Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oioi, skikkelig kvalmebyger og svimmel tilstand idag! Rare greier.. Gikk fort over etter inntak av frokost og et stort glass appelsinjuice :jepp: Men sparketassen har vært veldig rolig, men våkner nok til live når jeg har kommet meg på jobb, tenker jeg :fnise:

I området her er det nesten ikke babysang. Kun kristen babysang-gruppe. Litt kjipt å ta plassen til noen som er litt mer bibelstripp enn meg, så jeg lurer på om jeg rett og slett setter igang selv, jeg.. Ei gruppe uten religiøse undertoner, som er åpen for alle, både gule og blå :Nikke:

Noen som har erfaring med babysang? :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har de også bare kristen babysang.. Men kan vel ikke forvente noe anna på sørlandet :gjeiper:

Og er visst ca 7 mnd vente tid på babysvømming, så tror ikke jeg gidder stresse med noen av delene ;)

Hadde forresten en periode selv da jeg var 28 uker som jeg var mer kvalm. Leste en plass at man har en ekstra dose hormoner rundt den tia så mange blir da kvalme :)

Skrevet

Jeg har også noen kvalmebølger for tiden. Skikkelig dritt. :dry:

Babysang, ja. Vi gikk på en kristen gruppe, selv om jeg er ateist. :sjenert: Holdt meg unna å synge ''gud'' og sånn da. Men skikkelig koselig altså! Armé-damene var helt oppslukt i babyene, og så fikk vi brødskive, juice og saft etterpå. Har planer om å gå denne gangen også. :jepp:

Skrevet

Åhh, fine magen!! :hjerte:

Hva skal Nuttpia gjøre i helgen, da? :popcorn:

:klemmer:

Skrevet

Her har de også bare kristen babysang.. Men kan vel ikke forvente noe anna på sørlandet :gjeiper:

Og er visst ca 7 mnd vente tid på babysvømming, så tror ikke jeg gidder stresse med noen av delene ;)

Hadde forresten en periode selv da jeg var 28 uker som jeg var mer kvalm. Leste en plass at man har en ekstra dose hormoner rundt den tia så mange blir da kvalme :)

7 måneder ventetid! Oioi.. Tror jeg må sjekke opp hvordan det er her i "hood´n".. Sambo vil veldig gjerne ha med tassen på babysvømming. :)

Ekstra dose med hormoner nå, ja..! Hmm, da skal jeg være litt små-obs på det! Merker jeg har blitt litt ekstra fnisete igjen, slik jeg var i sommer ;)

Jeg har også noen kvalmebølger for tiden. Skikkelig dritt. :dry:

Babysang, ja. Vi gikk på en kristen gruppe, selv om jeg er ateist. :sjenert: Holdt meg unna å synge ''gud'' og sånn da. Men skikkelig koselig altså! Armé-damene var helt oppslukt i babyene, og så fikk vi brødskive, juice og saft etterpå. Har planer om å gå denne gangen også. :jepp:

Usj! Håper det går fort over! Jeg har ikke merket noe idag. :klem:

Hihi, så koselig!

Her er det også kun Frelsesarmeén som har babysang. Tror jeg kommer til å sette igang ei egen gruppe, jeg..!! SÅ stort område jeg bor på, og kun én babysang-gruppe.. Det er for dårlig! :vetikke:

Skrevet

Åhh, fine magen!! :hjerte:

Hva skal Nuttpia gjøre i helgen, da? :popcorn:

:klemmer:

Heiii! Takk skal du ha, Ninnin! Har lært av magen din, vøttø ;)

I helgen, ja! Hmm..

Ikveld blir det kose-kveld!

Imorgen starter vi dagen med å ordne litt ting i huset, før vi tar en tur til byen for å shoppe litt. Mannen skal kjøpe sko, og jeg tror jammen jeg skal driste meg til en farsgave til ham :jepp: "Tøff Pappa" av Alex Rosén. Da blir han nok overrasket på søndag, ja!!

Også skal vi innom tanten min (som kun er 7 år eldre enn meg). Yngste dattera hennes fyller 1 år, og vi har ikke sett hverandre på halvannet år eller no :sjokkert: Så, det blir koselig.. OG det blir kake :fnise:

Søndag skal vi ha konsert i kulturkirken, så det blir stas! Da skal jeg være kaffe-koker og ta vare på artistene som kommer helt fra Nord-Norge :Nikke: Blir en kjempefin kveld!

Enn du da, Ninnin? Skjer hos deg a? Pupp, bleie, sove? :hjerte:

Gleder meg helt enormt, jeg..!!! :grine: Klarer ikke vente!!

Skrevet

Bare innom for å ønske deg og sparketassen en god helg :klemmer:

Skrevet

Bare innom for å ønske deg og sparketassen en god helg :klemmer:

:sol: I like så, Mala - til deg og tassen din :hjerte:

Skrevet

Her er det også kun Frelsesarmeén som har babysang. Tror jeg kommer til å sette igang ei egen gruppe, jeg..!! SÅ stort område jeg bor på, og kun én babysang-gruppe.. Det er for dårlig! :vetikke:

Så god idé!! :jepp: Det kommer sikkert til å bli kjempepopulært!!

Skrevet

Så god idé!! :jepp: Det kommer sikkert til å bli kjempepopulært!!

Med tanke på at det er lite slikt her i området, så bør det jo la seg gjøre :Nikke: HIhi!

Skrevet

28+5 :)

Nå begynner det å bli litt ekkelt, faktisk..! Magen har vært stram, nesten konstant, i to-tre dager nå.. :( Idag, da jeg strøk over magen, så stakk det skikkelig i huden rundt navelen. Det er helt ubeskrivelig vondt!! :bond: De som har tatt på magen min de siste ukene har kommentert at den er utrolig stram.

3 mnd igjen, og magen kjennes ut som den blir vridd. Tassen snur seg masse og tyter ut med armer og ben nesten hele tida :ler: , men det er fryktelig ubehagelig. Når dette skjer, så blir jeg tungpustet. Lurer på om det faktisk er kynnere også, jeg. Svigermor lurte på om jeg var begynt å bli tungpustet når han rører på seg. Og slik blir man vel av kynnere også? :klo:

*klage litt*

Skrevet (endret)

:kose:

Et lite hei fra meg som er helt borte i ammetåka og sjeldent på nett lengre :flau:

Spedbarn og ammeproblemer tar myyyyyye tid og krefter :)

Godt å lese at dere har det fint, til tross for litt stram mage ;) tihi

Endret av tr.heimspia83
Skrevet

:kose:

Et lite hei fra meg som er helt borte i ammetåka og sjeldent på nett lengre :flau:

Spedbarn og ammeproblemer tar myyyyyye tid og krefter :)

Godt å lese at dere har det fint, til tross for litt stram mage ;) tihi

Hei :vinke: Koselig at du titter innom! :hjerte:

Ja, magen er noe herk... Men sånn er det vel! 3.trimester, og tassen skal bare vokse og bli stor nå :Nikke:

Skrevet

Stram mage, hvorfor det da tro? Og hvordan er den vanligvis? Jeg vet egentlig ikke hvordan en normal mage kjennes ut jeg. Min er ikke vond i det hele tatt, men syns den er steinhard og stram, og lurer på om det er derfor jeg kjenner så lite bevegelser?

Håper det bedrer seg da, Nuttapia, ikke noe særlig når det er vondt...

Skrevet

høres ikke så godt ut at du blir så tungpusten av bevegelsene hans! Ligger han med ryggen sin mot din rygg slik at du ser sparkene så godt? her ligger han med ryggen mot magen og han sparker mest på sida og inni magen men vi ser ikke så voldsomme bevegelser slik som du beskriver.

Ikke lenge igjen nå for deg! snart ferdig med 3/4 del!! :D:D

Skrevet

forresten, var det du som hadde lagt ut en link har på KG om en bamse du hadde kjøpt? En som er veldig myk og den var grå og en apekatt? Jeg bestilte akkurat en sånn en jeg!:D De så jo helt nyyyydelige ut! Det blir julegaven til klumpen vår;)

Skrevet

Åh.. Ting som dette er noe en glemmer etter fødsel, med mindre det blir snakk om det. ;) Men ja, husker godt den følelsen. Alt var stramt og "godt pakket". Jeg klarte ikke å sitte en gang. Enten måtte jeg stå eller ligge på siden, ingenting annet fungerte. Vanskelig å spise også, følte jeg verken hadde plass til maten eller pusten. Om det er kynnere du har er vanskelig for meg å avkrefte eller bekrefte. Kan sammenlikne kynnere med krampe i magen på en måte.. Hehe. Jeg hadde veldig harde kynnere, nesten like harde som rier når jeg tenker meg om.. Hm, tror jeg må ta opp dette med jordmor når jeg blir gravid igjen(ikke enda altså, hihi). Men hold ut, det er ikke lenge igjen nå. Tiden kommer til å gå kjempefort så nyt magen, selv om det til tider er tøft og tungt, for tro det eller ei magen kommer du til å savne. :hjerte:

Håper dere hadde ei fin helg. :klemmer:

Skrevet

forresten, var det du som hadde lagt ut en link har på KG om en bamse du hadde kjøpt? En som er veldig myk og den var grå og en apekatt? Jeg bestilte akkurat en sånn en jeg!:D De så jo helt nyyyydelige ut! Det blir julegaven til klumpen vår;)

Mener du den grå Gorillan fra Kort og Kos?? I så fall var det nok jeg som la ut den i en tråd. Har ikke bestilt den enda, men om pjokken ikke får noe lignende til fødselen får han den til jul av oss :)

Kjøpte en Apekatt fra samme serie til min nevø. Og den var bare sååå deilig. Nevøen min liker å kose med den når han skal sove :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...