utrolig flott ut. Skal love deg at det er het merkelig når magen er borte! På alle måter. Plutselig kan du knyte igjen skoene dine, ta på deg sokker, puste.. Ja, alt! Men samtidig så kommer du nok til å savne de søte sparkene, hikken, den herlige følelsen av å ha en liten baby i magen. Så nyt magen, til tross for at det er tungt og vanskelig mot slutten. Det er verdt det i det lange løp og du får den premien til slutt. Herlig å høre at dere gleder dere, for det har dere virkelig god grunn til! Er helt magisk! Bruk tid på hverandre som kjærester, dra på restaurant, kino og andre ting som kan bli vanskelig når babyen har kommet til verden. Greit å få malt ferdig senga ja, plutselig er han der. Om det skulle skje er det jo ikke krise, han kan jo ligge i vognbag'en eller i senga sammen med mammaen og pappaen sin. Ull er gull! Både for mor og barn. Her blir det for det meste brukt ull på lillegull, vanlige hverdagsklær blir ikke like mye brukt som vi trodde. I begynnelsen gikk det i body og strømpebukse, og evt sokker på. Klærne er jo bare i veien.. Har du søknaden i orden? Er bare å rope ut om du trenger hjelp altså. Oi, så koselig med et langt innlegg! Nok en grunn til å utsette jobben litt til Ja, jeg er faktisk blitt bedre etter at jeg kasta puta ut av senga igjen Fikk skikkelige ligamentsmerter igjen. Og det har jeg jo ikke hatt siden 1.trimester!! Ja, akkurat nå vet jeg ikke helt hva han tenker.. Han hadde forsøkt tidligere på dagen igår og sette igang en diskusjon på sms. Jeg svarte bare: Ha en fin dag! ..Også skrev jeg hva jeg skulle lage til middag, og hva han skulle ta med fra butikken. Jeg forfulgte ikke krangelen i det hele tatt, så han var ganske mjuk da han kom hjem. Huset vårt var fullt av folk i tillegg da, men det var tydelig at han la merke til at jeg var blid og glad. Jeg tror jeg må angripe situasjonen fra en annen kant. Ikke at jeg skal ignorere at han blir sint - UTEN GRUNN, for det er det null-toleranse på her i huset. Men kanskje han begynner å tenke når han ser hvordan jeg egentlig hever meg over slike idiotiske hendelser, og at han begynner å forstå hvor liten vits det er å lage fem høns ut av én fjær.. BLABLA.. Nei, vi får se hva som skjer Ja, vi gleder oss veldig. Og sambo fikk en liten strek fra samlivsterapeuten om at han må prioritere forholdet litt mer nå, for plutselig er vi 3, og da blir forholdet automatisk nedprioritert den første tiden. Tusen takk for hyggelig mage-kommentar. Er ganske gøy å sammenlikne dagens bilder med bildene fra i sommer! Det føles jo ikke lenge siden i det hele tatt! Og det er det jo strengt tatt ikke heller Tipper nok at jeg vil savne magen og bevegelsene til tassen, men ikke det at den er i veien Det blir godt å kunne bevege seg lett og livlig igjen! Ja, ikke noe stress hvis senga ikke blir malt heller. Den er jo fin og blå, men jeg ønsker meg hvit Men mamma min kommer hit i begynnelsen av januar for å hjelpe meg, og hun synes det er koselig å pusle med slikt. Med mindre jeg rekker å gjøre det selv før jul Vi har litt liten dobbelseng. Den er sikkert normal, men jeg liker ikke å ha noen oppå meg når jeg sover. Og plass til en baby + 2 voksne er det derfor ikke. Men jeg tenkte å justere sprinkelsenga slik at den er helt inntil min side på senga, i samme høyde. Da kan jeg ta tassen bort til meg når han skal ammes, så slipper han å bli kald Godt tips ift klær! Kan tenke meg at det er enkelt å slenge på en ull-dress og slikt, ja Og tassen vår kommer jo midt på kaldeste vinteren, så kanskje ingen vits i å prioritere så mye hverdagstøy i små størrelser, nei.. Smart!! Takk JA, kan godt hende at jeg spør, ja Jeg er så utrolig dårlig på slike ting, for jeg glemmer alltid noe.. Første spørsmål: Vi skal levere inn søknad hver for oss, ikke sant? Eller hvordan gjorde dere det? Jeg har iallfall fått tips om å sende det direkte til Oslo, for det er der det skal ende opp uansett, og behandlingen av søknaden går derfor mye fortere. Endret 21. november 2012 av Nuttapia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 21. november 2012 #1015 Del Skrevet 21. november 2012 Hei! Der fant jeg veien innom dagboka di også Så fin mage du har! Måtte bla meg litt bakover for å se.. Den er jo rett og slett herlig, struttende, men ikke ETT strekkmerke! Blir spennende nå de siste ti ukene fram mot termin, du blir mer og mer kjent med han for hver uke som går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 21. november 2012 Forfatter #1016 Del Skrevet 21. november 2012 Hei! Der fant jeg veien innom dagboka di også Så fin mage du har! Måtte bla meg litt bakover for å se.. Den er jo rett og slett herlig, struttende, men ikke ETT strekkmerke! Blir spennende nå de siste ti ukene fram mot termin, du blir mer og mer kjent med han for hver uke som går Tittit! Jo, takk for det! Jeg får jo så mye skryt av magen, at jeg må jo virkelig tro på det dere sier Men jeg har fått et sKrekkmerke, ja. Men det synes ikke! Magen min tror den kan lure meg, men da tar den jaggu feil Har en rosa stripe som går på langs godt under navlen. Det er helt ok dersom strekkmerkene kommer den veien Ja, det er noe i det du sier der, altså. Nå som jeg kjenner mer baby enn mage (på en måte), så merker jeg at vi har en slags kontakt, og han roer seg fullstendig når jeg synger for ham. Han har respondert noen ganger når jeg har prikket litt på magen. Jeg begynner å bli kjent med rutinene hans (tror jeg hele tiden, også forandrer de seg igjen ), og jeg kjenner kjærligheten vokser for hver eneste dag. Han sparker ikke lenger, da.. Jeg tror det er fordi han ikke har plass... Eller burde han ha sparket? Dét har plaget meg litt i det siste. Men han er jo superaktiv. Han har hodet ned hele tiden, men han snur seg mye med rumpa ut (spesielt når jeg stryker bestemt på magen ), og småpludrer mye med hendene sine akkurat under navnlen min Han bokser og stanger ned i blæra (AU, det stikker!!), og det virker som han forsøker å strekke bena noen ganger. Da kommer de som en tut ut på høyre side av magen Det blir rart å møte disse barna, altså! Kun 7 uker til permisjonsstart, men juleferien er jo rett før, så det blir skikkelig lang-fri for meg fra 20.desember. Det skal bli godt, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 21. november 2012 #1017 Del Skrevet 21. november 2012 Min sparker fremdeles, men langt ifra hver dag.. En sjelden gang! Mest dytting og "ommøblering", og han lager "horn" øverst på høyre side av magen når han strekker seg Han har skiftet måte å bevege seg på mange ganger, det mest markante skillet var vel ca i uke 32-33, da han gikk fra tydelige spark til å bryte seg rundt. Er nok sannsynlig at det er omtrent den samme overgangen som du opplever nå, jeg er lang i ryggen og babyen har vel hele tiden hatt god plass etter forholdene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 21. november 2012 Forfatter #1018 Del Skrevet 21. november 2012 Min sparker fremdeles, men langt ifra hver dag.. En sjelden gang! Mest dytting og "ommøblering", og han lager "horn" øverst på høyre side av magen når han strekker seg Han har skiftet måte å bevege seg på mange ganger, det mest markante skillet var vel ca i uke 32-33, da han gikk fra tydelige spark til å bryte seg rundt. Er nok sannsynlig at det er omtrent den samme overgangen som du opplever nå, jeg er lang i ryggen og babyen har vel hele tiden hatt god plass etter forholdene! Hmm, spennende! Ja, kanskje det er det, ja! Jeg er ikke så lang i ryggen, så her er ikke mye boltreplass for tassen. Magen er stinn av baby, rett og slett. Stakkar liten som må klumpe seg slik i 10 uker til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 21. november 2012 #1019 Del Skrevet 21. november 2012 Så lenge du kjenner en form for bevegelse er det ikke noe å tenke på om det er spark eller ei Jeg får fortsatt et spark rett ut i ny og ne, men han her foretrekker å ligge med ryggen ut og rompa godt opp under ribbeina på høyre side. Så det blir mye vridninger og åling rundt, men lite sparking Sånn kan det gå når det blir trangt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 21. november 2012 Forfatter #1020 Del Skrevet 21. november 2012 Så lenge du kjenner en form for bevegelse er det ikke noe å tenke på om det er spark eller ei Jeg får fortsatt et spark rett ut i ny og ne, men han her foretrekker å ligge med ryggen ut og rompa godt opp under ribbeina på høyre side. Så det blir mye vridninger og åling rundt, men lite sparking Sånn kan det gå når det blir trangt! Da skal jeg slappe litt mer av, for sparkene ble plutselig borte. Men så vokste han jo utrolig mye på et par/tre uker også, da.. Hihi, lille bebissen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå