Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Å!

Vel, man vet jo aldri :fnise: Kanskje du er superduperfokusert :jepp: Får krysse fingra for det!

Hva har du eksamen i? :popcorn:

På tirsdag har jeg i østlig religiøsitet og deretter kristendommens historie 31. mai. Tar RLE (religion, livssyn og etikk) fordi jeg etter permisjon skal ta PPU og bli lektor (så mye kulere å si enn lærer, haha). Har fra før av en master innad samfunnsfag. Vurderer å ta litt mer geografi og historie, så jeg får flere undervisningsfag også. Har tatt mye rart i de frie studiepoengene mine mens jeg studerte, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk på det a. :rodmer:

Så flott at lillegutts første 17.mai ble bra! :nigo:

Ja, veldig koselig! Skulle gjerne fortalt hvor vi var, men da er vi plutselig ikke så innmari anonyme lengre :fnise:

Neste år skal han få is :nigo: (Og mora hans kan forhåpentligvis passe inn i bunaden igjen.. ;) )

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tirsdag har jeg i østlig religiøsitet og deretter kristendommens historie 31. mai. Tar RLE (religion, livssyn og etikk) fordi jeg etter permisjon skal ta PPU og bli lektor (så mye kulere å si enn lærer, haha). Har fra før av en master innad samfunnsfag. Vurderer å ta litt mer geografi og historie, så jeg får flere undervisningsfag også. Har tatt mye rart i de frie studiepoengene mine mens jeg studerte, hehe.

Skal si! Det er utrolig spennende! Så innmari flink du er!

Lektor - selvfølgelig! Hyl det ut! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Klem tilbake :hjerte:

--

Rare greier.. Har nettopp sett tilbake i dagboka mi her, fra 12.februar og frem til mars. Har lest alle de fantastiske innleggene som kom da jeg var innlagt.. (tog du a´n..? ;) )

Det er fortsatt rørende å lese at så mange var så spente og fulgte med på våre vegne. Jeg er veldig lei for at jeg ikke har vært like flink til å følge med på dere som ventet baby etter meg, men den derre tåka.. Den er ikke lett å få has på!

Ser at fødselshistorien jeg skrev var innmari kort. Men du verden, det er jo egentlig ikke mer å skrive heller! Den var jo innmari kort! Ble satt på drypp kl 14, og fra kl 18.10 var jeg i aktiv fødsel. Ed var ute kl.21:55!

Fødselen føles som en drøm jeg drømte for lenge siden. Det er nokså fjernt, men jeg husker "mye". Husker da Ed skulle sjekkes etter at han hadde ligget oppå meg til jeg var ferdig å sy. Da lå han på magen på benken, og han lå og bæsja :fnise: Bæsjen kom i strie strømmer, og barnepleieren tørket og tørket! Haha! Bæsjunge! ;)

Tiden går så fort. Det er så rart. Lille gutten som spiste opp til 25 ganger i døgnet den første tiden. Ikke rart han har lagt på seg så voldsomt!

Litt vemodig denne følselsen. Er så redd for å glemme, så jeg tar bilder hele tiden!

Hvis han har sittet hos pappaen sin en stund, og plutselig får øye på meg - ja, da kommer sure-leppa snikende SAMTIDIG som han vil smile, for GJETT om han vil mye heller sitte hos mammaen sin :fnise:

Rare små - verden er for dem. Til dem. Men for noen grusomme voksne vi er..

Jeg tåler ikke lenger de PLAN fadder-reklamene. Jeg blir våt i øya med en gang. Hjertet mitt blør for de små som ikke har noen.

Vemodig og rar i hodet går Nutta og legger seg. Og tenker enda en gang på alle de små babyene og gravidmagene vi diskuterer her inne hver dag. For en gave. Og for en supportgjeng for dem som venter på at spiren skal sitte. En ekstra god tanke til dere.

:sove:

Endret av Nuttapia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fryktelig dårlig på å skrive her inne, men synes det er veldig koselig å følge med på deg og lille Ed :) Gleder meg til å få en sånn liten en selv, den lykkefølelsen tror jeg slår alt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med mye rart på tv etter Vegard ble født. Får helt vondt i meg av hvor fæl verden kan være, og dette skal jeg liksom slippe han løs i? Lille uskyldige godungen min?

Jeg er svineglad for at vi bor i Norge, at han skal slippe å vokse opp i en krigssone eller et land hvor det må stå voksne med maskingevær ved skolene for å forsvare mot andre med maskingevær, eller hvor han må lete fram hver matbit før han kan spise eller må leve på luselønn for å produsere varer til den rike delen av verden...

Har unngått alt som handler om Syria i nyhetene. Får vondt i hjertet hver gang jeg leser om skolemassakrer eller sammenraste skolebygg med unger sittende fast inni.

Vakreste gutta våre :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig innlegg Nuttapia! Det er virkelig sant, det du skriver. Mors instinktet kommer umiddelbart.

Som sykepleier student ser jeg veldig mange syke barn, og hver gang jeg så det ble jeg veldig lei meg. Men da isabelle skulle sjekke hjertet og vi måtte ned til barneavdelingen gjorde det rett og slett vondt å se de syke barna der. Fortsatt går jeg rundt å tenker på det jeg så akkurat den dagen, uansett om jeg har sett mye verre før. Men DEN dagen så jeg det gjennom en mors øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte:

:hjerte:

Jeg er fryktelig dårlig på å skrive her inne, men synes det er veldig koselig å følge med på deg og lille Ed :) Gleder meg til å få en sånn liten en selv, den lykkefølelsen tror jeg slår alt :rodmer:

Koselig at du følger med! Jeg er ikke like flink til å skrive overalt jeg heller..! Trodde jeg hadde dagboka di på oversikten min jeg, men den har forsvunnet!!

Ja, den lykkefølelsen er spesiell. Helt fra jeg gikk på vgs, så har jeg hatt et tomt sug i kroppen. Etter noen år fant jeg ut at det var et barn som var det tomrommet. Enda noen år etterpå kom han, og dette tomrommet er definitivt ikke tomt lenger! Det er en ubeskrivelig følelse, og den vokser for hver dag :)

Jeg sliter også med mye rart på tv etter Vegard ble født. Får helt vondt i meg av hvor fæl verden kan være, og dette skal jeg liksom slippe han løs i? Lille uskyldige godungen min?

Jeg er svineglad for at vi bor i Norge, at han skal slippe å vokse opp i en krigssone eller et land hvor det må stå voksne med maskingevær ved skolene for å forsvare mot andre med maskingevær, eller hvor han må lete fram hver matbit før han kan spise eller må leve på luselønn for å produsere varer til den rike delen av verden...

Har unngått alt som handler om Syria i nyhetene. Får vondt i hjertet hver gang jeg leser om skolemassakrer eller sammenraste skolebygg med unger sittende fast inni.

Vakreste gutta våre :)

På en måte er det ok å kunne relatere seg til det på en annen/ny måte.. Selv om det nå gjør vondt på en annen og verre måte.

Ja, denne verden er ikke for små mennesker. Vi må stå på og kjempe for det som er riktig, og gi våre barn gode verdier.

Så nydelig innlegg Nuttapia! Det er virkelig sant, det du skriver. Mors instinktet kommer umiddelbart.

Som sykepleier student ser jeg veldig mange syke barn, og hver gang jeg så det ble jeg veldig lei meg. Men da isabelle skulle sjekke hjertet og vi måtte ned til barneavdelingen gjorde det rett og slett vondt å se de syke barna der. Fortsatt går jeg rundt å tenker på det jeg så akkurat den dagen, uansett om jeg har sett mye verre før. Men DEN dagen så jeg det gjennom en mors øyne.

Takk, Miraaa! Instinktet sitter godt i! Jeg var veldig sliten etter fødselen, så her tok det noen dager før morskjærligheten veltet over meg. Men instinktet var på plass fra første sekund!

Ja, det er virkelig vondt å se. Man vet aldri, vi må ta vare på tiden og øyeblikkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Jeg er innom å leser hos deg, men er alt for dårlig å legge igjen spor. Fint å lese at dere koserdere. :)

Disse reklamene, real life handlinger og filmer/serier får virkelig satt trykk i magen. Og for ikke å snakke om hvor fæle voksne mennesker kan være.

Nei huff. Jeg sa til samboer at jeg håper vesla er heldig med de vennene og bekjente hun får. Enkelte kan være så stygge mot en. Slike ting har allerede gitt meg mareritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innom å leser hos deg, men er alt for dårlig å legge igjen spor. Fint å lese at dere koserdere. :)

Disse reklamene, real life handlinger og filmer/serier får virkelig satt trykk i magen. Og for ikke å snakke om hvor fæle voksne mennesker kan være.

Nei huff. Jeg sa til samboer at jeg håper vesla er heldig med de vennene og bekjente hun får. Enkelte kan være så stygge mot en. Slike ting har allerede gitt meg mareritt.

Ditto, Asanti! Ikke alle dager man føler for å skrive noe, bare sjekker innom og leser at alt går bra :)

Ja, krysser fingrene for at de havner i en ålreit bhg og skole, med omsorgsfulle, våkne lærere.

Vi kommer nok til å flytte, for den barneskolen vi hører til er kåret den "dårligste" i hele kommunen. Ikke BARE derfor vi flytter, men det er absolutt grunn nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Skjønner dere godt der. Skole har virkelig mye å si. Man tilbringer jo mer tid i bhg og skole enn med foreldrene så det er jo viktig at det er gode innflytelser der. Jeg har tenkt på det når jeg søkte bhgplass framfor avstand.

Jeg kan gå til fire bhg her, men er bare en av de jeg har søkt på.

Gud jeg bor på en liten plass! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommer og sol, jo!! :sol:

Driver og pakker, skal være borte i helgen. Reiser til svigers ikveld, deretter reiser vi på spa-hotell i Sverige og feirer svigermors 60-årsdag. Blir hyggelig! Ikke no alkohol på meg, kun sunn linje fra nå av. Vekk med svangerskapsfettet.

Mine mål idag:

63 kg

Midje: 80cm

Hofte/mage: 100cm

Lår: 57,5cm

Har gått ned 20 kg fra fødsel. Min vekt før graviditeten var 55kg.

Mitt "eneste" mål er å få bort magen som henger igjen. Mye hud, pga stor mage i graviditeten. Håper det lar seg stramme opp.

På matfronten går det i kornblanding til frokost.

To skiver med egg, salat, 2 brødskiver og vann/juice.

Middag er selvfølgelig variert, og laget stort sett fra bunnen av. Vi bruker mye kylling, fisk og karbonadedeig. Brødet vi spiser, lager vi selv. Går mye i rugbrød. Alt er laget på fin eller grov surdeig.

Jeg bruker olje når jeg steker mat, og saus lager jeg bare en smaksprøve til meg, og mer til mannen. (Hva er det med mannfolk og saus, egentlig? :fnise: )

Noen ganger blir jeg sulten på kveldstid, og da er det lett å falle for fristelser!! Jeg må lære meg å spise knekkebrød istedet for brød.

Har hatt en liten sjokoladeknekk etter et opphold på 3-4 uker, fy meg!! Håper at suget forsvinner snart ;)

SÅ, juni starter jo imorgen den dag, og da skal jeg måle mage og lår hver uke. Goodygood! Får bare håpe at jeg får motivert meg nok. OG, det blir jo enklere dersom været tillater oss permisjonsmødre å kunne gå ut med vogn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Inspirert av deg! Nå har jeg å tatt mål. :)

Siden rommet til Oliva ikke er i bruk ennå til henne så har jeg rigget meg til med yogamatten der. Startet igår med å gjøre enkle pilatesøvelser for mage, rompe og lår. Orket ikke lenge pga varmen så var nok bare 10-15min, men det kjennes idag og det er deilig. Når jeg er ferdig med husarbeid for idag skal jeg gjøre samme idag!

Her er det sommer for fult. Deilige dager med 24gr og ikke en sky på himmelen. Koooser oss! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest stort sett hele dagboka di, selv om jeg er dårlig til å legge igjen spor.. Innmari koselig dagbok du har! Syntes det er så kos å følge med på din å Ed's hverdag :rodmer:

Har du blogg? Kunne jeg fått tatt en titt? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest stort sett hele dagboka di, selv om jeg er dårlig til å legge igjen spor.. Innmari koselig dagbok du har! Syntes det er så kos å følge med på din å Ed's hverdag :rodmer:

Har du blogg? Kunne jeg fått tatt en titt? :rolleyes:

Hei miaw, velkommen inn :fnise: Ja, denne dagboka begynner å bli lang, så nå ble jeg imponert! Så hyggelig :laugh:

Klart du skal få ta en titt på bloggen, legger deg til straks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ed sover alene på rommet sitt for første gang!! :sjokkert: LITT trist å flytte ut senga .. :grine: Nå er den tiden over, lissom.. Veldig rart, men jeg tror det blir bra for oss begge. Kanskje vi sover bedre begge to :Nikke:

Idag lo han ordentlig for første gang. Jeg lå på sofaen, og han satt oppå brystkassa mi. Så begynte jeg å le litt, så lo han - og da fikk vi en liten latterkrampe begge to :fnise: Åh, skjønningen min ... :hjerte:

Endelig ferdig med å rengjøre bilen min. Har jeg sagt det?? Jeg har kjøpt meg bil! Wohooo!! En Opel Astra, 2000-model. Fin bil å starte med :jepp: Har kontaktet min gamle kjørelærer, så nå skal jeg bli ferdig med lappet. Håper at jeg får den før juli, slik at Ed og jeg kan rømme huset når det er finvær :)

Glade dager, menmå gjøre noe med ammerutiner på kveldstid. Jeg har nemlig gjort noe dumt. Han er blitt fullstendig avhengig av å sovne på puppen.. Har jo tenkt at det er helt naturlig, men nå må jeg snu helt om, eller så kan jeg ikke reise bort en kveld i det hele tatt.

For det første skal han få mat når han VÅKNER, ikke når han skal sove. Altså; mat - leke - sove..

OG han må bli vant til å få min melk eller MME på flaske på kvelden. Jeg synes det er vanskelig.. Og ikke nok med det, men nesten 80% av de gangene sambo skal skifte bleie eller mate ham, så begynner han å gråte.. Han er så innmari dalt..

Noen tips der ute i ammelandskapet? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null tips fra meg, jeg er i samme fella selv - vesla sovner på puppen både dag og natt....! Men, faktisk i kveld startet jeg vårt nye og bedre rutineliv, og ga flaska i senga. Og hun sovnet faktisk uten puppen i kveld. Men det er første gangen da, så vet ikke om det funker hver gang:-)

Begynte å tenke på det samme selv, hvis hun må ha puppen for å sovne, må jo jeg legge henne hver kveld helt til hun blir avvent.... Ops. Skal vel muligens i mitt eget utdrikningslag i september, innen da må pappan være reser på legging;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...