Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Herregud, 2 uker allerede :sjokkert: Synes det var igår at jeg oppdaterte dagboken din hvert 10. minutt :pasha:

Tida går fort, nyt tida!

:klemmer: Hihi :fnise: Det går altfor fort! Men føles ut som det er 1 mnd siden vi var på sykehuset..!

Tiden går VELDIG fort..! 2 måneder igjen på deg :danse: Spennende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gøy å høre hvordan dere har det! De første ukene går kjempefort, og det er både godt og litt trist når de begynner å bli større.. :)

OB skal du ikke bruke før renselsen er helt over! Jeg er jo så heldig at jeg har fått igjen mensen selv om jeg fullammer, men ikke så mye, heldigvis. Hatt den to runder. Neste gang blir det OB, for nå er jeg drittlei "klam-i-ræva-innlegg".. Hater bind!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Frøken!! Ikke for å være besevisser, men du må IKKE bruke OB. Fikk streng beskjed av flere JM på barsel om at det var fy fy. Stor fare for å få infeksjon om du dytter OB oppi der :( Og det har vi vel ikke lyst på har vi?? :P

Hata "klam-i-ræva" følelsen jeg også. Har heldigvis ikke fått mensen igjen. Men skal sette i spiral snart, så da blør jeg mest sannsynlig igjen og får ikke lov til å bruke OB :(

Hurra for klam-i-ræva :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til smokke:

NUK.

Emil tar kun de fra NUK som er formet med en litt oppoverbøyd flate og flat tupp.

De kjøpes kun i enkeltpakker. Jeg har kjøpt mine på apoteket.

Jeg har en pose full av forskjellige smokker, men det er kun disse han tar... ;)

Er vist veldig riktig for tenner og gommene å suge på.

Denne har Emil:

http://en.nuk.de/#path=/nukshape/nuk_soother&m=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snodig dette med smokker. Her fyker NUK smokken rett ut igjen. Og jeg som kjøpte to fine med Ole Brum :( Avent smokken er bare fjas, han kan suge på de, men de faller lett ut.

Men MAM derimot.. Sitter som et skudd :laugh: også har de jo så mange fine av de :) Han suger best av MAM flaska også, avent syns han visst bare er no fjas :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tips om en smokk med natur-gummi. Så skal prøve ut den. Det er NUK-smokk lillegutt har prøvd.. Funker om natta, men ikke ellers ;) Kravstor tass!

OB skal absolutt ikke brukes før renselsen er over! :) Bind fungerer greit så lenge.

Nå reiser vi en tur til Oslo. Må jo sjekke ut mathallen på løkka! Savner Oslo innimellom altså.. 2 år siden vi flyttet derfra.

Kakaoen: Grattis med 1000 innlegg :danse:

PS: Et lite bilde fra rett etter fødsel på bloggen. :) Av mor og barn :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jasså, du har en som ikke tar smokke? Har en her vi og, har prøvd alt. Han tar kun smokker av naturgummi, silikon er ikke godkjent. Også liker han de som er helt runde, faktisk. Vet noen anbefaler disse, men har ikke prøvd de her. Håper det ordner seg. :) Han tar i hvert fall smokk om natten, det er jo bedre enn ingenting! ;)

Kjempeherlig bilde av dere! :rodmer:

(OT. har også ring i nesa, på samme side som du.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tips om en smokk med natur-gummi. Så skal prøve ut den. Det er NUK-smokk lillegutt har prøvd.. Funker om natta, men ikke ellers ;) Kravstor tass!

OB skal absolutt ikke brukes før renselsen er over! :) Bind fungerer greit så lenge.

Nå reiser vi en tur til Oslo. Må jo sjekke ut mathallen på løkka! Savner Oslo innimellom altså.. 2 år siden vi flyttet derfra.

Kakaoen: Grattis med 1000 innlegg :danse:

PS: Et lite bilde fra rett etter fødsel på bloggen. :) Av mor og barn :hjerte:

Hahaha.. Teflonhue måtte tenke godt for å skjønne hva du mente med den :P hehe. Men takk takk ;)

De små vet hva de vil. Kjøpt MAM smokk med naturgummi til mini, den vil han ikke ha.. Kun silikon :P Bestemt liten kar jeg har skjønner du :P

*inn og sjekke bilde..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bilde av dere! :rodmer:

Mange gode tips om smokk her.. L tar alle smokker nå, men i begynnelsen var det kun MAM som var bra nok! ;) De av naturgummi har jeg bare hørt positivt om så satser på at han tar den! :)

God helg til dere! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :rodmer: Det er magiske bilder rett etter fødsel altså..

Da skal jeg absolutt prøve ut naturgummi-smokken :jepp:

---

DET ER VÅR!! :strix:

Kosa oss i vårsola i byen idag. Var innom Mathallen. Fantastisk bra! Blir nok litt ost og vin der en kveld, ja!!

Tassen sov i nesten fire timer (hele turen), men måtte få litt pupp på Café Sara. Snille tassen min.. Eneste jeg må lære meg er å ikke kle på han for mye.. Vanskelig i disse temperaturene nå om dagen.

Fikk besøk straks vi kom hjem, og de ble hos oss akkurat litt for lenge, nok til at jeg måtte hinte hardt om at NÅ skal vi lage middag ;):ler: Er akkurat det besøket jeg har gruet litt for, men nå er det unnagjort! Haha..

Et etterlengtet måltid er inntatt, og håper reprise på forrige natt. Tassen sov fra 01 til 05:20!!! Han er så stor og god nå, at jeg bryr meg ikke om å vekke ham etter en viss tid. Han spiser så godt hele dagen, så vi setter vel begge to pris på at vi får sove om natta :Nikke:

Denne morsfølelsen altså.. Den blir sterkere og sterkere.. :hjerte: Han ser på meg, og jammen får jeg ham til å smile. Da blir jeg helt gele inni meg..

Gosh, som jeg unner alle som ønsker det denne følelsen :klem: Jeg blir så trist av å tenke på de som sliter med å få små.. :(

Ønsker alle som titter innom, en riktig god helg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hensikt i å vekke ham for mat på natta hvis han spiser godt om dagen :)

God helg til dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille trollungen er en gulpetass, en bæsjetass og en mammadalt uten sidestykke ;)

Han sover 3-4 timer på formiddagen, også slokner han på kvelden igjen, i 19-tida! Og det går virkelig ikke an å holde han våken! ERGO: Lys våken når vi legger oss.. Og flere spise-etapper om natta :sprettoy:

Mamma-hodet har litt au, men ellers fint.. Vi koser oss med den lille luringen vår :fnise:

Idag skal vi møte svigers i Drammen. Går jo glipp av 5-mila, da.. :riste: Men jeg tror vi har godt av å komme oss ut å gå litt i det fine været. Igår blåste det så kraftig, at da ble det ingen tur.

Ha en fin dag, alle! :sol:

Nå er jeg spent på å høre fra Mala snart, og hvordan det går med lillebabyen og henne :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempekoselig å gå langs elva i Drammen da. Jeg er født og oppvokst der, og må bare si at jeg elsker den byen :) Kos dere ute i finværet med svigers og mini :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fin dag, men tassen er ikke helt bra tror jeg.. :klo: Han gråter mye, henger mye i puppen, er slapp og varm :( Jeg har jo ikke uendelig med melk i puppa, skal jeg gi ham MME?

Han gråter og hyler, pleier ikke å gjøre det!! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du kan måle feber hvis du syns han er litt varm og slapp? mange som får RS viruset for tida. Håper ikke han er dårlig!! :( Det er ikke sikkert han er sulten. Kanskje han bare trenger puppekos hvis han er litt dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tempen du, så har du oversikt.

Da min 9 mnd gamle gutt var syk for et par uker tilbake hang han i puppen 24/7, og før dette ammet jeg ikke på dagtid i det hele tatt. Så de trenger nok bare ekstra puppekos og nærhet når de er syke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan måle feber hvis du syns han er litt varm og slapp? mange som får RS viruset for tida. Håper ikke han er dårlig!! :( Det er ikke sikkert han er sulten. Kanskje han bare trenger puppekos hvis han er litt dårlig?

Ta tempen du, så har du oversikt.

Da min 9 mnd gamle gutt var syk for et par uker tilbake hang han i puppen 24/7, og før dette ammet jeg ikke på dagtid i det hele tatt. Så de trenger nok bare ekstra puppekos og nærhet når de er syke :)

Takk for kjappe svar :)

Han trenger nok mest puppekos, ja. Men han spiser endel også. Han sover i ca 10 minutter etter hver puppekos eller amming av én pupp.. Og etter søvnen så vil han på en ny runde. Det vanlige er jo å amme ca 12 ganger i døgnet. Jeg tipper at vi er oppe i 20 runder ennå.. Lurer på om jeg skal begynne med en flaske mme på kvelden eller morgenen..

Synd han ikke vil ta smokken noe særlig. Har ikke fått kjøpt natur-gummismokk enda.. Vet ikke om så mange steder som selger det, så vi rakk ikke å kjøpe på lørdag.. Litt trege der, altså..

Lillegutt er bittelitt bedre idag, men har snørra litteranne. Men virker som han ikke er så tett lenger.

Idag er sambo på jobb igjen, så det betyr fullstendig avslapning på sofaen. Var en aktiv natt, så må forsøke å ta igjen litt søvn :)

Synes magen fortsatt er øm og rar å ta på.. Synes det er litt ekkelt egentlig. Føler ikke at jeg har noe forhold til magen min. Den er bare blitt en rar og øm skinnpose.. Håper den flater ut enda litt til innen 6-ukerskontrollen, slik at jeg kan begynne å trene ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...