Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Herlig å høre at alt går så bra, Nutta! :) Er dagene stressende med mye besøk?

Samsoving. :hjerte: Det er det beste! Her samsover vi en del enda, fungerer veldig greit. :) Må se an dagsformen til lillegutt, han har til tider veldig behov for nærhet.

Vi har ikke hatt mye besøk enda. Vi har sagt til alle at VI tar kontakt når vi er klare for besøk. :) har bare hatt noen få her, avtalt tre besøk denne uka, så her er det godt og rolig for alle tre :Nikke:

Samsoving er kos!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke hatt mye besøk enda. Vi har sagt til alle at VI tar kontakt når vi er klare for besøk. :) har bare hatt noen få her, avtalt tre besøk denne uka, så her er det godt og rolig for alle tre :Nikke:

Samsoving er kos!!

Godt å høre Nutta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra at alt er bra med dere! Samsoving er kos. Nyt tida. Kan eg få tilgang til bloggen? Vil sjå bilde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke samsoving jeg, men så har vi bare 150-seng. Må kjøpe inn større på sikt. Det virker så koselig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser her! Kan jeg også få tilgang til bloggen? :rodmer:

Jeg også? Blir så nysgjerrig :)

Jeg ga dere tilgang forrige dagen, men glemte visst å si ifra! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra at alt er bra med dere! Samsoving er kos. Nyt tida. Kan eg få tilgang til bloggen? Vil sjå bilde:)

Gjort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig lurt å styre besøkene, slik at man ikke blir rent ned av gud og hvermann! ;)

Håper dere fortsatt koser dere masse og har det fint. Hvordan er formen din nå, Nutta? Har du vondt og er øm og støl og sånn eller er det greit? Og svimmelheten?

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så lille tassen på bloggen din og han er bare helt nydelig! <3 Håper du legger ut flere bilder etterhvert for det er bare så gøy å se på de nydelige babyene:) Hvordan er formen nå etter fødselen? Du klarer å sitte og gå? Gleder meg til å lese fødselshistorien din, men jeg skjønner at du ikke har hatt tid til å skrive den ned enda. Skjønner godt at du ikke vil ha så mye besøk enda. Vet ikke om jeg hadde skrevet det før, men vi ville gjerne ha besøk men hos oss kom det nesten ingen fordi alle trodde vi hadde det så travelt med besøk og sånt:p hehe Kos deg masse du nutta med den nydelige familien din <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt å styre besøkene, slik at man ikke blir rent ned av gud og hvermann! ;)

Håper dere fortsatt koser dere masse og har det fint. Hvordan er formen din nå, Nutta? Har du vondt og er øm og støl og sånn eller er det greit? Og svimmelheten?

:hug:

Jeg så lille tassen på bloggen din og han er bare helt nydelig! <3 Håper du legger ut flere bilder etterhvert for det er bare så gøy å se på de nydelige babyene:) Hvordan er formen nå etter fødselen? Du klarer å sitte og gå? Gleder meg til å lese fødselshistorien din, men jeg skjønner at du ikke har hatt tid til å skrive den ned enda. Skjønner godt at du ikke vil ha så mye besøk enda. Vet ikke om jeg hadde skrevet det før, men vi ville gjerne ha besøk men hos oss kom det nesten ingen fordi alle trodde vi hadde det så travelt med besøk og sånt:p hehe Kos deg masse du nutta med den nydelige familien din <3

Hei jenter :hjerte:

Formen er egentlig veldig god :)

Harde stoler eller veldig lange gåturer er ikke helt ideelt enda. Vi foretok vår første ute-trilletur forrige dagen. Tipper det er en runde på 5 km, med mange bratte bakker. Kjente det tilslutt, ja!! :riste: MEN - det er så sinnsykt verdt det. Jeg trenger å få svetta ut litt.. Har ca 18 kg igjen tilbake til utgangspunktet.

Dusjer opptil 3 ganger om dagen. Det er fordi jeg har blødd såpass mye, mye svetting og pga svie i sårene nedentil.

Nå orker jeg å sitte med bena i kryss og bevege meg mer uten at det svir. Har skiftet til mindre bind nå, så det er jo ikke mange dagene det tar før ting går over EGENTLIG. Er bare så kjipt når det står på.

Har fortsatt med jerntabletter hjemme, og min gule, bleke hudfarge har de siste to/tre dagene blitt litt mer normal og frisk igjen.

Godt å kjenne energien komme sakte, men sikkert tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NUTTAS FØDSELSHISTORIE - DEL 1

09.30 - undersøkelse, sparkeprøve: Fant ut at jeg hadde 2-3 cm åpning. Sparkeprøven var helt perfekt.

11.00 - Vi fikk fødestue og vannet ble tatt. Vi spiste lunsj og ventet på at riene skulle starte av seg selv.

14.00 - Ble satt på drypp fordi riene ikke kom ordentlig igang. Hun fant tilslutt sytråd-åra mi, og det var nå riktig så vondt å putte inn den nåla ;) Lurer på om vi begynte på 50 ml drypp, og denne skulle økes av jordmor hvert 30.min.

15.00 - Vaktskifte: Vi fikk ny jordmor OG jordmorstudent. Begge var utrolig koselige, og jordmorstudenten var såpass gammal i gamet, at jeg følte virkelig at vi ble tatt riktig godt vare på.

18.00 - Jeg fikk klyx i 15-tiden, var på DO 2 ganger, og riene satte virkelig igang. FYSJ Å FY.. UTEN pauser.. :(

CA 21.00 - Pressrier. Satt på knærne, hengende over sakkosekk. AU!

18.10 - 21.50: Aktiv fødsel

CA 21.45 - Jeg ble snudd og lå på rygg i "vanlig" fødestilling.

21.55 - Tassen kom til verden :hjerte:

Eneste smertelindring var akupunktur. Den ble satt ca 30 minutter før jeg pluselig skrek ut at jeg ville presse. Da hadde jeg gått fra 5cm til full åpning på halvannen time. Ca 40 minutter senere var ungen ute.

Jeg sydde i 1 time etterpå, og det var kanskje det verste. Da var jeg så utslitt etter rier som hadde herjet kroppen min uten noen særlige pauser. Sambo har sagt i ettertid at da jeg ble sydd, så hadde jeg et mer desperat og sårt blikk enn under fødselen.

Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle ligge i en time og bli sydd, men tiden gikk fort. Tassen lå på magen min HELE tiden. Jeg klarte ikke å se ansiktet hans, så fikk ikke sett han skikkelig før etter at han ble veiet og målt.

Deretter ble tassen lagt i tralla si, og jeg skulle ta en dusj. Brukte innmari lang tid i dusjen. Vasket hår og alt, og ble deretter losjet rett i ei sykeseng på gangen. Jeg var supersvimmel. Mistet 400ml blod. Ikke så mye, men jeg har jo blødd utrolig mye hver dag etterpå.

:) Skriver mer senere.. Gjett hvem som skal ha pupp ;)

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det hørtes ut som en kjempefin fødels jeg! Bortsett fra å bli sydd såpass lenge og miste så mye blod i ettertid.

Tenk at lille gulltassen din er blitt over en uke allerede! Tiden går så fort. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med asanti! Hørtes ut som en ganske så kjapp og grei fødsel.

Jeg blir såå rørt her jeg sitter. Ikke sant det er fantastisk å få møte sitt eget lille nurk?! :)

Så flink du har vært som allerede har trillet tur og kommet deg såpas bra! De 18 kg skal du ikke bry deg om. De kommer nok til å rase av med trilleturer og amming :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over din fødsel! Ingen smertelindring, hurra! Flinka :) Er jo det jeg også håper på (skal føde på jordmorstyrt avdeling så i utgangspunktet har jeg bare vann og akupunktur tilgjengelig). Vi får nå se om jeg holder ut og ikke ligger og skriker etter dop.

Fikk du ikke bedøvelse når du ble sydd altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du hadde en veldig effektiv fødsel! Håper jeg får det samme, har nemlig ikke så veldig lyst til å ligge i flere døgn. Men jeg tar det jeg får, det eneste som er sikkert er at tassen skal ut, og tassen kommer til å komme ut sånn som han vil ;)

Det jeg gruer meg mest til med fødselen er faktisk å bli sydd etterpå, men skitt au, må man så må man. Jeg vil heller sy enn å ha lurve-hufse etterpå :fnise:

Kos deg masse med tassen! Gleder meg masse til det er min tur! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høre ut som om du hadde en kjempefin fødsel, kjære deg! Og gratulerer så mye med den lille!:) selv var jeg i aktiv fødsel fra 13.30 til 02.43, så du kan være veldig trygg på at jeg brukte epidural ja! Jordmor bestilte den faktisk til meg før jeg ba om det selv :P Presset i en time før legen måtte hentes for å snu hodet til tassen rett vei med vakum.. Klipp, klipp! :P Gratulerer så mye igjen, søte du!! Sant det er fantastisk å endelig kunne kose med disse treige magetrollene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du deler hstorien!! Og blir enda mer motivert til å prøve uten smertestillende når du gjorde det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å lese om fødselen din! :jepp: Høres ut som en skikkelig intens fødsel når det først startet! Bedre det enn en fødsel som varer i evigheter. :)

Hva gjorde du for å få tassen til å snu seg med hodet ned? Min ligger i seteleie nemlig.. :sjenert:

Håper du har en super helg med guttene dine! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som fødselen din var fin og at det gikk fort når det først kom i gang.

Flink du var som klarte deg uten medisinsk smertelindring og du hadde jo skikkelig god virkning av akupunktur virker det som. :)

Håper det går bra med dere alle 3 :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...