Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Har en Trøst-smokk vi ikke bruker, er heller ikke brukt (kjøpte to pk, men Mam er like så bra, syns K). Send gjerne mld på pm om du er interessert, så sender jeg i posten! :) Kanskje vi finner noe annet å legge ved som vi ikke bruker lenger, også.. K er jo blitt storgutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det går bra med lille Edvard. :) God bedring! :klemmer:

Tusen takk, søta! :) Han er litt bedre nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Trøst-smokk vi ikke bruker, er heller ikke brukt (kjøpte to pk, men Mam er like så bra, syns K). Send gjerne mld på pm om du er interessert, så sender jeg i posten! :) Kanskje vi finner noe annet å legge ved som vi ikke bruker lenger, også.. K er jo blitt storgutt!

Ellers tusen hjertelig takk :)

Jeg fant en Avent-smokk med stor tutt på, den gled lettere inn. Nå gjelder det bare å få han til å ikke spytte den ut etter 3 minutter ;) Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers tusen hjertelig takk :)

Jeg fant en Avent-smokk med stor tutt på, den gled lettere inn. Nå gjelder det bare å få han til å ikke spytte den ut etter 3 minutter ;) Tips?

Teip?? :fnise:

Etter å ha stappa inn smokken 50 ganger så frister det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teip?? :fnise:

Etter å ha stappa inn smokken 50 ganger så frister det :P

:ler: Jepp ;)

Ungen ville bare ha smokk, og våknet ikke før nå for å spise :) Spiste sist kl 23. Selvom det ikke er så lenge siden, men. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at lille E har det bedre. :) Høres ut som dere koser dere masse. :rodmer: Åååå jeg gleder meg sånn til det er min tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at lille E har det bedre. :) Høres ut som dere koser dere masse. :rodmer: Åååå jeg gleder meg sånn til det er min tur!!

Ja, vi koser oss! Det er bare å glede seg, My :hjerte:

--

Jeg putta han i vogna og trillet han litt her inne før jeg satte ham ut i den kalde gangen vår. Nå har han sovet siden kl 11 :danse: Er altfor glatt å gå tur her ute :(

MEN.. Så jeg har fått kledd og sminket meg, TIL OG MED raka leggene ;) Har jeg ikke gjort på ei stund, nei.. :ler:

Vi skal til mamma og hennes kjære idag. En drøy times kjøretur. Bør vel ikke ha tassen sittende så lenge i barnesetet, kanskje?.. :klo:

Går det an å blande MME uten å varme det opp? At det kan stå på benken fram til melken skal varmes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg husker ikkje heilt dette med MME, men det burde vel gå. Bra at han har sove godt så du kunne stelle deg litt. Herlig med åleinetid. En time er vel ok men du merker om han blir utilpass. Ryggen er jo ikkje så sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MME skal blandes i varmt vann og serveres umiddelbart!! om ikke du kjøper ferdigblanda mme på butikken ;)

Kommer litt an på åssen sete du har, men jeg lot mini sitte i maxi cosien en time av gangen helt fra begynnelsen.. Noen ganger lengre :P

Han tok nok ikke skade av det.. Var nokså liggende i setet med nyfødt innlegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MME skal dessverre ikke blandes i kaldt vann og stå fremme nei...

Dersom du bruker NAN ville jeg heller anbefale å kjøpe slike ferdig-bokser som kan stå fremme og hives kjapt i microen i 15-30 sekunder (avhenger av micro).

Det vi gjør for å få litt fortgang i matlagingen er å ha ferdig kokt kaldt vann i kjøleskapet til enhver tid.

Så koker du varmt på vannkokern og blander slik at det blir ca 40 grader.

Har i pulveret og lar flasken ligge litt i kaldt vann til den blir kropstempratur :)

Tror en time går greit i bilstolen. Med spedbarnsinnleggene så ligger de veldig godt og det skal (i teorien) ikke skade dem.

Det er ikke ønskelig at de skal være så mye i bilstolen når de er små, men det går greit om de en sjelden gang må det :)

Kos dere til mamman din du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormelk derimot kan stå fremme på benken til den skal serveres i ca 1-2 timer synes jeg å huske.

I kjøleskapet kan den stå i 8 timer :)

Så dersom du tenker for kjøreturen så ville jeg dersom jeg var deg, heller pumpet litt og hatt med på flaske. Da slipper du å tenke på at det må varmes opp osv. Bare hold det i romtempratur når dere kjører :)

Eventuelt ha med en termos med kokt vann (varmt) og lage mme under veis. Prøv å treffe på ca 40 grader i termosen så går det fort å kjøle ned de siste gradene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormelk derimot kan stå fremme på benken til den skal serveres i ca 1-2 timer synes jeg å huske.

I kjøleskapet kan den stå i 8 timer :)

Så dersom du tenker for kjøreturen så ville jeg dersom jeg var deg, heller pumpet litt og hatt med på flaske. Da slipper du å tenke på at det må varmes opp osv. Bare hold det i romtempratur når dere kjører :)

Eventuelt ha med en termos med kokt vann (varmt) og lage mme under veis. Prøv å treffe på ca 40 grader i termosen så går det fort å kjøle ned de siste gradene :)

Jeg ville bare si at morsmelk kan stå 6-8 timer i romtemperatur og 3-5 dager i kjøleskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, takk for råd, damer :)

Imorgen skal vi ha barnepass for første gang. Kjøpte konsertbilletter i julegave, så får vi se om svigers tør å passe noen timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner allerede å gå seg til noen rutiner her. Soving i vogna hver formiddag, også har han sloknet på sofaen de siste kveldene nå. SÅ - dermed la vi han ikveld kl 21:30, med babycall for første gang! *stolt* Han sov helt til nå :nigo:

Litt pupp, så får jeg lagt meg óg!

Små skritt, store gleder!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med litt rutiner :) Han er jo snart 1 mnd allerede jo :sjokkert: Tiden løper virkelig fra meg for tia føler jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer nesten ikke vente til å komme i gang med nyfødtperioden:-D Gleder meg enda mer når jeg leser om dere. Gleder meg til både oppturer og nedturer!

Hvordan gikk det med konsert og barnepass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer nesten ikke vente til å komme i gang med nyfødtperioden:-D Gleder meg enda mer når jeg leser om dere. Gleder meg til både oppturer og nedturer!

Hvordan gikk det med konsert og barnepass?

Tenk, nå er vesla di rett rundt hjørnet, Tina :strix: Er mange som skal føde nå fremover, det blir en liten utfordring for en nybakt mamma å få med seg alle sammen ;):ler:

Du, jeg ble hjemme, jeg..

Han har vært så innmari mammadalt de siste to dagene, så tanken på å ha svigermor her med en (kanskje) crazy baby, ville jeg ikke.

Men - nå har jeg vært alene siden kl 19, og jeg begynte å legge tassen for 1 time siden - sovnet som et skudd før kl 22.

Brukte god tid på stellebordet, og nyyyter sterkt at jeg får ham til å smile stort :laugh: <--Sånn :rodmer:

Ikke et knyst fra ham, sover som en drøm :Nikke: SÅ egentlig kunne svigermor vært her, men.. Deilig med alenetid egentlig, og sambo er på konsert med en kompis :)

Her går det i :popcorn: og :sjokolade::fnise:

Burde jo EGENTLIG legge meg da, siden Edvard sover nå. Er jo drittrøtt og har vondt i hodet, men det er så deilig å ha stua for seg selv!! Kanskje slokne på sofaen..

**FOR DERE SOM IKKE HAR KJØPT BABYCALL - vi kjøpte fra Avent, den til 495,- på Netonnet.. KNALLfornøyd!! :jepp: **

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Åh så herlig det høres ut!! :)

Godt å se at dere har det fint og at du nyter tiden! :rødmer:

Gleder meg bare sånn til det blir min tur altså!

Nyt resten av helgen :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stillheten når man har huset mutters alene er deilig du! :hjerte:

Etter å ha blitt mamma så ELSKER jeg de dagene jeg kan være alene noen timer. Om Emil er til besteforeldrene eller sover, eller om jeg bare kan sitte i bilen i 5 minutter alene og stirre tomt ut i luften :fnise:

Haha.

Og ikke minst når man får de fantastiske stille og morro øyeblikkene med de små! De som man alltid vil huske som helt spesielle :)

Jeg husker ikke Emil sitt første skikkelige smil, men jeg husker mange fantastiske smil etter hvert :)

Den beste følelsen for meg om dagene er om morgenen når det er musestilt i huset. Emil våkner til og når jeg kommer på rommet blir jeg møtt av det største og gladeste smilet som finnes :hjerte:

DA smelter jeg litt ekstra hver dag!

Herregud, hvor mye man kan elske et lite menneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...